Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > USA.s månlandning., Vad tror ni?
          Lilla Birka
          Inlägg 14-12-2007, 00:55
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 00:52) *
          smiley_small_hug.gif Jag förstår vad ni menar men tror ändå att det var en bluff. tummenupp.gif
          Normalt beteende vore ju att NASA borde ha varit på månen upprepade gånger efter den "första"
          landningen,varför åker dom inte till månen igen?
          Och varför gör ingen annan det om det nu gick så bra för 30 år sedan?

Men vad ska dom där att göra???? Och de har varit där flera gånger ju. Det är ju andra planeter som gäller, månen är ju till ingen nytta.

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-12-2007, 00:55
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 00:52) *
          smiley_small_hug.gif Jag förstår vad ni menar men tror ändå att det var en bluff. tummenupp.gif
          Normalt beteende vore ju att NASA borde ha varit på månen upprepade gånger efter den "första"
          landningen,varför åker dom inte till månen igen?
          Och varför gör ingen annan det om det nu gick så bra för 30 år sedan?

Har man inte varit på månen mer än en gång då???
          Eftersom man vill ha månen som bas för framtida färder mot Mars och andra avlägsna planeter så tror jag att man hyfsat väl vet hur man tar sig till månen och hur mark, atmosfär etc är där eftersom man planerar uppehålla sig där på mellanlandningar. Känns ju ologiskt att sikta mot Mars om man inte vet hur man tar första steget liksom?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-12-2007, 00:59
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

g.gif Har dom varit på månen fler gånger????

--------------------

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 14-12-2007, 01:01
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 00:59) *

Ja, det har dom. Läs gärna först själv innan du tror på vad andra försöker lura i dig. Det kallas källkritik.

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-12-2007, 01:04
          Länk hit: #25

Medlem

Om du läser de länkarna jag infogade i tidigare inlägg så står det både om månlandningar och om filmen du såg på kanal 5. Jag fattade det som att man har varit på månen flera gånger.

CITAT
          The last man to stand on the Moon was Eugene Cernan, who as part of the mission Apollo 17 walked on the Moon in December 1972.

källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Exploration_of_the_Moon

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-12-2007, 01:05
          Länk hit: #26

Medlem

Jag kan inte se bevis på att dom varit där fler gånger än den sk.första "månlandningen"vad dom skriver
          är ju en sak för sig.Borde dom inte ha massor av filmer att visa?
          Jag är verkligen ingen expert men vad jag kan förstå så är det väl endast sateliter som åker omkring
          och fotar månen.

Redigerat av sqrulan: 14-12-2007, 01:08

--------------------

Citera
          RibesRubusVitis
          Inlägg 14-12-2007, 01:07
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 2 134
          Medlem nr: 6 842

Jag gjorde lumpen 1969 när vi blev väckta på småtimmarna för att se landningen i direktsändning. Riskerna skulle ha varit oändligt mycket större om en bluff blivit avslöjad då; NASA vore kokta för generationer…
          Även svenska institutioner har f ö fått del av hemfraktat grus och stenar från månen.

Men visst var det kul att se ”Capricorn One” från 1978 där dom måste fejka den första landningen på Mars. För att inte tala om TV-filmen Ksp 58 (konspiration 58) som bevisar att fotbolls-VM i Sverige aldrig spelades.

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-12-2007, 01:10
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (RibesRubusVitis @ 14-12-2007, 01:07) *
          Jag gjorde lumpen 1969 när vi blev väckta på småtimmarna för att se landningen i direktsändning. Riskerna skulle ha varit oändligt mycket större om en bluff blivit avslöjad då; NASA vore kokta för generationer…
          Även svenska institutioner har f ö fått del av hemfraktat grus och stenar från månen.

Men visst var det kul att se ”Capricorn One” från 1978 där dom måste fejka den första landningen på Mars. För att inte tala om TV-filmen Ksp 58 (konspiration 58) som bevisar att fotbolls-VM i Sverige aldrig spelades.

Konspiration 58 fick ju vissa anhängare slap.gif Trots att det stod en rollista med skådespelare efter "dokumentären" a0a.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-12-2007, 01:11
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 00:39) *
          Jag tror inte att någon har satt sin fot på månen! no.gif

"Tolv astronauter har gått på månen. Och om detta hade varit en bluff, hade 1000-tals människor varit involverade i bluffen. Detta hade varit omöjligt att hemlighålla i över 30 år. Någon av dessa 1000-tals personer måst helt enkelt ha "läckt". Dessutom hade Sovjetunionen omedelbart upptäckt en sådan bluff, och informerad världen om den.

Det var ju en kapplöpning på gång. Och titta på dom drygt 380 kg månmateral som togs hem från månen. Inte ens idag klarar man i laboratorier att framställa ett sådant material, helt utan vattenmolekyler. Och laser-reflektorer blev uppställd på flera av landingsplatserna. Skicka bara i väg en laserstråle mot en av dessa reflektorer, och 2,6 sekunder senare kommer den reflekterad tillbaka. Mycket, mycket mer kan också sägas."
          http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=16489

Du tittade nog på det här programmet skulle jag tro:

"The deception of the century it was called when Sweden's "Channel 5" on April fools day this year showed the programme "Conspiracy Theory: Did we land on the Moon?".
          ../..
          Behind the showing of the programme was Fox TV, the same company who in 1995 showed the very dubious "Autopsy Film", now widely regarded a hoax.
          ../..
          Although dealing with the Moon landings only one astronaut took part in the programme, Brian O'Leary, who doubted that Nasa really landed an astronaut on the Moon. "I cannot say with one hundred percent certainty that they went to the Moon" he says. What was not in the programme is that O'Leary left Nasa in 1968 after only one year training without flying a single mission in space.
          ../..
          What the 750,000 people who were involved in the Apollo programme and the 12 astronauts who really landed on the Moon, thought about the claims, was not shown.
          ../..
          "There is no possibility that Nasa landed a man on the Moon", says Kaysing in the programme and refers to a study from 50 years ago, which at the time showed that the chances of doing so were as low as 0.0017 per cent. That these figures had changed dramatically after the first successful launches were never mentioned.
          ../..
          If the Apollo ship had circled around the Earth instead of continuing on towards the Moon, this would have been detected by the thousands of amateur radio buffs who listened in to the conversations between Apollo and ground control in Houston. Also, the Russians would have picked up any signal coming from a rocket in orbit instead of being on its way to the Moon. They would surely have told the world about it."
          http://www.ufo.se/english/articles/apollo.html

Sidan tar argumenten, ett och ett, och plockar i sär dem fullständigt. Jag klippte ur lite smågottis ur artikeln som kan vara kul att läsa men själva punktlistan med argumenten tog jag inte med av utrymmesbrist. Den är lätt att hitta om man skrollar ner lite. smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-12-2007, 01:17
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Lilla Birka @ 14-12-2007, 01:01) *
          Ja, det har dom. Läs gärna först själv innan du tror på vad andra försöker lura i dig. Det kallas källkritik.

Men det är ju vad jag tror,ingen har lurat mej!Kom med bevis och riktiga fakta då ska jag tro annat! tummenupp.gif
          Fatta vad det skulle innebära om det kom fram att allt var en bluff,dom gör nog ALLT för att inte det ska komma fram!

Redigerat av sqrulan: 14-12-2007, 01:19

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-12-2007, 01:18
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 01:05) *
          Jag kan inte se bevis på att dom varit där fler gånger än den sk.första "månlandningen"vad dom skriver
          är ju en sak för sig.Borde dom inte ha massor av filmer att visa?
          Jag är verkligen ingen expert men vad jag kan förstå så är det väl endast sateliter som åker omkring
          och fotar månen.

Jag tror du hittar bilder från månens yta i NASAs bildarkiv, http://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/index.html

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-12-2007, 01:20
          Länk hit: #32

Medlem

Bilder som är tagna med satelit eller ?

--------------------

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 14-12-2007, 01:22
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Markus_H @ 14-12-2007, 01:18) *
          Jag tror du hittar bilder från månens yta i NASAs bildarkiv, http://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery/index.html

Det förstår du väl att sqrulan inte kan tro på, det är ju från NASA! Vill man inte tro så gör man inte!

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-12-2007, 01:26
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 01:20) *
          Bilder som är tagna med satelit eller ?

Det märker du när du ser på dem. Men jag tror inte de tog bilder på austronauter som går på månen från en satellit, de hade säkert kameror med sig.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-12-2007, 01:32
          Länk hit: #35

Medlem

Ja men visst är det bilder men är dom tagna på månen???Om solen är enda ljuset och dom hadde inga stora
          strålkastare/blixtar hur kan det då vara ljust på båda sidorna av en människa?Farkosten och allt annat
          som ger skuggor,det stämmer inte.
          Och hur kan en flagga synas som om den fladdrar i blåsten då det enligt vad jag har läst inte blåser på månen?

--------------------

Citera
          Tezzla
          Inlägg 14-12-2007, 01:33
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

Det här var en väldigt... underhållande tråd att följa mitt i natta giggle.gif

Måste nog ge en eloge till sqrulan för hennes (?) envishet och övertygelse...

Kära nån biggrin.gif

Redigerat av Tezzla: 14-12-2007, 01:36

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-12-2007, 01:34
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 01:32) *
          Ja men visst är det bilder men är dom tagna på månen???Om solen är enda ljuset och dom hadde inga stora
          strålkastare/blixtar hur kan det då vara ljust på båda sidorna av en människa?Farkosten och allt annat
          Och hur kan en flagga synas som om den fladdrar i blåsten då det enligt vad jag har läst inte blåser på månen?

Om du har kollat på länkarna jag hade i en tidigare inlägg så förklarade de just varför det ser ut som om flaggan rör på sig fast det inte blåser.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 14-12-2007, 01:35
          Länk hit: #38

Medlem

Varför läser du inte de tips som ges. Allt det där finns ju förklarat. Om amerikanerna landade 6 gånger på månen mellan 1969-72, tror du inte ryssarna skulle ha upptäckt det om det varit en bluff?

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 14-12-2007, 01:36
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (sqrulan @ 14-12-2007, 01:32) *

Solen är en ljuskälla, Jorden en annan och månens yta en tredje. Måndammet reflekterar ljus på samma sätt som sanden på en strand här på jorden.
          Skuggorna stämmer utmärkt med tanke på att det är ett tvådimmensionellt media som återger ett tredimmensionellt objekt.

Om du hade sett filmerna och inte bara bluff-dokumentären från Fox så hade du sett att flaggan aldrig rör sig utan att en astronaut är på och rör den först. Objekt som vidrörs i vaccuum fortsätter röra sig eftersom det inte finns någon atmosfär som bromsar rörelsen.

Hade det varit en vind som fått flaggan att röra sig så mycket skulle dammet yrt runt asuronauternas fötter. Det gör det inte.

Mer konspirations-argument? Jag kan plocka sönder dem allesammans om du vill.

Redigerat av LadyG: 14-12-2007, 01:37

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          sqrulan
          Inlägg 14-12-2007, 01:40
          Länk hit: #40

Medlem

crazy.gif Nu ger jag upp!Kanske orkar jag bry mej i morron.Men jag tycker att ni ska kolla ordentligt
          för att vara säker! 000.gif
          Sov gott nu! Om det går?För ni vet ju vad jag tror whist.gif
          Jag har aldrig varit på månen så att jag vet hur det funkar där!

Redigerat av sqrulan: 14-12-2007, 01:42

--------------------

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-02-2026, 05:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon