Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Har ni skrivit någon önskelista i år?, Det börjar ju närma sej jul...
          Tezzla
          Inlägg 04-11-2007, 23:02
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Sailor Pluto @ 04-11-2007, 18:21) *
          Äh, alla har en önskelista flirting.gif ! T.ex. så brukar min mamma säga så, men tjatar man i 2 sekunder kommer det fram att hon vill ha något smaksatt té eller kaffe och en pocketbok...

Alla utom jag i så fall. Jag har inte önskat mig någon julklapp på många, många år och det är ytterst sällan jag får någon. Jag är fullkomligt nöjd och glad ändå.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Tosan
          Inlägg 04-11-2007, 23:20
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Numer får man ju inte så mycket julklappar, i vår släkt har vi vuxna slutat ge varann, det blir tillräckligt ändå. Sonen brukar ge bort foton å så till gammelmormor, mormor&morfar och farmor &farfar.
          Däremot har jag en svärmor som älskar att handla presenter, så därifrån får jag, och så brukar jag å gubben ge varann nåt mest symboliskt.
          Men jag kanske får önska mer rosor av svärmor rolleyes.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 04-11-2007, 23:33
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

CITAT (Tosan @ 04-11-2007, 23:20) *
          Numer får man ju inte så mycket julklappar, i vår släkt har vi vuxna slutat ge varann, det blir tillräckligt ändå. Sonen brukar ge bort foton å så till gammelmormor, mormor&morfar och farmor &farfar.
          Däremot har jag en svärmor som älskar att handla presenter, så därifrån får jag, och så brukar jag å gubben ge varann nåt mest symboliskt.
          Men jag kanske får önska mer rosor av svärmor rolleyes.gif

rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif
          Några redan nu kanske?

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 04-11-2007, 23:47
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

santa.gif Självklart har jag skrivit önskelista Den spikas upp på björken utanför knuten Tomten åker sedan runt och kollar vad alla önskar sig i god tid före julafton Hur skall han och "nissarna" annars hinna tillverka alla julklappar? Jag både får och ger många julklappar (ja förutom de som Tomten har med sig till mig och de andra blush.gif ........) Och den riktiga Tomten finns det vet jag santa.gif eftersom han har aldrig missat mig en enda julafton i hela mitt liv.

Redigerat av Lady Hamilton: 04-11-2007, 23:47

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Tosan
          Inlägg 05-11-2007, 00:28
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (Lilla Birka @ 04-11-2007, 23:33) *
          rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif rose.gif
          Några redan nu kanske?

Tackar, tackar biggrin.gif

Har nyss fyllt 30, och önskade mig en rosenrabatt i födelsedagspresent. Släkten klagade att de inte fick ge paket, men då tyckte jag att om de väldigt gärna ville ge mig paket så skulle torvblock tas emot tacksamt giggle.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Lillja
          Inlägg 05-11-2007, 08:51
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 544
          Medlem nr: 9 233

Tomten finns se bara här ,han går in för det här
          med stort allvar, allting är äkta.
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Citera
          Bettis
          Inlägg 05-11-2007, 09:32
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Skriver ingen önskelista och önskar mig inget heller, har allt jag vill ha. Gillar inte att få en massa prylar som jag lägger i skåpen (som redan är fulla whistling.gif ) Barnbarnen får pengar och köpa det som dom vill ha, lite tråkigt kanske men då slipper dom få saker dom inte vill ha.

--------------------

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 05-11-2007, 12:08
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

CITAT (Bettis @ 05-11-2007, 09:32) *
          Skriver ingen önskelista och önskar mig inget heller, har allt jag vill ha. Gillar inte att få en massa prylar som jag lägger i skåpen (som redan är fulla whistling.gif ) Barnbarnen får pengar och köpa det som dom vill ha, lite tråkigt kanske men då slipper dom få saker dom inte vill ha.

Visst är det tråkigt att barn nu för tiden har så mycket prylar att de inte vet vad de ska önska sig? Och lika tråkigt att man inte kan köpa något som duger?

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          vindspel
          Inlägg 05-11-2007, 12:41
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 404
          Medlem nr: 11 016

Jag bruka önska mig sådant jag behöver och egentligen kan köpa själv men det är ju roligare att få.
          Förra julen fick jag dock en överraskning, en ny mobil. Jag skulle inte köpt det själv då man ska ju ändå bara använda den till att ringa men så det är onödigt. Men vad glad jag blev.....satt en kvart och stirrade på den utan att röra den..... blink.gif unsure.gif smile.gif biggrin.gif Dessa känslor på raken.
          Visst är det kul med julklappar. Att gå och köpa är också roligt, klura ut vad de vill ha.
          Jag har inte skrivit någon lista än men tomten kanske också är inne på odla.nu så jag kan skriva här:
          Kära tomten santa.gif i år skulle jag vilja ha ett par bra hörlurar till min dator för jag vad för snål och köpte billiga dåliga själv. Du kanske glömde att jag ville ha ett ICA stekjärn som är bäst i test? En symaskin skulle jag vilja ha men det är för dyrt. Innetofflor st 38-39. thanks.gif p å förhand
          Eller varför inte säga som Sven Melin(hette han så) när han hotade barnen med att säga "fred".

På tal om musmatta som snöflinga önskar sig så skulle jag nog vilja ha en röd (julfärg) avlång där det står välkommen på för att jag är singel

Redigerat av vindspel: 05-11-2007, 12:50

--------------------
          "Förolämpningar är argument som används av folk som har fel." Rousseau

Citera
          Betty
          Inlägg 05-11-2007, 12:55
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (vindspel @ 05-11-2007, 12:41) *
          ...//
          Eller varför inte säga som Sven Melin(hette han så) när han hotade barnen med att säga "fred". //...

Sven Melander Youtube

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 05-11-2007, 13:46
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

På min önskelista står det en enda sak: VÄXTHUS.

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 05-11-2007, 13:55
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Lilla Birka @ 05-11-2007, 12:08) *
          Visst är det tråkigt att barn nu för tiden har så mycket prylar att de inte vet vad de ska önska sig? Och lika tråkigt att man inte kan köpa något som duger?

Önskemål som är så höga att man inte kan uppfylla dom när man har 12 barnbarn som vi.

Jag älskade att köpa presenter till barnbarnen men nu tycker jag inte det är roligt längre.

Elisabeth

Citera
          Felicia
          Inlägg 05-11-2007, 16:14
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

Har försökt säga till min sambo och mina barn att dom inte behöver ge några julklappar till mig. Det räcker med den goda maten och stämningen men min sambo älskar att ge mig presenter så han säger bara - Jo, men det vill jag ju göra! Och mina barn är på samma vis, dom har ju så dåligt med pengar så jag tycker verkligen inte dom ska ge mig något men det går ej att säga något så jag brukar därför önska mig nåt billigt utav dom, typ strumpor, hårklämmor, billiga smycken eller dyl.
          Fyller snart år och försökte då säga att allt jag ville ha var röda rosor wub.gif men det lär nog bli nåt annat också.. en yogamatta skulle jag faktiskt behöva rolleyes.gif

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          emmas matte
          Inlägg 05-11-2007, 16:21
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 423
          Medlem nr: 9 588

tomten bor på vaberget där har jag varit o lämnat önskelista, men det är nåt lurt för jag har inte fått nåt som jag önskade............... en ny bil o sånt, jag tror att han har flyttat till skottland............

Citera
          Krolliljan
          Inlägg 05-11-2007, 16:49
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 10 192
          Medlem nr: 10 539

CITAT (Lady Hamilton @ 04-11-2007, 23:47) *
          santa.gif Självklart har jag skrivit önskelista Den spikas upp på björken utanför knuten Tomten åker sedan runt och kollar vad alla önskar sig i god tid före julafton Hur skall han och "nissarna" annars hinna tillverka alla julklappar? Jag både får och ger många julklappar (ja förutom de som Tomten har med sig till mig och de andra blush.gif ........) Och den riktiga Tomten finns det vet jag santa.gif eftersom han har aldrig missat mig en enda julafton i hela mitt liv.

Då skriver jag min och går ut och spikar.Bifogad bild

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-11-2007, 18:37
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Nej jag behöverabsolut inga julklappar det är bara att byta pengar och jag tycker det är urfånigt att ge paket bara för att det är julafton. Däremot kan jag ge presenter helt appropå vilken dag som helst på året bara för att det känns bra just då. Lite mer överraskning blir det oxå då.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Marita i Vasa
          Inlägg 06-11-2007, 15:14
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 12 739

Tomten bor hos oss! Det är bara så för hans kläder hänger i vår garderob! santa.gif
          Jag skriver ingen önskelista men jag hjälper jultomten med klapparna. Nu tillverkas vantar, sockor och halsdukar i långa banor. När stickorna går varma byter jag till symaskin och gör pannlappar, förkläden m.m.
          Nej nu får jag inte sitta här vid datorn. Måste sticka, sticka, sticka...... Marita.

Redigerat av Marita i Vasa: 06-11-2007, 15:15

Citera
          Hannele
          Inlägg 07-11-2007, 11:43
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Tosan @ 04-11-2007, 23:20) *
          Numer får man ju inte så mycket julklappar, i vår släkt har vi vuxna slutat ge varann,

Men det är ändå kul, vi tanter byter lite trädgårdsklappar med varandra.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Klura
          Inlägg 17-11-2007, 10:09
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 1 026
          Medlem nr: 7 630

På min står det ett nytt kök.
          Misstänker dock jag får betala det själv då min familj består av två studerande barn.

--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...

Citera
          Bettson
          Inlägg 17-11-2007, 11:50
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Önskalista Hmmmm........

2 st snälla pojkar
          1 st avstressad godmodig man med semester
          1 st julbadad hund som någon annan badat.
          1 st äkta huggen julgran av Jenny Nyströmformat
          1 timme över så jag hinner vara med och klä den.
          1 någorlunda städad kåk ( städad av någon annan än mig för jag hinner inte)
          Ett antal inköpta hyacinter
          massor av levande ljus
          glögg pepparkakor
          Kort sagt det ska stinka "God Jul " i hela huset på uppesittarkvällen.

Bilen packad kvällen innan julafton
          Sill och julskínkan inte glömd hemma och är fabricerade av sönerna som är duktiga på sånt.
          Att jag ska komma ihåg en laddad mobiltelefon så jag i lugn och ro under resan kan ringa och önska alla släktingar jag inte träffar en god jul.

Ett nedbantat julbord så att vi orkar äta av allt och inte mår dåligt.
          Få se på Kalle Anka. Mest för oss vuxna ( ungarna har roligt åt att vi måste se Kalle, låt dom glädjas)

En lugn och trevlig julafton.... avslappnad och med mycket skojs och nojs.
          Hemresa på juldagen hem till den äkta julgranen och de äkta hyacinterna.

Kunna se fram emot tio dgars semester i lugn och ro. Lata mig ta sovmorgon och ha den dj***a telefonen avstängd.

Att kunna vara som Ferdinand under korkeken..... ha lugn och ro och bara lukta på blommorna d010.gif

Julklappar........ behövs det?

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 01:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon