CITAT
CITAT (Magdis @ 21-12-2007, 00:44) Och jag kände: Fy Farao vilket energislöseri, har de inte hört talas om miljömedvetenhet?! Det gör riktigt ont i mig när jag ser slöseri av den arten.
CITAT (Gita @ 02-12-2008, 19:39)

Nja, energislöseriet är nog inte så farligt. Tittade just på min nyinköpta lysdiodslinga, effekt 2,8W vilket innebär att om den lyser i en månad så förbrukas bara drygt 2 kWh. Hos mig sitter den kanske uppe och lyser 3 månader med en energiåtgång på cirka 6,5 kWh och till en kostnad av ung 7 kr. Det är det verkligen värt för att lysa upp årets mörkaste och tråkigaste månader.
Gita
Ähum, nu är ju visserligen det där citatet du plockade från mitt inlägg som jag skrev för ett år sen en aning taget ur sitt sammanhang. Så här hade jag skrivit ang. energislöseriet, det handlade således inte om någon lysdiodslinga på 2,8 W :
CITAT
Det var nån dokumentär på 5:an ikväll om såna där amerikanska stollar som dekorerar ihjäl sig inför julen. Hela huset och trädgården såg ut som att de stod i ljusan låga. Elförbrukningen för ett enda hushåll hade varit lika hög som för 10 kvarter.
Att elförbrukningen var lika hög som för 10 kvarter var alltså konstaterat.
Redigerat av Magdis: 04-12-2008, 11:40