Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Inlägg, läsa och kommentera
          *Stintan*
          Inlägg 23-10-2007, 09:17
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hur långa och intressanta skulle trådarna bli om alla kommenterade alla nya inlägg som skrivs? Sida upp och sida ner med en massa "har ingen aning", "håller med", "snyggt", så sööööt med mera intetsägande inlägg. Då och då skrivs det ju oxå inlägg av någon irriterad typ "har du inget att tillföra så låt bli att svara".

Själv läser jag inte alla trådar och skriver inte så ofta svar men hittar jag en intressant tråd vill jag kanske följa den och går därför in i den igen när jag ser att det kommit nya inlägg. Kanske kan jag inte tillföra något första gången jag läser den men efter flera nya inlägg så kanske jag känner att jag vill skriva någonting i tråden. Fast även jag skriver korta kommentarer då o då som tex "fin bild".

Att en och annan tråd får väldigt få svar om ens något får man nog lära sig acceptera utan att ta illa vid sig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Kathy
          Inlägg 23-10-2007, 09:57
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Blomstertanten @ 23-10-2007, 09:15) *
          ....//.....Att trådskaparen känner sej mobbad eller osynlig när ingen svarat ännu....//.....

Ojdå, känner du till någon som uttryckligen sagt att de har känt sig mobbad pga att ingen har svarat i deras tråd? ohmy.gif
          I så fall så är det förmodligen bra att den här tråden skapades, så att ämnet får en chans att luftas. smile.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 23-10-2007, 11:12
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Nu tycker jag att ni snedvrider och överdriver allt. Jag tror säkert ni förstår vad Kathy menar.
          Givetvis ska man inte känna sig tvingad att skriva i en tråd och givetvis ska man inte svara på något som inte känns bekvämt.

Jag återgår till det jag sade tidigare..........Bahia1 startade en tråd "trevlig helg". Den kräver knappast några ytterligare funderingar. Dagen efter puttade jag upp tråden och då tillkom 2 inlägg.
          Massor hade läst tråden men inte skrivit......men det kanske var så att alla som läst inte villa önska oss en trevlig helg.

Jag är inte sur och hänger läpp men ni förstår vad jag menar....eller hur ?

Citera
          LadyG
          Inlägg 23-10-2007, 11:52
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Allt som oftast går jag in i en tråd, läser och fuderar. Undertiden jag funderar läser jag en annan tråd. Sen återvänder jag kanske till en tidigare tråd, eftersom jag kan ha kommit på något att kommentera eller för att jag ville läsa om vad där stod. Så kan jag fnatta runt en hel kväll, ibland utan att komma på en enda bra sak att skriva.
          Det är inget personligt mot trådskaparna, det är bara jag som inte alltid tycker att jag kan tillföra något. Dessutom står jag säkert för mer än en visning per tråd eftersom jag tittar in i trådarna och läser om vissa inlägg flera gånger. En del trådar är roliga, de går jag in i ofta.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Sailor Pluto
          Inlägg 23-10-2007, 14:49
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 982
          Medlem nr: 8 942

Jag läser nog de flesta trådar, men det är inte alltid jag har något att säga smile.gif . Vill gärna att det jag skriver ska vara liite meningsfullt i alla fall. Ibland vill jag helt enkelt inte svara, för att det kan bli ett himla sprakande (tack och lov ganska sällan).

--------------------

Stolt HBT-kompis
          Angelica i zon 4-5, sambo med en karl och ett halvt zoo

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 23-10-2007, 15:09
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Alba jag förstår hur både du och Kathy menar och jag tycker det är bra att den här tråden startades för det fick iallafall mej att tänka till lite hur jag gör när jag är inne på forumet och bläddrar runt och jag måste nog erkänna att det ibland är ren slöhet från min sida att jag inte skriver något tyvärr. shy.gif whist.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          pejori
          Inlägg 23-10-2007, 23:13
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Gillan @ 23-10-2007, 07:30) *
          Och jag höll på att tappa hakan i knät när jag fick se att Pejjan var vaken nu ohmy.gif ...............alltså var jag bara tvungen och se efter vad hon hade att säga för intressant...............som inte redan var sagt crazy.gif ..............och jag kan bara säga att jag håller med giggle.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif händer nån gång per år att jag är uppe i svinottan...men oftast har jag inte somnat ännu... crazy.gif crazy.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 28-10-2007, 06:00
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

CITAT (Fenja @ 22-10-2007, 13:45) *
          ..... Att skaffa vänner och komma med i grupper på ett forum tar sin tid likväl som ute i riktiga livet. ......

Jag startade först på ett annat forum där jag aldrig kände att jag kom in.
          Detta forum , känner jag, har en välkomnande attityd där man försöker se nykomlingar.
          För mig handlar det om att bli sedd när man gör ett inlägg. Det gäller inte bara startade trådar utan om man gång på gång skriver något inlägg i trådar och ingen ser det eller komenterar det så känns det kanske som om man är utanför. Så känner inte jag att det är här, då det finns "gamla" medlemmar som ser en. tummenupp.gif

CITAT (Gillan @ 22-10-2007, 14:06) *
          .... Jag kommer mycket väl ihåg hur det var när jag kom som ny här och inte ens kände till hur datorn fungerade. Och sen dessutom försöka förstå sig på hur forumvärlden skulle fungera! Hur frustrerad, ledsen och uppgiven var jag inte många gånger. .....

Jag blev medlem i maj. Allt känns fortfarande nytt.

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-01-2026, 17:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon