Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ny omgång liljebaggar
          Eva i Skåne
          Inlägg 29-07-2003, 22:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Så var det tydligen dags igen att plocka liljebaggar sad.gif . Jag trodde det skulle räcka en gång på säsongen eftersom jag inte sett några röda skönheter på flera veckor, men nu har jag fått nya.
          Ifjol var första året jag hade dem (tror jag). Det var åtminstone första året mina liljor inte blommade och alla bladen var uppätna. Då visste jag inte förrän det var för sent vilka sabotörer de är.
          Iår plockade jag flitigt, men tydligen inte tillräckligt flitigt, för när jag inte hittade fler baggar fick jag dessa äckliga svarta feta klumpar som jag tyckte var så äckliga att jag inte kunde förmå mig att plocka bort dem. I år blommar liljan, men utan blad!
          Jag har bara ett par liljor. Kejsarkronorna har jag gett bort för de ville aldrig blomma och nu överväger jag att ta bort de liljor jag har för att slippa reta mig.
          Om jag tar upp lökarna och flyttar dem från sommarstugan och hem, får jag något med löken då eller kan jag slippa ohyran? Jag menar alltså om det finns något i löken, liten larv eller nåt, som följer med.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 03:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon