Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Preparera/gödsla för höstsådd?, - hur tänka kring det?
          EKLO
          Inlägg 10-12-2007, 22:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Eftersom det är som det är med vädret här på västkusten (milt och blött) verkar det troligt att man ska kunna höstså under mellandagarna utan tjäle (har inte hunnit tidigare). Jag tänker mig lite dill, persilja, morötter, sallat ... Jag tänker så det på den lilla plätt där det nu står rötter kvar efter persilja, och vintersallat och där det varit lite glest med bönor (resten av landen är redan vintertäckta). Där bönorna stått bör det ju inte behövas någon ny näring att prata om?, men bör man grundgödsla den andra jorden före sådden? Kan man i så fall tänka sig att mylla ner lite klippt gräs, för jag har ingen annan gödning att tala om, kanske mylla ner tång också.

Jag tänker alltså så här: gräva ner lite tång + färskt gräsklipp, täcka med jord och sedan så, så att fröna inte ligger direkt i näringsklippet.

Låter det som en ok grund, och sedan övergödsla med gräsklipp och guldvatten när de spirat i vår?

tacksam för svar,
          Eklo

Redigerat av EKLO: 10-12-2007, 22:31

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 13:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon