Det är verkligen inte kul att vara smal alla gånger.
Det är SÅÅ skönt att höra att man inte är ensam!
Lagom är väl idealet i samhället. Det är en konsekvens av jantelagen.
Lagom åt det smala hållet då... Men gud nåde den som är lite lite lite för smal!
Många tar för givet att smala, magra, beniga, slanka (eller vad ni nu vill kalla det) är stolta över sina kroppar.
Jag har hört och läst människor rekomendera andra att öppet kommentera folk som man tycker ser undeviktiga ut, bara för att de representerar ett sjukt ideal. Personligen är jag extra noga med att visa att jag äter när andra ser, för jag kan inte låta bli att notera hur de försöker kontrollera om jag äter normalt eller "smusslar undan/ slänger delar av portionen" (vilket man skulle antyda om jag inte åt upp allt).
Jag vågar inte heller gå på toaletten för nära inpå en måltid (om jag är bland folk), eftersom jag har fått frågan "Har du spytt" så många gånger. Det är ju inte alla som vågar fråga så jag utgår ifrån att minst lika många bara tänker tanken, och om de inte frågar så får jag aldrig chansen att säga som det är. Att fast jag är smal/mager så kan jag behöva gå på toaletten.
Däremot känner jag till en tjej som kräks regelbundet men som alla ignorerar. Man tycker helt enkelt att det inte gör så mycket att hon kräks eftersom hon är överviktig och gillar godis verkar det som...
Det stör mig verkligen!
Hon behöver hjälp, men folk stör sig mer på mig.
Tänk hur vidrigt det skulle vara om folk sa "Du borde kanske gå och spy nu" till männsikor som är överviktiga på samma sätt som man utgår ifrån att jag gör det och vill hindra det.http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/vikt/article561505.ab