Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mobiltelefon sökes, Där man kan välja bort inkommande nummer
          anna_rispan
          Inlägg 26-09-2007, 14:37
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Men! Menar du att det inte finns tyst signal på de allra senaste mobilerna? Hjälp säger jag i så fall.

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-09-2007, 16:58
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Jo du kan sätta alla signaler i tyst läge men ingen ringsignal som är tyst. Har varit och letat på sonys sida också. Det fanns en som hette discret. Men när jag skulle förhanskolla den så försvann de från sidan så jag fick inte tag i den alls.

Fast min tysta fungerar tummenupp.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-09-2007, 17:02
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Hehe, okej. Nu fipplade jag med min mobil och mycket riktigt det gick inte att ställa in tyst på en enda. Bra att du är så där uppfinningsrik!

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 26-09-2007, 17:33
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

blomma.gif Denna bukett är du verkligen värd Bettson Och en stor bravo.gif .............
          Vilket arbete du har lagt ned yaay.gif och vilket tålamod du måste ha blush.gif
          kompiskram.gif Jag vill även önska dig lycka till med dina nya mobiltelefon

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Bettson
          Inlägg 26-09-2007, 21:12
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Lady Hamilton @ 26-09-2007, 18:33) *
          blomma.gif Denna bukett är du verkligen värd Bettson Och en stor bravo.gif .............
          Vilket arbete du har lagt ned yaay.gif och vilket tålamod du måste ha blush.gif
          kompiskram.gif Jag vill även önska dig lycka till med dina nya mobiltelefon

Men lady då....... det var ju du som kom på lösningen med individuell tyst signal. Du kanske hade någon, men jag hittade ingen så det blev att tillverka en.

Ser fram emot morgondagen så jag för första gångnen ska köra in i Stockholm utan att vara nervös. Inbillar mig att GPS är rena underverket i stadstrafik.

Gick och tömde en kopp kaffe i tangentbordet i förrgår också. Vem var det som sa att man kunde tvätta skitiga tangentbord i diskmaskinen. MItt är numera moccaindränkt och skriver lite hur som helst. Så det kan inte bli sämre i alla fall.

Glada hälsningar från teknikträsket.

Få se om jag hittar hem rätt väg i morgon. rotfl.gif

Citera
          myskmadra
          Inlägg 28-09-2007, 21:24
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 647
          Medlem nr: 2 895

Hoppas att det löser sig med ringandet , Bettson!
          Jag blir själv mycket stressad av mobilsamtal över huvud taget.
          En variant är ju att ha två stycken - en helt privat med skyddat nummer och en till för kunder mm som
          man stänger av när det passar (på sin fritid t ex)
          Jag har en annan fundering när det gäller mobilen.
          Min Ericsson 750i visar alltid "okänt nummer" oavsett vem som ringer. De som man har i sina kontakter
          brukar ju åtminstone visas!?!
          Så när jag missar samtal så kan jag ju inte ringa upp.
          Antagligen har jag kommit åt någon inställning - vilken?

Eftersom jag har nedsatt hörsel och att det "förmedlas" färre ljudfrekvenser i mobilen än i vanliga nätet så föredrar
          jag vanliga telefoner. Jag brukar oftast uppmana de jag känner att istället skriva SMS när det fungerar.
          När SMS kommer plingar det bara till/ alt vibrerar snabbt och jag kan läsa av när det passar.

--------------------
          "brukar är inte alltid"

Citera
          Pirum
          Inlägg 28-09-2007, 21:46
          Länk hit: #27

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (myskmadra @ 28-09-2007, 22:24) *
          det "förmedlas" färre ljudfrekvenser i mobilen än i vanliga nätet så föredrar
          jag vanliga telefoner. Jag brukar oftast uppmana de jag känner att istället skriva SMS när det fungerar.
          När SMS kommer plingar det bara till/ alt vibrerar snabbt och jag kan läsa av när det passar.

Ja, SMS är bra. Måste bara inflika att jag är förbannad på att man inte i 3G-standarden införde möjlighet för radikalt bättre ljud. Speciellt tjejröster låter fel i telefonerna eftersom frekvenserna i deras röster är högre. Jag har enligt försvarets mönstring fullgod hörsel, men tycker ändå det är svårt att höra vad folk säger ibland. Speciellt på engelsk, "s" och "th" låter helt lika i en del telefoner - helskumt.
          Tror 3G hade blivit mer succé om man haft 'hifi'-ljud i dem faktiskt. Vilket inte hade varit svårt - största delen av dygnet är nätet underanvänt och då finns kapacitet för att överföra bra ljud.

--------------------
          zon2.5

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 15:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon