Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ojoj, de ska ha skridskor nästa vecka, i förskoleklassen
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 05-10-2007, 18:22
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

CITAT (titti49zon6 @ 05-10-2007, 08:21) *
          Håller med Pirum om att skolan skall/bör tillhandahålla utrustning om dom kräver att barnen skall åka skidor eller skridskor
          har köpt utrustning åt mina barn men det är ju inte alla som har råd att köpa så dyr utrustning åt sina barn och sen visar det sig att dom inte är intresserade eller kanske inte kan lära sig åka
          Att lära sig åka skridskor är inte så lätt om inte intresset finns, har en son som nästan var Hockeyproffs medans den yngste inte kunde lära sig trots att vi i stort sett bodde i ishallen
          Ett pat skridskor kostar från 500:- och uppåt, begagnade bättre kanske 200:- men det kan ju vara mycket för den som lever på marginalen
          Själv har jag gillat både skridsko och skidåkning och snö har vi gott om

Det hade ju varit ett drömsamhälle ifall skolan håller med all utrustning, men verkligheten är att ifall föräldrar kräver detta stryks ofta alla dessa aktiviteter från skolan, för få skolor har råd att hålla med denna typ av utrustning. Jag jobbar på en skola och vi har inte ens råd med böcker till eleverna, vi har målet att elevernas föräldrar inte ska behöva betala något (och våra elever kommer till stor del från lägre samhällskiktet) så våra elever åker aldrig skridskor, skidor, cyklar el. dyl. på friluftsdagarna för vi kan inte erbjuda utrustning, tråkigt men detta är verkligheten.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Magdis
          Inlägg 05-10-2007, 19:18
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Ja jag tror ju som dig Åsa att det aldrig skulle bli några såna aktiviteter om skolan måste hålla med utrustning. Det kan ju aldrig vara möjligt för en skola att se till att det finns skridskor i rätt storlek till varje elev. Nä, det är nog så att föräldrarna måste ansvara för det...det ingår ju så att säga i paketet när man skaffar barn. Nu hade vi ju en ryslig tur som hittade så billiga skridskor och efter att lilleman använt dem en säsong när det blir dags så ska jag gladeligen skänka dem vidare åt nån annan.

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 06-10-2007, 07:24
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Förstår att skolan inte har råd att hålla med utrustning men......det innebär också att en del barn blir mobbade pg.a att föräldrarna inte har råd att köpa utrustning.
          Jag vet inte om man när man skaffar barn tänker på att man skall utrusta barnen från förskoleåldern och till gymnasiet med hockey/skridsko, skidor, slalom m.m utrustning för att dom ska ut en eller ett par gånger per säsong, det blir flera tusen per år
          och dom växer ju både på längd och bredd dom små så ny utrustning krävs minst vartannat år
          Det är synd för att idrotten ger så mycket tillbaka
          Kanske man ska börja skänka utrustningen till skolan så att alla kan vara med

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 11:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon