Jag skall passa på att tacka för alla uppskattande ord om liljerabatten. Jag skall gå vidare på temat så mer bilder kommer nog i framtiden. Här kommer en dagsbild. Nu har min gulvita lilja börjat blomma. Frågan är om nån vet vad just denna variant kallas. Jag tror att jag köpte den som Citronella men även en amatör som jag ser att det inte stämmer. För övrigt såg Kungsliljan ut att vilja slå ut när som helst. Kanske kommer det mer bilder efter helgen.

Liljefärgen minner mig om liten historia min akvariehandlare berättade en gång. En grabb ringde och sa att han hade en undulatunge till salu. Såna går lätt att sälja så handlaren godtyckte till en affär och frågade vilken färg den hade. Grabben blev lite tveksam och svaret dröjde men till slut kom det på äkta Götebosska: Den e änna skéten.
Det stämde faktiskt, den var lite smutsgulvitgrå med gröna stänk. Fast den såldes snabbt ändå. Liljan är nåt ditåt också. En söt liten historia. Numera är handlaren också historia men det är en annan historia.