Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sista natten med amning, Håll gärna tummarna!
          Magdis
          Inlägg 27-12-2007, 11:37
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Hej hopp! Nu är första natten avklarad och det gick riktigt bra. De gick och lade sig vid 21.30 ungefär och det är ganska tidigt för lilleman med tanke på den situation vi varit i (han vaknar varje 30:e minut och då har det antingen blivit att springa upp och ner o natta om honom en gång i halvtimmen för min del, eller låta honom sova nere i vagnen eller soffan tills jag går och lägger mig för natten)

Det var tyst däruppe ända till klockan 23.30 ungefär men då kom de ner för att fixa en flaska välling. Han är måttligt intresserad av välling men han drack litegrann och åt några tuggor smörgås också. Sen gick de upp och la sig igen.
          Jag preparerade mig med lite starkglögg och öronproppar och gick o la mig så småningom. Då hörde jag att han skrek så jag tryckte in öronpropparna så jag trodde de skulle fastna därinne.

Sen däckade jag o vaknade till med världens ryck och hjärtklappning. Jag var tvungen att stiga upp o kolla vad klockan var men den var bara 4:45 så jag la mig igen. Har fått sova flera timmar inatt vilket jag inte gjort sen vattnet gick den 9 november 2006. yahoo.gif

Enligt rapport från maken hade det gått riktigt bra och lilleman hade inte haft det såååå jobbigt, det var bara efter att de varit nere och fixat välling och skulle försöka somna om som han skrikit i 1 timme. sad.gif Men jämfört med dottern som skrek hela natten igenom när hon skulle avvänjas så var ju detta rena semestern. De låg ända till 10.30. Maken har mycket lättare att somna än jag o sover tungt, så han klarar ju att somna om efter skrikperioderna. För mig tar det flera timmar o så precis när jag hållit på att somna har jag blivit väckt...o.s.v. o.s.v.

Men karlar är ju lite känsliga så han var ändå tvungen att gå o lägga sig igen nu o kommer antagligen upp om nåra timmar. Jag som tänkt föreslå att vi skulle byta roller helt o hållet så att han skulle städa hela huset och ta hand om ungarna idag o ha middan på bordet när jag kommer hem. giggle.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 27-12-2007, 12:06
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Men du får ta det steg för steg med husbonden.....du vet karlar är inte så läraktiga. naughty.gif

Skönt att det gick så bra och främst att du får sova lite mer nu. När du slappnar av mer och litar på att karlarna tar över så kommer du att få sköna långa nätter med god sömn....hoppas jag.

Lycka till med inskolningen av husbonden. tummenupp.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-12-2007, 12:11
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Alba @ 27-12-2007, 12:06) *
          Men du får ta det steg för steg med husbonden.....du vet karlar är inte så läraktiga. naughty.gif
          ..................... Lycka till med inskolningen av husbonden. tummenupp.gif

Kvinnomaffian gör ännu ett osakligt uttalande! rtfm.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-12-2007, 12:52
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (aq42 @ 27-12-2007, 12:11) *
          Kvinnomaffian gör ännu ett osakligt uttalande! rtfm.gif

I det här fallet är det väldigt sakligt dock.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-12-2007, 13:27
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Magdis @ 27-12-2007, 12:52) *
          I det här fallet är det väldigt sakligt dock.

Okey! det gäller alltså inte män i allmänhet utan en viss man i synnerhet? flirting.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-12-2007, 13:28
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (aq42 @ 27-12-2007, 13:27) *
          Okey! det gäller alltså inte män i allmänhet utan en viss man i synnerhet? flirting.gif

japp

Citera
          netaave
          Inlägg 27-12-2007, 14:09
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Magdis @ 27-12-2007, 11:37) *
          Hej hopp! Nu är första natten avklarad och det gick riktigt bra. De gick och lade sig vid 21.30 ungefär och det är ganska tidigt för lilleman med tanke på den situation vi varit i (han vaknar varje 30:e minut och då har det antingen blivit att springa upp och ner o natta om honom en gång i halvtimmen för min del, eller låta honom sova nere i vagnen eller soffan tills jag går och lägger mig för natten)

Det var tyst däruppe ända till klockan 23.30 ungefär men då kom de ner för att fixa en flaska välling. Han är måttligt intresserad av välling men han drack litegrann och åt några tuggor smörgås också. Sen gick de upp och la sig igen.
          Jag preparerade mig med lite starkglögg och öronproppar och gick o la mig så småningom. Då hörde jag att han skrek så jag tryckte in öronpropparna så jag trodde de skulle fastna därinne.

Sen däckade jag o vaknade till med världens ryck och hjärtklappning. Jag var tvungen att stiga upp o kolla vad klockan var men den var bara 4:45 så jag la mig igen. Har fått sova flera timmar inatt vilket jag inte gjort sen vattnet gick den 9 november 2006. yahoo.gif

Enligt rapport från maken hade det gått riktigt bra och lilleman hade inte haft det såååå jobbigt, det var bara efter att de varit nere och fixat välling och skulle försöka somna om som han skrikit i 1 timme. sad.gif Men jämfört med dottern som skrek hela natten igenom när hon skulle avvänjas så var ju detta rena semestern. De låg ända till 10.30. Maken har mycket lättare att somna än jag o sover tungt, så han klarar ju att somna om efter skrikperioderna. För mig tar det flera timmar o så precis när jag hållit på att somna har jag blivit väckt...o.s.v. o.s.v.

Men karlar är ju lite känsliga så han var ändå tvungen att gå o lägga sig igen nu o kommer antagligen upp om nåra timmar. Jag som tänkt föreslå att vi skulle byta roller helt o hållet så att han skulle städa hela huset och ta hand om ungarna idag o ha middan på bordet när jag kommer hem. giggle.gif

Det där rollbytet stöder jag till 100 %

--------------------

Citera
          Wilmer
          Inlägg 27-12-2007, 16:06
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

Bra Magdis, hejja hejja! hoppas du får sova gott i natt med.

WIlma

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 27-12-2007, 16:11
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

fick läsa det sista i överskriften noggrant innan jag läste rätt.. wink.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 27-12-2007, 16:31
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 27-12-2007, 16:11) *
          fick läsa det sista i överskriften noggrant innan jag läste rätt.. wink.gif

Hur menar du då?

Citera
          Alba
          Inlägg 28-12-2007, 11:41
          Länk hit: #31

Medlem

Har tänkt på dig Magdis. Sover du än eller ....... naughty.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 28-12-2007, 12:55
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Alba @ 28-12-2007, 11:41) *
          Har tänkt på dig Magdis. Sover du än eller ....... naughty.gif

SSHHH... d010.gif
          hon sover nog ännu d010.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-12-2007, 13:08
          Länk hit: #33

Medlem

Hon har nog lite sömn att ta igen! blink.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-12-2007, 13:10
          Länk hit: #34

Medlem

Oj...glömde skriva hur andra natten gick! biggrin.gif Det gick fantastiskt bra faktiskt! Han skrek ganska ilsket och länge redan vid 23-24 då jag fortfarande var uppe så det var svårt att inte gå dit och hjälpa till, men jag fick hålla mig. Får ju inte sabba allt lixom. Sen var han rätt lugn under natten. Jag hade lite svårt att somna och vaknade en massa gånger och var helt förvirrad, det är ju svårt att ställa om kroppen direkt när man är van att bli väckt ideligen. Men till slut lyckade jag ändå.

Vi fortsätter så här i två nätter till o sen ska vi tyvärr åka bort över nyår. Då bryter man ju den nya rutinen och riskerar att få börja om från början igen. Men det får vi väl ta då i så fall.

Nu tror jag att jag ska ta ett varmbad....jag löper rätt stor risk att få mjölkstockning nämligen. Vaknade på sidan och undrade varför jag låg på en medicinboll. rotfl.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 28-12-2007, 13:18
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Magdis @ 28-12-2007, 13:10) *
          Oj...glömde skriva hur andra natten gick! biggrin.gif Det gick fantastiskt bra faktiskt! Han skrek ganska ilsket och länge redan vid 23-24 då jag fortfarande var uppe så det var svårt att inte gå dit och hjälpa till, men jag fick hålla mig. Får ju inte sabba allt lixom. Sen var han rätt lugn under natten. Jag hade lite svårt att somna och vaknade en massa gånger och var helt förvirrad, det är ju svårt att ställa om kroppen direkt när man är van att bli väckt ideligen. Men till slut lyckade jag ändå.

Vi fortsätter så här i två nätter till o sen ska vi tyvärr åka bort över nyår. Då bryter man ju den nya rutinen och riskerar att få börja om från början igen. Men det får vi väl ta då i så fall.

Nu tror jag att jag ska ta ett varmbad....jag löper rätt stor risk att få mjölkstockning nämligen. Vaknade på sidan och undrade varför jag låg på en medicinboll. rotfl.gif

HAR DU TUR, SÅ KLARAR HAN SIG EFTER TVÅ NÄTTER TILL. tummenupp.gif
          han blir så trött, att han somnar av bara farten tummenupp.gif
          inga återfall godages rotfl.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Alba
          Inlägg 28-12-2007, 13:48
          Länk hit: #36

Medlem

Härligt Magdis. Maken fixar det ska du se. Så skönt att du får sova ....även om det är på en medicinboll. naughty.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 28-12-2007, 15:21
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Och som vanligt när jag inte förstår så frågar jag.... slap.gif

Varför ammar man barn så länge? Det finns väl ingen vits med det? Jag menar... det är väl bara när barnet är riktigt litet, ett par månader och lite mer, som mjölken gör nytta? Sen är det väl bara ren mat så att säga....? Och så små barn är det ju inga problem att vänja av, det blir väl värre ju mer dom närmar sej skolåldern...

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          pejori
          Inlägg 28-12-2007, 15:47
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (Berith @ 28-12-2007, 15:21) *
          Och som vanligt när jag inte förstår så frågar jag.... slap.gif

Varför ammar man barn så länge? Det finns väl ingen vits med det? Jag menar... det är väl bara när barnet är riktigt litet, ett par månader och lite mer, som mjölken gör nytta? Sen är det väl bara ren mat så att säga....? Och så små barn är det ju inga problem att vänja av, det blir väl värre ju mer dom närmar sej skolåldern...

personligen är jag ingen älskare av långa amningstider
          tycker sex-sju månader är bra.
          sen kommer så mycket annan mat in.
          men det är många som treivs med amningen och känner en närhet i att fortsätta.
          det är en smaksak, så man gör det som känns bäst för var och en.
          första slutade jag på fem månader och tvåan på fyra....
          klarade inte av medicinbollar och att behöva pumpa hela tiden

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Tosan
          Inlägg 28-12-2007, 15:52
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

JAg ammade åxå relativt länge, 11 månader blev det.
          Det fina med bröstmjölken är att det stärker immunförsvaret väldigt och minskar riskerna för tex allergi och astma.
          Dessutom är det ju vansinnigt praktiskt, man har ju alltid mellanmålet redo om det kniper lixom. smile.gif
          Men att nattamma så pass länge som Magdis gjort hade nog drivit mig mot vansinnets avgrund. Oerhört starkt jobbat! tummenupp.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          pejori
          Inlägg 28-12-2007, 15:54
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Tosan @ 28-12-2007, 15:52) *
          /.../ smile.gif
          Men att nattamma så pass länge som Magdis gjort hade nog drivit mig mot vansinnets avgrund. Oerhört starkt jobbat! tummenupp.gif

det är värt en eloge. tummenupp.gif
          jag har aldrig nattammat eftersom mina sov över nattmålet direkt.
          fick pumpa istället på nätterna -fear-.gif crazy.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 07:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon