Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Fallskärmsranka, Hur länge ska blommorna blomma?
          Kee
          Inlägg 05-11-2007, 22:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 486
          Medlem nr: 13 014

Hallå där alla glada entusiaster!

Genom att dammsuga odla.nu har jag hittat i princip allt jag behövt veta. Identiferat okända växter mm. Men nu kommer jag till en fråga jag inte kunnat läsa mig till.

Det är nämligen så att den lokale blomsterhandeln rekommenderade mig en fallskärmranka som bot mot banan/blomflugor. Och jag känner mig såhär efteråt lite dum, för jag har inte hittat ett dugg som talar för att de skulle ha ngn verkan på denna ohyra. Hur som helst, den står nu i köksfönstret som är ett norrfönster (har bara norr och söder) och blommar emellanåt med sina praktfulla blommor! När den köptes för en och en halv vecka sen, hade den fyra praktfulla blommor som alla var vackra ungefär 1-2 dagar efter det att de kunde betraktas som helt utslagna. Jag tycker det är väl kort men undrar hur länge är normalt för denna typen av planta egentligen? Min spontana tanke var att den står för varmt, men jag är ju totalt "grön" (obs motsägelsen) på området så jag tänkte konsultera er här. I övrigt verkar den inte må dåligt alls och vatten får den sparsamt.

--------------------
          Balkongodlare och skogsträdgårdsidealist

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 22:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon