Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ojoj, de ska ha skridskor nästa vecka, i förskoleklassen
          Magdis
          Inlägg 03-10-2007, 22:03
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Nästa vecka ska de börja ha skridskoträning med dotterns klass fick vi veta på månadsbladet denna månad. Dottern har aldrig stått på ett par skridskor o vi har naturligtvis inte skaffat några heller. Det finns inte möjligen någon här som har ett par gamla oanvända skridskor i storlek 28-29? Det blir till att leta i panik nu. fear.gif

Citera
          2 sidor V   1 2 >  
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Wilmer
          Inlägg 03-10-2007, 22:08
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Jag tänker närmast, fear.gif Jag ska ju gräva upp potatis i morgon, det är inte vinter än?!

Förstår om du inte hunnit köpa skridskor till barnen liksom, finns det ens i affärerna än?

Wilma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Magdis
          Inlägg 03-10-2007, 22:17
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Wilmer @ 03-10-2007, 23:08) *
          Jag tänker närmast, fear.gif Jag ska ju gräva upp potatis i morgon, det är inte vinter än?!

Förstår om du inte hunnit köpa skridskor till barnen liksom, finns det ens i affärerna än?

Wilma

Jag vet inte om det finns i affärerna ännu, det enda jag vet är att det inte finns mycket att välja på i den här stan när det gäller såna saker. Kanske måste dra till en större stad, men i så fall brinner det ju verkligen i knutarna.
          Antagligen är dottern den enda i klassen som aldrig åkt skridskor o jag kan verkligen tänka mig hur mycket grin och gnäll det kommer att bli. sad.gif Som när de åkte skidor på dagis, hon ramlade hela tiden och grinade varje gång trots att hon föll mjukt. Hon är liksom inte av den tuffare sorten. sad.gif

Citera
          Tesa
          Inlägg 03-10-2007, 22:19
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Ofta kan det finnas skridskor att låna i ishallen...om det krisar..
          Men glöm inte hjälm!! Viktigare än skridskor... slap.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 04-10-2007, 08:03
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Hoppas att det ordnar sig och att hon är lite mer sugen på att åka skridskor nu så det går bra.

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 04-10-2007, 08:36
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Har du kollat i sportaffärerna, det spelas ju mycket hockey här uppe och varje ort har ju någon som säljer skridskor
          Köp inte konståkningsskridsakor utan vanliga, dom är lättare att lära sig åka på, ett annat alt. är Blocket, nu börjar dom sälja skridskor där....många barn som vuxit ur förra årets skridskor

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Netha
          Inlägg 04-10-2007, 22:09
          Länk hit: #7

Gäster

Numera.. och också förr... förväntas att alla barn är intresserade av och kan utöva olika sporter.
          Alla elever förväntas inneha skidutrustning och skridskor... åtminstone här i norr.
          Våra barn har gillat skidåkning men de fick också skridskor... vi förstod att det gäller att vi själv är aktiva och ser till att barnen inte hamnar utanför.
          Vi var med dem på skridskobanan vid skolan så de fick träna.... så gjorde nog de flesta som hade döttrar... pojkarna gillar ju oftast
          skridskoåkning så deras föräldrar behövde inte anstränga sig så värst mycket.

Beg skridskor kan man hitta i lokala annonsblad el butiker typ Myrorna och liknande... vi gav bort alla våra till asylsökande.

pitea.cc

Redigerat av Netha: 04-10-2007, 22:13

Citera
          estet
          Inlägg 04-10-2007, 22:22
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Finns en annons på Blocket, norrbotten, luleå, men det är ju inga tjejskrillor. Storlek 29.

Bifogad bild

Redigerat av estet: 04-10-2007, 22:23

--------------------
          Zon 6

Citera
          Pirum
          Inlägg 04-10-2007, 22:23
          Länk hit: #9

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (Netha @ 04-10-2007, 23:09) *
          Numera.. och också förr... förväntas att alla barn är intresserade av och kan utöva olika sporter.
          Alla elever förväntas inneha skidutrustning och skridskor... åtminstone här i norr.

Ja, så var det för mig här på västkusten på 80-talet. "Alla" hade skidor och skridskor. Sen försvann vintrarna, nu är det nästan ingen som har skridskor eller längdskidor.

--------------------
          zon2.5

Citera
          Magdis
          Inlägg 04-10-2007, 22:39
          Länk hit: #10

Medlem

På tradera har jag kollat lite nu. Imorrn ska maken ut och reka i sportaffärerna.
          Som Netha skrev, här förväntas att alla ska vara sportintresserade och fullt utrustade redan från födseln nästan. När jag var liten (i Roslagen) så började vi inte med skidor och skridskor så här tidigt.

Citera
          Gudrun i Götebor...
          Inlägg 04-10-2007, 22:57
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 269
          Medlem nr: 12 343

Blir änna litta arg, jag. Varför tvingar skolan föräldrar o barn att handla saker som de kanske inte vill ha? OK för att pröva, men inte skall någon förälder känna "måste-press" och störta ut i stan för att hitta något skolan bestämt?

Har aldrig kunnat åka skridskor, men klarat mig ändå. Men så bor jag ju i Göteborg, förstås.

--------------------

Citera
          Pirum
          Inlägg 04-10-2007, 23:52
          Länk hit: #12

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Ja, ingår det i skolan bör det vara gratis - dvs, skolan bör låna ut skridskor om det är schemalagt skridskoundervisning.

För övrigt tycker jag att det ska vara snö varje vinter och att alla barn bör ha skidor och skridskor smile.gif

--------------------
          zon2.5

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 05-10-2007, 07:21
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Håller med Pirum om att skolan skall/bör tillhandahålla utrustning om dom kräver att barnen skall åka skidor eller skridskor
          har köpt utrustning åt mina barn men det är ju inte alla som har råd att köpa så dyr utrustning åt sina barn och sen visar det sig att dom inte är intresserade eller kanske inte kan lära sig åka
          Att lära sig åka skridskor är inte så lätt om inte intresset finns, har en son som nästan var Hockeyproffs medans den yngste inte kunde lära sig trots att vi i stort sett bodde i ishallen
          Ett pat skridskor kostar från 500:- och uppåt, begagnade bättre kanske 200:- men det kan ju vara mycket för den som lever på marginalen
          Själv har jag gillat både skridsko och skidåkning och snö har vi gott om

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          netaave
          Inlägg 05-10-2007, 13:45
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Köp inga konståkning utan en skridsko med hård känga och "slalompjäxstängning" finns i vitt och svart och kostar runt 300 på intersport, dom kan lillkillen också använda senare.
          Det är bra skridskor som ger ordentligt stöd runt vristen. Som dagisfröken har jag ju sett och knutit ett antal skridskor genom åren, och denna modell är absolut bäst och knäppningen håller till bra runt benet.
          Jag tycker du ska vara glad åt att dom börjar med dessa aktiviteter så tidigt, det kommer att återkomma varje år till dom börjar gymnasiet.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 05-10-2007, 14:57
          Länk hit: #15

Medlem

Helt otrolig tur, maken var på Kupan idag (secondhand) och hittade ett par små skridskor för 30 spänn! biggrin.gif Fantastiskt smidig knäppning är det på dem också, ett band med ett spänne som man knäpper hur lätt som helst....inga oändliga snören som ska lindas runt hyskor. Hon kommer kunna ta på sig dem själv. De lär ju duga till de 6 gånger de ska åka med skolan åtminstone, i vilket fall som helst skulle de ju inte passa nästa säsong ändå.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-10-2007, 15:14
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Magdis @ 05-10-2007, 15:57) *
          Helt otrolig tur, maken var på Kupan idag (secondhand) och hittade ett par små skridskor för 30 spänn! biggrin.gif Fantastiskt smidig knäppning är det på dem också, ett band med ett spänne som man knäpper hur lätt som helst....inga oändliga snören som ska lindas runt hyskor. Hon kommer kunna ta på sig dem själv. De lär ju duga till de 6 gånger de ska åka med skolan åtminstone, i vilket fall som helst skulle de ju inte passa nästa säsong ändå.

Perfekt ju!! Måste vara sån där slalompjäxknäppning som netaave pratar om också. barnet glad lärarna glada!

Citera
          netaave
          Inlägg 05-10-2007, 15:27
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Magdis @ 05-10-2007, 15:57) *

Tror också det är sådana jag menar. Dom är otroligt smidiga.
          Som förälder och förskolärare kan jag bara gratulera samtidigt som jag vill uppmana alla att alltid skicka urvuxna skridskor vidare om man inte har syskon som ska ärva.
          Om dom "bara" åker med skolan duger begagnat mer än väl.
          Skridskoåkning är annars en härlig grej att göra med hela familjen en solig vinterdag med solen i ansiktet, apelsinklyftor i burk och varm choklad i termosen. tummenupp.gif

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 05-10-2007, 15:36
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (netaave @ 05-10-2007, 16:27) *
          Tror också det är sådana jag menar. Dom är otroligt smidiga.
          Som förälder och förskolärare kan jag bara gratulera samtidigt som jag vill uppmana alla att alltid skicka urvuxna skridskor vidare om man inte har syskon som ska ärva.
          Om dom "bara" åker med skolan duger begagnat mer än väl.
          Skridskoåkning är annars en härlig grej att göra med hela familjen en solig vinterdag med solen i ansiktet, apelsinklyftor i burk och varm choklad i termosen. tummenupp.gif

Åh! Nu började jag nästan längta efter vinterkyla och snö o is! Hoppas att det sår till i år och blir lite rejäl vinter.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-10-2007, 16:31
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Vilken tur Magdis att ni hittade ett par skridskor till dottern. Köp ett par skidor till julklapp också så har hon full sysselsättning hela vintern fniss. Faktiskt tror jag det är bara bra att ungarna får testa även om man som förälder inte är så road. Självskaffade jag både skridskor och skidor första gången när mina ungar va i 5-årsåldern och det tror faktiskt att dom är tacksamma för idag när dom är vuxna.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Magdis
          Inlägg 05-10-2007, 17:28
          Länk hit: #20

Medlem

Skidor fick hon förra julen och de funkar bra detta år också. Man kan nämligen ha sina vanliga stövlar till dem och det är bara att ändra bindningarna till de nya stövlarna vi lär få köpa till vintern. Jag har själv varken skridskor eller skidor men har verkligen tänkt skaffa det nu. Vi har en skidpulka också som lilleman kan åka i i vinter. Nästa år lär han få ärva syrrans första små skidor, 2 år gammal är det väl dags att börja åka skidor! giggle.gif

Citera

2 sidor V   1 2 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-01-2026, 06:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon