Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Effekter av träning, Erfarenheter?
          Magdis
          Inlägg 06-12-2007, 12:21
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Men å andra sidan kanske såna där artiklar om att gå 15 minuter om dagen når den målgrupp som skulle bli helt avskräckt från motion annars. Det är nog lätt gjort att man tänker att äsch, jag orkar inte träna en timme om dagen o då är det lika bra att skita i det helt o hållet. I så fall är ju 15 minuter bättre än ingenting. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 06-12-2007, 12:49
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Bättre än ingenting, jo visst. Men räkna inte med några mirakel eller stora viktnedgångar, då krävs det lite mer handfasta åtgärder smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          anneli85
          Inlägg 06-12-2007, 13:44
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 297
          Medlem nr: 8 462

ett två, ett två tummenupp.gif

--------------------
          /Anneli, glad amatör i Sörmland

Citera
          stina
          Inlägg 06-12-2007, 14:04
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Det är typ veckotidningar eller kvällstidningsbilagor som har den typen av artiklar och jag är övertygad om att dom bara vill sälja nummer till personer som tror att man kommit på någon "mirakellösning" med minsta möjliga ansträngning. Allra helst eftersom dom gärna blåser upp reklam för artikeln på löpen.

Citera
          Hannele
          Inlägg 06-12-2007, 19:16
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Christa @ 04-12-2007, 16:10) *
          Vilken typ av träning tycker ni haft störst effekt när det gäller att minska kroppsfettet? Styrketräning, konditionsträning, lågintensiv eller högintensiv osv.

Du ska inte ha tunga vikter i styrketräning, för då ökar du muskemassan, du vill ju uppnå smidighet och styrka.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-12-2007, 00:07
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Hannele @ 06-12-2007, 19:16) *
          Du ska inte ha tunga vikter i styrketräning, för då ökar du muskemassan, du vill ju uppnå smidighet och styrka.

Man kan bli både smidig och stark med tunga vikter i styrketräning. Dessutom ger ökad muskelmassa fördelar som ökad förbränning (basal) samt extra skydd mot t ex beskörhet och livsstilsrelaterade sjukdomar. Smidigheten minskar inte pga att man tränar en muskel stark, smidigheten minskar pga att folk slarvar med tänjningsövningarna efter träningen! Stark blir man knappast på låga vikter för övrigt.

http://www.youtube.com/watch?v=NSNPfH-rem4...feature=related

Om han kan bygga på sig så relativt mycket muskler och fortfarande göra såna där saker så är det nog ingen fara att lyfta skrot så tungt man orkar, så länge man sköter sin stretching också.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 07-12-2007, 09:07
          Länk hit: #27

Medlem

Häftigt! smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-12-2007, 11:55
          Länk hit: #28

Medlem

Visst är det? Jag skulle också vilja kunna gå ner i split och ändå vara så stark som han är (Jean Claude van Damme, om han är svår att identifiera). Fast som kvinna får jag nog nöja mig med att vara stark och smidigt, inte jättestark och jättesmidig som han smile.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 07-12-2007, 12:59
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

När jag styrketränade körde jag bara med tunga vikter. Så tungt jag bara orkade med 10 repetioner. De sista två var med viljekraft! Inte blev jag osmidig, stretchade ordentligt.
          Folk sa att jag skulle se ut som en muskelbyggare om jag höll på så där, men det gjorde jag inte efter några års träning heller... Däremot hade jag muskler och var stark som en oxe. När jag började försökte jag lyfta huvudet ovanför stången som jag hängde i (vad heter den övningen nu då??), orkade inte ens lyfta mig några centimeter! Målet blev då 3 lyft efter ett halvår, men då klarade jag 15 st, så det målet nåddes med råge! smile.gif

Saknar verkligen styrketräningen, fick sluta när jag fick min whiplashskada. Försökte ett antal gånger det första året, men värken blev outhärdig fast jag körde utan vikter... Nu kanske det skulle gå bättre. Min man har börjat träna igen, ska nog med någon dag och testa!

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-12-2007, 14:46
          Länk hit: #30

Medlem

Jag tror att de flesta kvinnor aldrig behöver oroa sig för att bli några muskelberg av lite styrketräning, hur tunga vikter man än har. Då måste man nog träna varje dag i fler år och äta lite anabola steroider också. Våra kroppar är helt enkelt inte gjorda så.

Citera
          stina
          Inlägg 07-12-2007, 15:45
          Länk hit: #31

Medlem

Nej, man får slita som ett djur för att det ska synas....

Idag har jag sprungit 5 km på löpbandet. Körde stegrande och fallande tempo, dvs en tempotopp på mitten. Det gäller att variera sig så att kroppen inte har en aning om vad som komma skall. coolgleam.gif Det enda den vet är att det ska bli springa av när jag ställer mig på löpbandet för då börjar jag svettas direkt. Hugaligen, nu ska hon bli så där varm igen tänker väl kroppen - bäst att börja kyla av sig direkt. tongue.gif Men den vet inte VAD jag ska hitta på för jag har massor av olika varianter på löpning som jag kör.

Efter löpningen var det dax för veckans boxningspass. Assan-brassan vad skojsigt det är! Nu brummar det i "slåss-musklerna" och jag har fått bli av med en massa aggressioner så jag kan gå hem på fredagskvällen och vara snäll. whistling.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 07-12-2007, 16:48
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

[quote name='stina' date='07-12-2007, 15:45' post='715139']
          Nej, man får slita som ett djur för att det ska synas....

Men du verkar ju slita som ett djur ju ? flirting.gif

--------------------

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 07-12-2007, 16:54
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

CITAT (Magdis @ 07-12-2007, 14:46) *
          Jag tror att de flesta kvinnor aldrig behöver oroa sig för att bli några muskelberg av lite styrketräning, hur tunga vikter man än har. Då måste man nog träna varje dag i fler år och äta lite anabola steroider också. Våra kroppar är helt enkelt inte gjorda så.

vältränade kvinnor är såå fina, fast håller med dej om att lagomt är bäst=)

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-12-2007, 17:24
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 07-12-2007, 16:54) *

Lagom är bäst ja...själv tycker jag inte det är snyggt med stora knölar på hela kroppen som de där värsta kroppsbyggarna har. Ännu mindre snyggt vore det på en kvinna.

Citera
          stina
          Inlägg 07-12-2007, 19:16
          Länk hit: #35

Medlem

Fast dom är ju upp-pumpade då och insmorda med olja för att musklerna ska framträda. Jag har sett en kvinnlig bodybuilder (kommer inte ihåg namnet) i verkligheten. Jösses vilken snygg kropp! tummenupp.gif Helt annorlunda utan pump och olja!

Farbrorn: Ja, jag sliter som ett djur - men inte för att få "knölar", utan för att det är så sjukt kul att träna och för att jag mår så sjukt bra av det. smile.gif Knölig lär jag aldrig bli - då måste man köra mycket mer styrketräning än vad jag gör. Jag kör alldeles för mycket olika träningsformer för att bli jättebra på något - blir halvdan på mycket istället.

Redigerat av stina: 07-12-2007, 19:18

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-12-2007, 19:24
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (stina @ 07-12-2007, 19:16) *
          Farbrorn: Ja, jag sliter som ett djur - men inte för att få "knölar", utan för att det är så sjukt kul att träna och för att jag mår så sjukt bra av det. smile.gif Knölig lär jag aldrig bli - då måste man köra mycket mer styrketräning än vad jag gör. Jag kör alldeles för mycket olika träningsformer för att bli jättebra på något - blir halvdan på mycket istället.

Ja det hörs verkligen på dig att du njuter av att träna, och du kör en så varierad träning. Du sprider verkligen träningsglädje omkring dig! smile.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-12-2007, 19:37
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 07-12-2007, 16:54) *

Är det så här man ska se ut? giggle.gif Personligen tycker jag inte detta är snyggt.
          Webb-TV Aftonbladet

Citera
          stina
          Inlägg 07-12-2007, 19:56
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Magdis @ 07-12-2007, 21:24) *
          Ja det hörs verkligen på dig att du njuter av att träna, och du kör en så varierad träning. Du sprider verkligen träningsglädje omkring dig! smile.gif

Kul att höra Magdis - tack! wub.gif

CITAT (Magdis @ 07-12-2007, 21:37) *
          Är det så här man ska se ut? giggle.gif Personligen tycker jag inte detta är snyggt.
          Webb-TV Aftonbladet

Njaaa, kanske lite väl mycket.... Fast personligen tycker jag att det är fulare med lönnfeta kärringar om jag ska vara ärlig. (Fast så får man väl inte säga. ohmy.gif )

Citera
          LadyG
          Inlägg 07-12-2007, 20:06
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (stina @ 07-12-2007, 19:56) *
          Njaaa, kanske lite väl mycket.... Fast personligen tycker jag att det är fulare med lönnfeta kärringar om jag ska vara ärlig. (Fast så får man väl inte säga. ohmy.gif )

Håller med dig helhjärtat, så då är vi två som får på näbben om det nu var politiskt inkorrekt att tycka så.

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 07-12-2007, 20:07
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (LadyG @ 07-12-2007, 22:06) *
          Håller med dig helhjärtat, så då är vi två som får på näbben om det nu var politiskt inkorrekt att tycka så.

Hålla handen???? fear.gif help.gif flirting.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 01:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon