Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bröllop, Vilka sorter skulle du vilja ha till utsmyckning?
          kerstin z5-6
          Inlägg 10-11-2007, 11:00
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

eller en "portal" klädd med girlang av löv och rosor för brudparet att stå under smile.gif Jisses .. nu fick du även mej att trilla dit på romantiken blomma.gif

smile.gif

Redigerat av kerstin z5-6: 10-11-2007, 11:04

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Anders Roslagen
          Inlägg 10-11-2007, 12:16
          Länk hit: #22

Gäster

CITAT (noranettan @ 10-11-2007, 10:02) *
          För att kunna spåna behöver jag mer!!! Har du tänkt rosorna som bordsdekorationer, brudbuketten, eller en överdådig blomning i trädgården?????

Har inte tänkt så mycket faktiskt... Men brudbukett ska det i alla fall vara. Och sedan gärna det andra du räknar upp, he hee!
          Själva ceremonin kanske sker på en platt klippa som sticker ut i vattnet och då ska man väl bära med blommor i någon form dit, förutom buketten... Inget är ju bestämt, det går bra att spåna loss!

Citera
          noranettan
          Inlägg 10-11-2007, 12:54
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 686
          Medlem nr: 2 985

Jag har så få bilder på mina austinrosor.....men det är ändå det jag skulle tänka nu, speciellt eftersom du har en sommar innan det ska ske. Stora krukor i massor!!! med stora och rikblommande Austinrosor, placerade på strategiska platser - så det ser ut som maffiga rabatter. Det skulle väl vara något? I brudbuketten skulle jag ha Gertrud Jekell, som doftar så man nästan dånar och som har bra bukettkänsla i grenverket, kombinerat med romatiska Constance Spry som hänger med sina bollformade blommor. På borden skulle jag göra ~som vi gjorde på ett av barnens bröllop - metallfolie som täcker in ....(hjälp tappade helt namnet - som man sticker blommor i????) Vi skar blocken i ~8 cm höga delar och de låg i mitten längs alla och hela borden. Där hade vi allt i rosväg som gick att uppbringa + att vi strödde torkade rosenblad runt. Rosenbåge så klart över brudparets plats. Samma rosor som i bordsuppsättnignarna. Typ.....

Citera
          Anders Roslagen
          Inlägg 10-11-2007, 17:34
          Länk hit: #24

Gäster

Bra tips! Förstår nu att jag bör ha fler rosa Austinrosor, har valt bort de flesta för att det blir så mycket rosa ändå när man är igång att plantera rosenbuskar - men nu när jag hör om nödvändigheten så har jag nog kommit på en lämplig plats!

Och torkade rosenblad kan ju vara bra att ha i beredskap, det ska torkas i sommar!

Oasis var ordet du letade efter, antar jag. Om de inte slokar i våt oasis så är det en jättebra idé, vet inte själv hur bra det fungerar.

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 10-11-2007, 19:39
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Tips -Nu är ju aot albumen lite oordnade men jag vet att Marita i Waasa har haft bröllp i sin trädgård för dotter o måg -i somras ? förra ? Det finns ett album i alla fall-De hade andra slags blmmor -men du kan säkert få inspiration -det var jättefint om jag minns rätt
          K

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Hannele
          Inlägg 12-11-2007, 11:36
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Anders Roslagen @ 09-11-2007, 21:13) *
          Och jag som trodde att ni skulle frossa i bröllopsromantik, he-hee! Släpp fram era drömmar nu!

Haha, det gick ju bra i Rådhuset och fotografen lånade en plastbukett. rotfl.gif
          Kanske skulle man gifta om sej... en kvarts sekel sist.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Kajsa
          Inlägg 12-11-2007, 11:40
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Kika i mitt album, har många bilder på Austinrosor rose.gif kan man ha vackrare och mer romantiska rosor och dessutom så väldoftande.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera
          Anders Roslagen
          Inlägg 12-11-2007, 22:43
          Länk hit: #28

Gäster

Tack alla för bra tips, nu har jag en del idéer att utveckla! Det har blivit en lång lista för beställning hos Rosenposten till våren dessutom...

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 18:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon