CITAT (Pirum @ 21-12-2007, 12:47)

Frys ner maten en dag innan sista förbrukningsdag då, och sälj den för halva priset. Eller ge bort till fattiga. Eller skicka med flyg till nåt land där folk svälter. Eller nåt. Jag vet inte. Men börjar vi tillåta ommärkning kan vi faktiskt precis lika gärna ta bort all märkning.
Korv ska göras på köttslamsor och andra slaktrester som man inte kan äta på annat sätt än nermalet och kryddat. Det ska däremot inte alls göras på gamla råvaror som är fulla med bakterier etc. Och helst ska korven dessutom vara välkokt, och inte bara 'snabbrökt' som idag.
jag håller med dig i det du skriver - har länge förespråkat ett lägre pris på varor som håller på att gå ut, då skulle fler ha råd att äta kött. i sverige.
och visst fräscha råvaror men att röka/salta/torka är ett sätt att bevara mat länge och det är bra tycker jag. minska köttberget, det ska inte finnas mer än vad som går åt.
jag blir förbannad på att handlare sitter och tjänar pengar på att sälja kött till fullt pris som skulle kunna säljas billigare, men att tjoa om att det är otjänlig föda, nä - det är det inte.
CITAT (Markus_H @ 21-12-2007, 14:54)

/../
Tycker du verkligen att man ska behöva köpa mat på "vinst och förlust" och se om man blir sjuk eller ej när man äter?
nej det tycker jag inte. men att röka korv av mört kött ser jag inte som fel.