Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Höstväxter, Några är extra fina på hösten
          Lotta i Gbg
          Inlägg 07-10-2007, 19:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 352
          Medlem nr: 275

Hösten är här och då är det lite kul att ha några växter som faktiskt lyser upp eller är som bäst nu. Har lagt upp några bilder i ett album som heter höst ska försöka länka till det, men får se hur det går.
          Heuchera villosa Autumn Bride 07.jpg Så här på hösten är det trevligt att det är något som kommer lite senare. Det här är Heuchera villosa 'Autumn Bride' en alunrot som har stora härliga, håriga blad (syns inte på bilden) och som blommar med höga stänglar (upp till en meter) sent på hösten. Den andra växten som, ses på bilden är Persicaria virginiana , trådpilört. Den har mycket små röda blommor på smala stänglar. Mycket dekorativt.

Jag lyckas bara få upp en bild, men den som vill se mer kan titta i mina album (inte på kameraknappen i min profil, jag har inga gamla bilder längre utan på albumfliken)
          hälsar
          Lotta i Gbg

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 20:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon