Hej alla trädgårds(växthus)vänner

. Jag är inte så trogen, men behöver ändå er hjälp då o då

Jag (läs: vi) har byggt en kall-winterträdgård på 24 smiley_small_hug: kvardratmeter, helt i helglas. Golvet är issolerat. I ett hörn mot huset har vi byggt ett UV-bubbelplast tält på 120cm hög. 130cm brett, 150cm långt. De 2 sidorna mot huset är enkel plast, mot de öppna sidorna är dubbel en uppepå 3 dubbel. Det är den plats vi hadde o störde minst av, så större o högre kunde det inte bli. Den är byggt av plast(el)rör o små trädklossar. En lite värmevakt håller detta rum på lite över 0. Vi har rullat in alla växster på rullbrädor.

Har haft alla dessa växter tidigare en våning upp i ett kallt rum med fönster, resten fanns i pumprummet i stallet, också den med fönster. Men klara inte längre att flytta allt upp, eller så långt bort. Krukorna blir större o större för varje år. O vi blir äldre o .................
Växterna är 5 stora 20 år gamla änglatrumpeter, en mycket stor Oleander, flera krukor med rotade sticklingar på olika växer i trädgården, en hängrosmarin, buxbombollar som inte tål svenkt vinter, gamla amarylissar i stor kryka som sedan många år blommar på våren, prydnadsgräss, några stora hortensior. Allt är nedklipt till 110cm hög. I alla krukor finns minitulpaner, eftersom jag inte kan ha dem i trädgården pga rådjur

.
Nu till min fråga. Är det varm nog??

Måste luften cirkulera?

Hur ofta skall jag vattna?

Blir det för torr lyft?

När kan jag ta ut allt? (tempen i hela rummet är 5 grader högre än yte). Är det någon som har haft några år en likadant rum o vet hur man gör?
Ps Har läst boken "glädjehuset o flera andra men får så olika svar att det blir bara väre.