Min hund väckte mig i morse med att stå och små gruffa lite och krafsa på ett skåp i köket...jag ignorerade honom först men han gav sig inte så det var ju bara att kliva upp och titta efter vad det var...annars hade han aldrig blivit tyst...
Jag öppnar skåpsluckan och tänker att nu sticker han nog så fort jag får upp luckan....men när jag öppnar luckan så sitter det en liten mus i en lite bunke som jag har i skåpet...
Musen tittar sig lite omkring och vet nog inte riktigt vad han ska göra så jag lyckas fånga in han i en glasburk...sätter på locket lite löst och ställer han på diskbänken...
Jag var så kissnödig så jag måste på toan...när jag håller på att tvätt händerna så hör jag hur locket på burken trillar ner...jag springer ut i köket och musen har kutat ner i diskhon...där sitter han och ser alldeles chockad ut för han springer inte....jag tar en burk och lyckas fånga honom igen...lyckas få i honom i glasburken...men nu har jag gjort flera hål i locket så nu drog jag åt locket ordentligt...
Jag har haft små möss under en längre tid nu och satt ut 'fällor' (såna som de får i sig ett pulver och sen dör)...trodde att allihopa var borta för det var tyst i 2 veckor...tills för nån dag sen då jag såg att de knaprat på en påse med hundgodis i... i det skåpet som den här musen nu fanns i...så jag ställde dit en sån där 'fälla' igen och nu syntes det att musen varit där....
Så nu ska jag vänta tills bostadsbolaget kan komma hit...för jag tänker då inte ha ihjäl honom för han är sååååå sööööt...