Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > men hur dum får man va, ojoj.....
          MariaS
          Inlägg 23-10-2007, 09:53
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Gossen Ruda @ 23-10-2007, 07:51) *
          Förutom att arbetsminnet kan vara överbelastat så kan det också vara svårstartat på morronen. smile.gif En gång i tiden hade jag en arbetskamrat från Björkö i Göteborgs skärgård. Förutom att öborna där oftast är religiösa så lever dom på kaffe. Att han kom till jobbet på morronen måste ha berott på nån slags instinkt för han var inte kontaktbar innan han fått ett par koppar kaffe. laugh.gif

Detta låter definitivt som mig. Innan två koppar kaffe...Nej.
          Men sen måste jag ju erkänna också, det har ju hänt mer än en gång att man har kommit till jobbet med soppåsen i näven whist.gif

Citera
          matise
          Inlägg 23-10-2007, 10:34
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 8 746

En gång skulle jag värma något (minns ej vad) i ugnen...
          Hittade ingen ugnsform så jag tog stekpannan, hällde i och in i ugnen.

Tänkte inte på att handtaget hade någon slags gummi/plast-hölje på handtaget och efter en stund så spred det sej en vidrig stank och frän rök i köket.
          Tittade in i ugnen och såg att "gummit" på handtaget "bubblade"...

Fort ut ur ugnen med stekpannan, lyckades bränna mej.
          Sprang och öppnade fönstret och lyckades slå ner en pelargon.
          Krukan gick i bitar, jord över hela golvet, köket rökfyllt, brännskadad och maten förstörd...
          Allt på ca. 15 sekunder... Det ni...

Citera
          Piccante
          Inlägg 23-10-2007, 12:47
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Gossen Ruda @ 23-10-2007, 07:51) *
          Förutom att arbetsminnet kan vara överbelastat så kan det också vara svårstartat på morronen. smile.gif En gång i tiden hade jag en arbetskamrat från Björkö i Göteborgs skärgård. Förutom att öborna där oftast är religiösa så lever dom på kaffe. Att han kom till jobbet på morronen måste ha berott på nån slags instinkt för han var inte kontaktbar innan han fått ett par koppar kaffe. laugh.gif

Jag hör oxå till den gruppen som inte går att prata med ranting.gif och som är oförmögen att utföra både arbete och någon mental verksamhet innan jag har fått min morgon kopp med kaffe. Vissa behöver lite stimulans för att komma igång.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Tesa
          Inlägg 23-10-2007, 17:02
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 397
          Medlem nr: 2 483

Hör numera til pulverkaffedrickarna...Började som kokare men eftersom hag kokade över kaffet minst en gång om dan så gav jag upp till slut och införskaffade bryggare...men efter ett år gav jag upp äveb det för då hade jag slagit sönder 4 glaskannor. Då övergick jag till den eminenta uppfinningen perkulator som man inte kan slå sönder..iallafall inte när man bytt ut plastknotten på toppen till en i rostfritt..det var ju bara det att för den där ska fungera så måste man komma ihåg att sätta i sladden...helst varje gång då... innocent.gif
          ...så nu kör jag vattenkokare och pulverkaffe..alltid max tre minuter til kaffet..även om jag glömt starta vattenkokaren.. blink.gif

--------------------
          Tesa
          zon 3-4
          Här finns min blogg: Uti vår hage...

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 23-10-2007, 17:16
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Jag var hemma hos en kille som fyllde år. Tårtan var framme och kaffet på termos, men så var det ju jag som ville ha te istället...
          Tepåsar hade han och jag var genast beredd att sätta muggen med vattnet i mikron men han propsade på att laga te i kaffekokaren som han brukade göra på mornarna med tepåsar som fick dra i kannan medan vattnet droppade ner.

Jag vet inte om man ska kalla det te eller kaffe som slutligen blev i kannan. Odrickbart var det åtminstone. Han hade glömt att ta ur den gamla fyllda melittapåsen innan vattnet passerade ner i kannan. Bläää sick.gif

Citera
          Storåtjejen
          Inlägg 25-10-2007, 08:52
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 337
          Medlem nr: 5 783

Oj, vilken rolig tråd! rotfl.gif

Så skönt att inse att jag inte är särskilt ensam om min glömska o tankspriddhet. Har tänkt så många gånger att nåt fel måste det vara när jag glölmmer så "vanliga" saker, men här ser jag att jag inte är särskilt ensam om att göra det giggle.gif

Det där med kaffebryggaren tycks vara ett ganska vanligt fenomen flirting.gif

--------------------
          / Storåtjejen zon 3-4

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-12-2025, 21:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon