Jaha ni, under loppet av ett par veckor, har följande hänt i vårt hus ( förstår inte ens hur det är möjligt!? )[/size]
1……Teleavbrott i sju dygn!
2……El-avbrott, till och från i ett par dygn!
3……Bredbandsproblem, också till och från i ca tre dagar ( just "våran" plattform har problem med IP-numren!!? )
4……Canal Digital………….ingen tv!!
1. Teleavbrottet var förknippat med ett otroligt osympatiskt bemötande av Telia. Det i sig, var inte första gången. Jag förstår inte ens hur de fortfarande kan få lov att ha ensamt monopol på marknaden. Skandalöst hur de behandlar sina kunder. Att endast kunna "prata" med dem genom att trycka på en knapp, eller att svara en datorstyrd röst, ger en frustrationskänsla som slår det mesta. När de efter tre dygn skickar ett meddelande på din mobil att " felet är nu åtgärdat", och det inte är det!!! Då får du göra en NY felanmälan!!! Och arbetet med att komma fram till en "personlig" röst är förenligt med "näst intill omöjligt"! Det går, men……………..!! Hjälp vad arg jag varit!
2. El-avbrotten var tillfälliga, från ca en halvtimme till en timme åt gången, i ett pardagar. Där fick man prata med en "levande person" som talade om hur det låg till.
3. Bredbandsproblemet består av, att vi tydligen befinner oss på en "viss plattform" som, just nu, har problem med IP-numren. Även här får man prata med en "riktig" person, som gör allt för att hjälpa till och försöker lösa problemen.
4 Canal Digital, har jag inte ens försökt ta tag i än. Men det löser sig nog under dagen. Vad som hände var att vi gjorde en ny kanalsökning, precis som man behöver göra ibland, inget konstigt med det. Förutom att varenda kanal försvann då
Egentligen borde det ju vara El-abrotten som är värst. Men för mig är det inte det i nuläget. Då ska man dock vara medveten om att, har jag bara vatten, så klarar jag mig gott. Jag kan ju laga mat på vedspisen. "Ficklampor" och värmeljus finns det gott om. Även gasolkök om det skulle knipa. Självklart skulle det bli andra "visor" om jag vore utan ström en vecka eller så.
[size="3"]Jag tror givetvis att mina reaktioner beror väldigt mycket på hur jag blivit behandlad av de olika "bolagen". Där har Telia definitivt dragit det kortaste strået! För mig är det i "nuläget" internetuppkopplingen som jag reagerar mest negativt på ( saknat mest ). Jag har inte ens tänkt på hur mycket man faktiskt använder internet till förut! Inte bara till Odla.nu alltså .
Hur är det med er andra? Vilken "ko" skulle ni sakna mest tror ni?
Redigerat av Gillan: 16-11-2007, 11:59
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|