Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Julkakus släpper sina grenar, var är felet?
          lissa
          Inlägg 09-11-2007, 20:13
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Kee, tack för förklaringen, jag visste inte ens att den blommade, men det var ju lite dumt trott, för dom flesta växterna blommar väl på ett eller annat sätt. Det ska bli spännande att se vad som händer, och jag ska absolut läsa mig till lite mer nu när jag har fått ett namn att leta på tummenupp.gif
          Kira, Jag har min (a) ute året runt, men det berättade jag ju redan Just nu så har den ena faktiskt fått lite gulaktigt , och har tappat några bladbitar, och i fjol fick dom bara några enstaka blommor ( underbart vackra) men jag får nog leta upp en plats för dom till nästa år. Det blir inte lätt för dom är faktiskt rätt stora. Jag ade dom i albumet här, men nu håller jag på att ordna ett i Picasa där jag tänker sätta in dom månadsvis för att man ska kunna följa upp dom
          thanks.gif för er hjälp

--------------------

Citera
          evaskp
          Inlägg 18-11-2008, 00:42
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem nr: 19 740

Det vanligaste är att jorden är blöt för länge. den vill gärna ha grov jord så att den är luftig. När man köper dem så står de ofta o torv. Plantera om direkt, eller efter blomningen om det är så. Rötterna kommer att kvävas med tiden. Det gäller alla suckulenter. Det går bra några år men sen plötsligt så märker man att något är galet. Det är inte ovanligt att det inte finns några levande rötter kvar. Gör rent, ta bort alla torra rötter. om det är öppna sår så måste den få torka först. Sen sätt den på så jord. Duscha lite då ock då. Så länge den inte har rötter kan den inte suga vatten. Ingen vattning för än den rotat sig, och de märks tydligt. Den bör stå skuggigt men ljust tills den får rötter och kommer igång. Får den för mycket sol så blir den röd, solbränd som vi, det är en skada som den måste ta hand om men har fullt upp med att bilda rötter.

--------------------

MVH Krister

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 20:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon