CITAT (herkules @ 27-09-2007, 07:48)

vet du - det är tämligen svårbegripligt att en regering som sätter sig vid ett "dukat bord" (ett land som det går så jävla bra för så det håller på att spricka) måste dra in på saker...skattelättnad för höginkomsttagare är liksom inte vad ett (social)demokratiskt land som sverige behöver. och framförallt behöver inte låginkomsttagare finanisera detta.
hur svårt kan det vara att begripa?
det vore skillnad om sverige inte badat i pengar som nu och det behövts pengar till vård/skola/omsorg.
sänkta skatter är det MINSTA vi behöver i det här landet.
ej heller skattefinansierade hembiträden för de som tjänar mer än 600 K per år.
jävla trams!
Ja, det har gått så otroligt bra... jag tror att alla som "dumpades" utanför arbetsmarknaden av den tidigare regeringen känner sig mycket stolta över att vara delaktiga i denna triumf!
Många av de "mindre" populära justeringarna som den nya regeringen har gjort är för att få in så många som möjligt på arbetsmarknaden. Har man själv jobb så gnäller man ju kanske...
Faktum ÄR ju att den tidigare regeringen HELT gav upp på de som hamnat "utanför".
Tycker man att det går så himla bra med en taktik som innebär att man försörjer människor med bidrag istället för via arbete så var man ju säket nöjd. Personligen går jag hellre med ett jobb med lägre lön än går hemma och lyfter bidrag! Jag skulle klättra på väggarna.
Visst, vi kan fortsätta med att gräva ner oss djupare och djupare i bidragsträsket om ni vill.
Själv är jag beredd att ta spaden och försöka gräva mig ur gropen, men det ÄR jobbigt men någon måste ju VÅGA börja!
Göran Perssons regering belönades väl för sitt goda arbete med att få kicken då, antar jag?
Minnet är bra men kort för många och jag blir snudd på skrämd över den naiva syn många har idag. Det är å andra sidan en ganska "svensk" egenskap.
Redigerat av krellus: 27-09-2007, 10:59
Zon III till vardags men Zon IV i övrigt...