CITAT (Jan Lindgren @ 15-12-2007, 12:28)

Hej!
Jag är ny för året på att skriva på olika forum. Vad jag funderat på är varför människor här är så rädda för att bli igenkända. Jag kan förstå att när man skriver om egna känsliga saker som sjukdomar och liknande så vill man vara anonym. Men det här är en site om växter. Det stör mig inte att forumisterna är anonyma. Jag är bara nyfiken. För egen del så står jag för mina åsikter och vem som helst kan slå upp mitt telefonnummer och adress. Jag är redan ökänd i trakten så det är kanske därför jag inte bryr mig om att vara anonym. Visserligen riskerar man alltid stöld av värdefulla växter men det är ovanligt. Jag har bara råkat ut för växtstöld en gång. Det var någon som uppenbarligen gärna ville ha en Shortia uniflora. Jag hade ju två.
MVH
Jan Lindgren
Bäste Jan
Vad menar du egetligen? Med ditt namn är du ju i princip anonym ju. Medans det finns personer som jag som som är nästan ensam om min kombination av för och efternamn. Det finns en till person till i Europa som har samma namn som jag.
Om jag går in på SCB:s hemsida o kollar statistiken för ditt namn och räknar lite så finns det ca
175 personer som har "Jan Lindgren" som tilltalsnamn och efternamn. Vilken av dessa personer är du???