Certifierad Trygg e-handel
✕

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat
      ✕

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Säkerhet, vet ni att ni syns på nätet?????
          Tezzla
          Inlägg 15-10-2007, 22:41
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (pejori @ 15-10-2007, 23:38) *
          det jag reagerade mest över, är att vid googlande på bilder hittade jag bilder på medlemmar som inte vill ha sina foto ute....
          dom finns kvar, så länge någon medlem har sparat dom. rtfm.gif

Men jag förstår inte. Vill man inte ha sina bilder ute så lägger man inte in dem i en profil. Svårare än så är det väl inte? Det finns hur många hundratals (tusen?) medlemmar som helst på detta forum och vem som helst kan spara ned bilder och sprida eller använda själv. Detta MÅSTE man förstå innan man lägger ut bilder på nätet även fast det är ett "tryggt" trädgårdsforum.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Pirum
          Inlägg 16-10-2007, 02:56
          Länk hit: #62

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Sen kan ju saker och ting förändras. Facebook var ganska 'låst' förut, man var tvungen att vara universitetsstudent (med universitetsmail) för att komma in. Sen växte det till andra skolor och nu kan vem som helst logga in. Dessutom är Facebook rätt krångligt att ställa in. Många har hemlig profil (bara vänner kan se den) men sen så är deras vän-lista fortfarande offentlig. Ganska olyckligt, för vill man inte att folk ska se ens profil så vill man väl inte att de ska se hur många/vilka vänner man har heller?
          För att göra det ännu roligare så har Facebook nu integrerats med Google, så att man kan söka på google och hitta saker på Facebook.

När jag började internetta så var det inte 'vem som helst' som hängde på news-grupper. För att söka i dem var man dessutom tvungen krångla en del. Sen köpte google upp dejanews, och så kunde man genom att skriva in mitt namn se en massa dumheter jag skrev på internet 1993-1994. Som tur var inga extrema dumheter, men ändå. Finns faktiskt saker på Fidonet som jag skrivit som går att hitta på nätet i dagsläget. Inte heller där något riktigt dumt, som tur är.

Som sagt, allt man skriver på internet måste man räkna med hamnar på anslagstavlan på lokala Konsum. Eller, det är åtminstone den inställningen man måste arbeta med.

--------------------
          zon2.5

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-10-2026, 18:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon