Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om att inte sakna kon förrän båset är tomt?, Telefon, el, bredband mm
          anna_rispan
          Inlägg 18-11-2007, 18:00
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Gillan: vilken otur ni haft.

Jag skulle sakna el o vatten mest. Stor som liten katastrof. Vi bor i lägenhet så vi har inte så mycket annat att välja på som skulle hjälpa oss med värmen. För jag antar att det är nåt med el som driver runt varmvattnet från nåt ställe till vära element??

Jag tror nog att jag är slarvig med vatten om det blir oväder. Jag minns nämligen att mamma alltid spolade upp mycket vatten när det blev stora oväder.

Citera
          Pirum
          Inlägg 18-11-2007, 18:06
          Länk hit: #22

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Ja, det är smart att i förväg tappa upp kallvatten i exempelvis badkaret. Då klarar man sig en bra stund vad gäller vattnet åtminstone. Värre med cirkulationspump, värme, etc, det är ju inte bra om saker fryser.

--------------------
          zon2.5

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 18-11-2007, 22:25
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Gillan @ 18-11-2007, 07:04) *
          Vi har annan teleloperatör, men det är ju ff Telia som står för den fasta månads/kvartalsavgiften eftersom det är de som står för kablar och ledningar. Det är den biten som mig veterligt inte går att välja bort om du inte väljer att ha mobilt då kanske dunno.gif . Har skam till säges inte forskat så mycket i det som jag borde blush.gif
          Bara för att det ska vara riktigt ironiskt, när jag ändå håller på, så fick jag ett nytt sms från telia i fredags 16/11, som sa att felet nu var åtgärdat. Felet var åtgärdat den 7:e rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Men där har du svaret på varför Telia var så otrevliga.
          Fakta är att blir det mer felanmällan än vad de klarar av så väljer reparatörerna att i första hand beta av de som är fullkunder hos Telia - ganska sjävklart tycker jag.

ingrid

Citera
          Kathy
          Inlägg 19-11-2007, 00:11
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Telia ger jag inte mycket för. thumbdown.gif

Vår fasta telefon var stendöd och jag ringde på mobilen och felanmälde detta.
          "Näe, vi har inte fått in någon felanmälan om attd et skulle vara något problem på telenätet" får jag till svar.

"Men jag gör ju en felanmälan nu" svarade jag. Jodå, han tog emot den.
          2 dagar senare var telefonen lika död och jag ringer igen.

Då visade det sig att de aldrig hade fått in någon felanmälan! Den föregående operatören hade helt enkelt struntat i det eftersom ingen annan hade gjort någon felanmälan. duh.gif Nu gjordes felanmälan nummer 2.

Som sagt, Felia gillar jag inte.

Citera
          Gillan
          Inlägg 19-11-2007, 07:39
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (ingrid fuxwall @ 18-11-2007, 22:25) *
          Men där har du svaret på varför Telia var så otrevliga.
          Fakta är att blir det mer felanmällan än vad de klarar av så väljer reparatörerna att i första hand beta av de som är fullkunder hos Telia - ganska sjävklart tycker jag.

ingrid

Vill du veta en hemlis Inga, det finns en anledning till varför vi inte ringer med Telia naughty.gif

CITAT (Kathy @ 19-11-2007, 00:11) *
          Telia ger jag inte mycket för. thumbdown.gif

Vår fasta telefon var stendöd och jag ringde på mobilen och felanmälde detta.
          "Näe, vi har inte fått in någon felanmälan om attd et skulle vara något problem på telenätet" får jag till svar.

"Men jag gör ju en felanmälan nu" svarade jag. Jodå, han tog emot den.
          2 dagar senare var telefonen lika död och jag ringer igen.

Då visade det sig att de aldrig hade fått in någon felanmälan! Den föregående operatören hade helt enkelt struntat i det eftersom ingen annan hade gjort någon felanmälan. duh.gif Nu gjordes felanmälan nummer 2.

Som sagt, Felia gillar jag inte.

Varför är jag inte förvånad............suck säger jag bara sweatingbullets.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          skogstroll
          Inlägg 19-11-2007, 10:13
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

Ja när man talar om trollen (forumtrollen?) ... fick man inte strömavbrott i helgen minsann blink.gif

Redigerat av skogstroll: 19-11-2007, 10:13

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 03:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon