Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Va tusan gör man?, En fråga om insyn...
          catlin
          Inlägg 28-07-2003, 21:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 260
          Medlem nr: 1 169

FLyttade i våras in i ett hus som jag älskar. Inte mycket till trädgård än men det är bara kul att få bygga upp en själv. Så till ett av mina stora problem!!

Grannar o Insyn!!

På vår framsida där veranda o större delen av trädgården ligger så är gränsen till grannen uppe på en slänt. Hm, hur ska jag förklara. Deras tomt ligger alltså ca 2 meter ovanför våran. De ser alltså ner på oss. Själva slänten är våran o det är alltså vi som får äran att klippa gräs i uppförsbacke. Då våran tomt ligger i en svacka om man jämför med deras så blir det lixom ännu mer insyn eftersom d som sagt står ett par meter upp o tittar ner på oss.

Har INGEN aning om vad jag ska göra där. Vi har satt ner nåra till vinbärsbuskar i slänten då det redan stod två stycken där då vi flytta in. Visst skulle det kunnna bli väldigt kul o göra något typ av stenparti på en del. Men då till det andra "problemet": alla ungar här runt omkring använder bla vår tomt till o springa över till varandra o leka. Oroar mej redan för vinbärsbuskarna i vinter där jag vet att barnen brukar åka pulka nerför lilla backen på vår tomt. Föresten är det inte bara barnen här utan även d vuxna som springer kors o tvärs när d ska hälsa på varandra. Jag har ingenting emot det egentligen. Det är bara det att ja inte vill att det ska inverka på mina planteringar. Jag VET nämligen att om jag försöker sätta något i slänter så kommer alla barn o vuxna trampa ner allting innan det ens har hunnit ta sig sad.gif

Frustrerad!!!

Föresten så känns d som om att OM vi skulle tex sätta upp nåt staket emellan så tror grannarna att d bara e för att vi inte vill att d ska kliva över vår tomt fast vi sagt att d inte gör nåt. Åh, usch. Det här e så svårt o förklara....

--------------------
          Catlin

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 10:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon