Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hjälp...jag har fångat en liten mus..., ...varning...bilder på möss...
          Anma
          Inlägg 29-11-2007, 09:30
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (MariaS @ 29-11-2007, 07:14) *
          En mus klarar inte av att äta så mycke som en halv matsked gift. Skulle musen trots det lyckas bli fångad av en hund så är ju giftet "utspätt" med volymen av en mus också. Det är plötsligt många matskedar mus med gift istället. Hunden blir dålig av att äta musen, men inte livshotande.
          Det låter lustigt, men mycke av giftet förbränns på vägen. Från det att musen äter giftet till den dör hinner det gå nästan 24 timmar. Då har det mesta av giftet försvunnit ur musen igen.

Intressant! Har haft möss och visst fick de i sig en del på en gång, mer än vad man tror.
          Det fattar jag också att om en mus haft giftet i sig länge så är mycket borta, men min fråga gällde efter en minut.
          Så om min hund har äter en stor middag med en halv matsked gift är det inte så farligt och kommer då alltså klara sig? Då är ju giftet utspädd med maten... ?

Citera
          MariaS
          Inlägg 29-11-2007, 20:17
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

CITAT (Anma @ 29-11-2007, 09:30) *
          Intressant! Har haft möss och visst fick de i sig en del på en gång, mer än vad man tror.
          Det fattar jag också att om en mus haft giftet i sig länge så är mycket borta, men min fråga gällde efter en minut.
          Så om min hund har äter en stor middag med en halv matsked gift är det inte så farligt och kommer då alltså klara sig? Då är ju giftet utspädd med maten... ?

Du har förstått rätt. Hunden blir dålig, men det är inte livshotande. Fast du tänker väl inte testa bara fear.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 29-11-2007, 22:55
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (MariaS @ 29-11-2007, 20:17) *
          Du har förstått rätt. Hunden blir dålig, men det är inte livshotande. Fast du tänker väl inte testa bara fear.gif

No way!! -fear-.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 15:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon