Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Anteckna, vem är vem och vem som gjort vad
          Marina i Hällekis
          Inlägg 13-12-2007, 17:06
          Länk hit: #1

Gäster

Jag släktforskar och när man ska komma igång, underlättar det väldigt om man har lite fakta om de närmaste generationerna, födelsenamn, födelseår , ort etc.
          Tänkte det kunde vara bra att påminna om, att skriva ner lite till kommande generationer.

Fotografier, prylar, hemmagjort tappar betydels när ingen vet vem som gjort vad.

Fick nyligen ett glas med en liten anteckning i, av en släkting, det hade tillhört min farmorsmormor, väldigt kul och triggar fantasin om vart det stått och varit med om, särskilt när man läser i kyrkböckerna att de flyttade en hel del.

Själv gjorde jag idag en anteckning i en kartong med snöstjärnor, min mamma virkade 1995 och som vi har i granen.
          Jag har själv inga barn, men sju syskonbarn som kan tycka det är kul, att veta en dag.

Just nu är ju traditionernas högtid, så gör en liten anteckning på julsaker, recept etc, det kanske finns någon som blir väldigt glad om några hundra år, när de hittar en kartong med farmormormors julkakorrecept, skinkfat, snapsglas osv

Trevlig lucia
          Marina

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 17:51

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon