|
Nej, det var inte den kända handelsträdgården i Segeltorp, men jag vill inte nämna något namn för att slippa ev rättsliga problem. Det finns folk som har blivit "hotade med rättsliga åtgärder" pga sina kritiska kommentarer i trädgårdsforumen.
Tror dessvärre inte att magnolior är "main stream" i svenska handelsträdgårdar och kunskaper därav är startkt begränsade. Jag fick svar på flera ställen som senare har visat sig vara fel, bl.a påstods det att en OP märkt planta var en stickling.
Men för mig är nog svenska handelsträdgårdar ett avslutat avsnitt, de magnolior som jag vill ha finns oftast inte där (Satisfaction kanske undantagen?). Magnoliastore.com kommer nog att bli min leverantör i framtiden, bra produkter, bra kvalité (kanske för tidigt att säga det ännu?), fantastiskt urval, bra service till rimligt pris....
Något från Tommy har jag också funderat på, tänk att ha en helt egen magnoliasort döpt till "Beauty of Lisö" eller något annat trevligt. Långt att köra, dock... Enda nackdelen är att man riskerat att vänta 15 år på blommorna...
|