Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

19 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Regeringens politik, varför är det inga klagomål här??
          LadyG
          Inlägg 22-09-2007, 10:10
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Jif @ 22-09-2007, 04:43) *
          Ni babblar om empati och solidaritet. Jag tycker det bara handlar om er egen egoism. Självklart har folk inte haft incitament nog att komma tillbaka till arbetslivet i Sosse-Sverige. Jag är själv bara lite över 30 och har stått utanför arbetsmarknaden långa tider, något jag skäms över idag eftersom jag ju faktiskt har levt på andra och hindrat samhället från att behålla välfärdssystemet. Men jag har iallafall inte gnällt över att jag inte får tillräckligt mycket bidrag. Nu är det dags att vi bygger upp Sverige igen.

Du menar att de som är oförmögna att jobba ska skämmas och tiga?

Eller har du glömt att vi har människor i det här landet som inte myglar med sin sjukdom. Genom sig själv känner man andra heter det ju, men försök inse att det finns både psykiska och fysiska skäl till varför en del inte kan jobba. Men ditt resonemang är det med andra ord helt rätt att sparka på dem som ligger.

Du är bara lite över 30 säger du, kom igen när du skaffat dig lite medkänsla. Det är sånt man lär sig när man växer upp.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Biggan_
          Inlägg 22-09-2007, 10:15
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Räknas detta som hushållsnära tjänst?

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 22-09-2007, 10:17
          Länk hit: #123

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Efterlyser fortfarande svaret på om den som får ersättning för sin stulna bil får ett BIDRAG. Den personen ska alltså skämmas för att det är andra som betalar för att den bestulne ska få ut sin ersättning . Finns det ingen som kan svara på det ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Felicia
          Inlägg 22-09-2007, 10:27
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Jag tycker det är bedrövligt då dom säger att ingen ska vara arbetslös och att nya jobb skapas osv men det gäller nog bara i storstadsregionerna. Dom glömmer glesbygen eller också vill dom utrota glesbygd.
          Här där jag bor (norrlands inland) så är det väldigt dåligt med arbete. Min sambo som är byggnadsarbetare har ett h****e med arbetsförmedlingen så fort han är arbetslös. Dom skickar krav till honom att söka arbeten som ligger över 100 mil härifrån och vid ett tillfälle var det till och med till ett företag som hade betalningsanmärkningar.
          Min sambo söker ju jobb hela tiden men i kommunen och grannkommunen och vill verkligen inte vara arbetslös men nån måtta får det väl ändå vara. Dom styrande verkar ju inte bry sig om att folk har ett liv med hem och familj ranting.gif
          Nej, dom måste ju skapa jobb även i glesbygd innan dom börjar med såna här "hetsjakter"

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Ophelia
          Inlägg 22-09-2007, 10:51
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

Majoriteten av den röstberättigande befolkningen har valt denna regering. Det torde väl inte förelegat någon som helst överraskning att regeringen skulle omstrukturera det svenska välfärdssystemet och det ganska snabbt.

Tillhör själv en helt vanlig arbetarklass men med hyfsad lön (klarar mig bra men lever INTE i dus och dus) om det nu skulle ha nåt med saken att göra.

Redigerat av Ophelia: 22-09-2007, 10:52

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 22-09-2007, 10:53
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Jif @ 22-09-2007, 04:43) *
          Ni babblar om empati och solidaritet. Jag tycker det bara handlar om er egen egoism. Självklart har folk inte haft incitament nog att komma tillbaka till arbetslivet i Sosse-Sverige. Jag är själv bara lite över 30 och har stått utanför arbetsmarknaden långa tider, något jag skäms över idag eftersom jag ju faktiskt har levt på andra och hindrat samhället från att behålla välfärdssystemet. Men jag har iallafall inte gnällt över att jag inte får tillräckligt mycket bidrag. Nu är det dags att vi bygger upp Sverige igen.

För det första Jif så har du inte fått BIDRAG utan ersättning från en försäkring. För det andra , du säger att du skäms för att du levt på andra. Var du inte berättigad till ersättningen ? Fuskade du ?

Redigerat av mamamaggan: 22-09-2007, 10:57

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          pejori
          Inlägg 22-09-2007, 11:02
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (KURT @ 22-09-2007, 08:25) *
          Hushållsnära tjänster = hemhjälp, och det hade väl varit utmärkt om staten hade kunnat sponsra kommunernas hemhjälp för de äldre och handikappade som behöver det, och som idag många ggr inte har råd med det. Nu får de äldre leva i misär, eller själva försöka klättra för att t ex byta gardiner, medan staten istället sponsrar hemhjälp åt personer som inte har några fysiska handikapp.

precis...den som har råd att betala för städhjälp kan utnyttja den...inte dom gamla och handikappade som så väl skulle behöva den hjälpen

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-09-2007, 11:08
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag är inte högavlönad eller kan räknas som någon rik knös precis, men visst har det blivit så att jag får mer i lönekuvertet när skatten minskat. Men jag är nog för rödfärgad för att kunna njuta av det riktigt. Skaffa piga och göra avdrag för det skulle icke finnas i min värld att ha mage till så länge jag kan sopa upp min skit själv. sleep.gif

Citera
          Tobias-A
          Inlägg 22-09-2007, 11:13
          Länk hit: #129

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 12 585

CITAT (Felicia @ 22-09-2007, 11:27) *
          Jag tycker det är bedrövligt då dom säger att ingen ska vara arbetslös och att nya jobb skapas osv men det gäller nog bara i storstadsregionerna. Dom glömmer glesbygen eller också vill dom utrota glesbygd.
          Här där jag bor (norrlands inland) så är det väldigt dåligt med arbete. Min sambo som är byggnadsarbetare har ett h****e med arbetsförmedlingen så fort han är arbetslös. Dom skickar krav till honom att söka arbeten som ligger över 100 mil härifrån och vid ett tillfälle var det till och med till ett företag som hade betalningsanmärkningar.
          Min sambo söker ju jobb hela tiden men i kommunen och grannkommunen och vill verkligen inte vara arbetslös men nån måtta får det väl ändå vara. Dom styrande verkar ju inte bry sig om att folk har ett liv med hem och familj ranting.gif
          Nej, dom måste ju skapa jobb även i glesbygd innan dom börjar med såna här "hetsjakter"

Jag tror man får tänka i nya banor och flytta dit jobben finns. Allt går även om det är jobbigt med familj och allt! Jag vet, vi har kuskat runt en del jag och min sambo whistling.gif här nere i södra Sverige råder iaf högkonjuktur!! Sedan är det faktiskt INTE så att det är politikerna som skapar några jobb alls utan det är företagen som gör det och finns det inga företag där man bor som har några lediga jobb så är det väl naturligt att man måste flytta?!

Dessutom är lönerna bättre här nere. Man får väga helt enkelt väga rädslan för att dra upp sina rötter och pröva lyckan på annat håll, mot att vara kvar och vänta och se vad som KANSKE händer.

Citera
          Fenja
          Inlägg 22-09-2007, 11:17
          Länk hit: #130

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag orkar inte ge mig in i den här debatten, men thanks.gif till och thanks.gif och lov för alla er som har sunda röda åsikter!
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Cacki
          Inlägg 22-09-2007, 11:19
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (mamamaggan @ 22-09-2007, 11:17) *
          Efterlyser fortfarande svaret på om den som får ersättning för sin stulna bil får ett BIDRAG. Den personen ska alltså skämmas för att det är andra som betalar för att den bestulne ska få ut sin ersättning . Finns det ingen som kan svara på det ?

Ja du mammamaggan, jag trodde i min enfald att så här dags på dagen skulle vi ha fått något svar, men inte då.
          Är det så att Jif representerar åsikterna från högersidan så gu´bevaremejväl!!!!! Trodde faktiskt att det inte skulle vara riktigt så illa, men men.....

Och du Tobias-A! Läs noga det Felicia skriver och passa på att försöka ta lite lärdom!
          Även om jag bor i en storstadsregion så har jag full förståelse och empati för glesbygdsborna. Tycker att det är för j-kligt att man inte har tankeförmåga nog att begripa att dom inget hellre vill än att slippa utnyttja sina sociala försäkringar!
          Jag har haft fördelen att själv få se vilken enorm kreativitet, vilja, sammanhållning och handlingskraft som finns där. Du skulle bara se vad dom lyckas skapa av ingenting för att kunna stå på egna ben! Beundransvärt, säger jag bara! Jösses, inte ska man bedriva någon hetsjakt på sådana människor! Nog har vi väl råd att hjälpa dem lite på traven istället för att mata alla bottenlösa girigtrutar som egentligen borde skämmas över sin egen bortskämdhet!

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Tobias-A
          Inlägg 22-09-2007, 11:29
          Länk hit: #132

Medlem

Oj, här sätter vi oss på höga hästar!

Om det gör dig glad att sätta dig till doms över det jag skrev så bjuder jag på det laugh.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-09-2007, 11:31
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Tobias-A @ 22-09-2007, 12:13) *
          Sedan är det faktiskt INTE så att det är politikerna som skapar några jobb alls utan det är företagen som gör det och finns det inga företag där man bor som har några lediga jobb så är det väl naturligt att man måste flytta?!

Så vad är glesbygdsstödet till för då? confused.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Felicia
          Inlägg 22-09-2007, 11:33
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

CITAT (Tobias-A @ 22-09-2007, 12:13) *
          Jag tror man får tänka i nya banor och flytta dit jobben finns. Allt går även om det är jobbigt med familj och allt! Jag vet, vi har kuskat runt en del jag och min sambo whistling.gif här nere i södra Sverige råder iaf högkonjuktur!! Sedan är det faktiskt INTE så att det är politikerna som skapar några jobb alls utan det är företagen som gör det och finns det inga företag där man bor som har några lediga jobb så är det väl naturligt att man måste flytta?!

Dessutom är lönerna bättre här nere. Man får väga helt enkelt väga rädslan för att dra upp sina rötter och pröva lyckan på annat håll, mot att vara kvar och vänta och se vad som KANSKE händer.

Nej, här håller jag inte med. Jag tror inte på centralisering thumbdown.gif
          Dessutom så skulle vi då alltså behöva sälja vårt hus som min sambo byggt själv på en tomt på sitt hemställe. Först och främst är det väldigt svårt att sälja hus här och få ut värdet av det sen är det ju affektionsvärdet..
          Plus att vi skulle måsta sälja vårt fritidshus som ger oss så mycket.
          Plus att jag skulle måsta säga upp mig från ett bra jobb.
          Sen barnen som nu är ungdomar och går i gymnasium, skulle vi bara lämna dom här då? Skulle inte tro dom skulle vilja flytta från alla släktingar plus pojkvänner och jag skulle aldrig vilja tvinga dom..
          Nej, vårt liv är något värt det med, än fast vi bor i Norrland.. crazy.gif
          Borde väl gå att starta företag här i stället.
          Det var som en bekant av oss sade - Ska man leva för att arbeta eller arbeta för att leva? En intressant fråga..

CITAT (Cacki @ 22-09-2007, 12:19) *
          Ja du mammamaggan, jag trodde i min enfald att så här dags på dagen skulle vi ha fått något svar, men inte då.
          Är det så att Jif representerar åsikterna från högersidan så gu´bevaremejväl!!!!! Trodde faktiskt att det inte skulle vara riktigt så illa, men men.....

Och du Tobias-A! Läs noga det Felicia skriver och passa på att försöka ta lite lärdom!
          Även om jag bor i en storstadsregion så har jag full förståelse och empati för glesbygdsborna. Tycker att det är för j-kligt att man inte har tankeförmåga nog att begripa att dom inget hellre vill än att slippa utnyttja sina sociala försäkringar!
          Jag har haft fördelen att själv få se vilken enorm kreativitet, vilja, sammanhållning och handlingskraft som finns där. Du skulle bara se vad dom lyckas skapa av ingenting för att kunna stå på egna ben! Beundransvärt, säger jag bara! Jösses, inte ska man bedriva någon hetsjakt på sådana människor! Nog har vi väl råd att hjälpa dem lite på traven istället för att mata alla bottenlösa girigtrutar som egentligen borde skämmas över sin egen bortskämdhet!

Tack Cacki tummenupp.gif

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Jif
          Inlägg 22-09-2007, 11:34
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 37
          Medlem nr: 5 914

CITAT (LadyG @ 22-09-2007, 11:10) *
          Du menar att de som är oförmögna att jobba ska skämmas och tiga?

Eller har du glömt att vi har människor i det här landet som inte myglar med sin sjukdom. Genom sig själv känner man andra heter det ju, men försök inse att det finns både psykiska och fysiska skäl till varför en del inte kan jobba. Men ditt resonemang är det med andra ord helt rätt att sparka på dem som ligger.

Du är bara lite över 30 säger du, kom igen när du skaffat dig lite medkänsla. Det är sånt man lär sig när man växer upp.

Jag menar att sådana som jag ska skämmas och tiga. Jag vet hur unga idag resonerar. Att välja att inte jobba under perioder med juste bidragsförsörjning är helt ok för många.

Ska jag tycka synd om de som lever på bidrag? Nja, jag gör inte det eftersom jag själv vet att det går utmärkt att leva så bara man vänder på slantarna. Felet med en del är bara att dom tycker synd om sig själva.

Jag har hellre medkänsla med dem som verkligen har det svårt. Dom bor inte i Sverige.

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-09-2007, 11:36
          Länk hit: #136

Medlem

CITAT (Jif @ 22-09-2007, 12:34) *
          Jag menar att sådana som jag ska skämmas och tiga. Jag vet hur unga idag resonerar. Att välja att inte jobba under perioder med juste bidragsförsörjning är helt ok för många.

Ska jag tycka synd om de som lever på bidrag? Nja, jag gör inte det eftersom jag själv vet att det går utmärkt att leva så bara man vänder på slantarna. Felet med en del är bara att dom tycker synd om sig själva.

Jag har hellre medkänsla med dem som verkligen har det svårt. Dom bor inte i Sverige.

Vilka bidrag pratar du om?

--------------------

Citera
          Tobias-A
          Inlägg 22-09-2007, 12:06
          Länk hit: #137

Medlem

CITAT (Jif @ 22-09-2007, 12:34) *

Sunda åsikter! Jag hade nästan gett upp detta forum kompiskram.gif

Citera
          Cacki
          Inlägg 22-09-2007, 12:18
          Länk hit: #138

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Tobias-A @ 22-09-2007, 12:29) *
          Oj, här sätter vi oss på höga hästar!

Om det gör dig glad att sätta dig till doms över det jag skrev så bjuder jag på det laugh.gif

Hmm, vilka höga hästar?? Skulle väl i så fall vara arbetshästar då.....av Nordsvensk ras tongue.gif och det är annat det än de fisförnäma spatthästarna som anser sej själva vara av en ädlare ras och som helst vill bli matade med guldhavre för att öht klara att hålla sej på benen själva....och dem måste man tydligen strama åt tyglarna en aning för att få dem "att gå i rätt form". giggle.gif
          Och tackar som bjuder, jag bjuder gärna igen!

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Magdis
          Inlägg 22-09-2007, 12:18
          Länk hit: #139

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Tobias-A @ 22-09-2007, 13:06) *
          Sunda åsikter! Jag hade nästan gett upp detta forum kompiskram.gif

"Nästan gett upp detta forum"....du blev medlem idag Tobias! I så fall ger man upp ganska snabbt eller så finns du här under ett annat namn också.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 22-09-2007, 12:39
          Länk hit: #140

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (Magdis @ 22-09-2007, 13:18) *
          "Nästan gett upp detta forum"....du blev medlem idag Tobias! I så fall ger man upp ganska snabbt eller så finns du här under ett annat namn också.

rotfl.gif
          Blev medlem klockan 11:24 och gav (nästan) upp klockan 13:06 biggrin.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera

19 sidor V  « < 5 6 7 8 9 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2026, 22:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon