Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

60 sidor V  « < 22 23 24 25 26 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Klivior, Förökning?
          Bassam
          Inlägg 13-02-2009, 17:37
          Länk hit: #461

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

Tack för frågan

Clivias växer bäst om de får ljus dagsljus men få eller inga direkta söndag - i en nord-vänd fönstret, till exempel, eller i ett öster-eller västerut vända fönster som delvis skuggade av ett lövträd. Du kan sommaren din anläggning utomhus på en skuggig plats. Kom bara ihåg att sätta tillbaka den i innan den första frosten. Clivias inte kommer att uthärda temperaturer som dopp mycket under fryspunkten.

Lycka till- H:Bassam

Citera
          Sunny
          Inlägg 13-02-2009, 18:10
          Länk hit: #462

Medlem
          Antal inlägg: 295
          Medlem nr: 13 237

CITAT (nilssontherese @ 12-02-2009, 19:19) *
          Hoppas att få se bilder från fig med Sunny! flirting.gif trots en skarp orange whistling.gif .Jag ska erkänna att jag är svag för de gula och de pastellfärgade giggle.gif

Jo , jeg skal nok sette inn et bilde av den orange , even om den ikke er så spennende ... yes.gif
          Jeg er enig med deg , de pastellfargede har "en annen klasse" , den orange har jeg faktisk hatt ( i mange år ) fordi jeg tycker bladene er fine og det er en lettodlad og dekorativ plante.

CITAT (clivia @ 13-02-2009, 00:07) *
          Alla klivior är vackra speciellt när de blommar, även de med skarp orange färg... slap.gif Jag tycker om alla..., har några sådana i min samling också...Njut av den, Sunny, annars kommer den att vara besviken på dig och kommer inte att blomma nästa år... flirting.gif Och vad gör din gula "cliviadam"?
          kram2.gif MVH/clivia

Min gule cliviadam växer !!! giggle.gif
          Nå har den stått ved 15 grader et par dager og i går flyttet jeg den til vardagsrummet , der er det ca. 20 grader. Bildet nedenfor er tatt i dag , stilkene er ganske lange , men fruktansvärd tunna ... confused.gif

Citera
          nilssontherese
          Inlägg 13-02-2009, 19:29
          Länk hit: #463

Medlem
          Antal inlägg: 420
          Medlem nr: 800

Åh vilken läcker bild sunny! bravo! Vad kul att den har 2st stänglar!
          ser fram emot den orangea med! tongue.gif

--------------------

Citera
          clivia
          Inlägg 13-02-2009, 21:40
          Länk hit: #464

Medlem
          Antal inlägg: 1 126
          Medlem nr: 9 736

CITAT (Sunny @ 13-02-2009, 18:10) *
          Jo , jeg skal nok sette inn et bilde av den orange , even om den ikke er så spennende ... yes.gif
          Jeg er enig med deg , de pastellfargede har "en annen klasse" , den orange har jeg faktisk hatt ( i mange år ) fordi jeg tycker bladene er fine og det er en lettodlad og dekorativ plante.
          Min gule cliviadam växer !!! giggle.gif
          Nå har den stått ved 15 grader et par dager og i går flyttet jeg den til vardagsrummet , der er det ca. 20 grader. Bildet nedenfor er tatt i dag , stilkene er ganske lange , men fruktansvärd tunna ... confused.gif

Vilken fin bild... tummenupp.gif bravo.gif bravo.gif som i regnskogen, Sunny...

Varför tycker du att de har mycket tunna stjälkar... g.gif De är inte färdigt utvecklade ännu...Tyvärr har jag inte fotat mycket i det här stadiumet men kanske du kan se på den här bilden hur ungefär min (tunnare på den första bilden) såg ut i början och hur den ser ut nu...Det beror på hur många blommor den bär, tror jag...Den första starkare stjälken bär 20 blommor (3,5 - 4 cm), den andra tunnare 10 st (cca 2 cm)... Jag har inte tänkt så mycket på stjälkarna men du kan se ungefär hur de ser ut, ja, den sista bilden ser man inte så mycket av stjälken men jag ska försöka att ta en bättre bild imorgon...

Bifogad fil  stj_lken_p__den_gula_clivian....jpg ( 51.73k ) Antal nedladdningar: 17
          Bifogad fil  den_gula_clivian__stj_lkar...febr.2009.jpg ( 89.38k ) Antal nedladdningar: 18

Bifogad fil  den_gula_clivian_idag...__13.2.2009.jpg ( 104.08k ) Antal nedladdningar: 10

Lite av den pastelfärgade variegerade plantan:

den äldre plantan:

Bifogad fil  den_variegerade_clivian__mamman__13.2.2009.jpg ( 85.86k ) Antal nedladdningar: 21
          Bifogad fil  mamman__13.2.2009.jpg ( 54.45k ) Antal nedladdningar: 14

Skott:

Bifogad fil  den_variegerade_clivian__skott__13.2.2009_3.jpg ( 78.54k ) Antal nedladdningar: 20
          Bifogad fil  den_variegerade_clivian__skott__13.2.2009_4.jpg ( 51.38k ) Antal nedladdningar: 19

Trevlig helg!

MVH/clivia

Citera
          Sunny
          Inlägg 13-02-2009, 23:59
          Länk hit: #465

Medlem

CITAT (clivia @ 13-02-2009, 21:40) *
          Vilken fin bild... tummenupp.gif bravo.gif bravo.gif som i regnskogen, Sunny...

Regnskog , hah , den var ikke dum , der har du mer rett enn du aner ... a0a.gif

CITAT (clivia @ 13-02-2009, 21:40) *
          Varför tycker du att de har mycket tunna stjälkar... g.gif De är inte färdigt utvecklade ännu...Tyvärr har jag inte fotat mycket i det här stadiumet men kanske du kan se på den här bilden hur ungefär min (tunnare på den första bilden) såg ut i början och hur den ser ut nu...Det beror på hur många blommor den bär, tror jag...Den första starkare stjälken bär 20 blommor (3,5 - 4 cm), den andra tunnare 10 st (cca 2 cm)... Jag har inte tänkt så mycket på stjälkarna men du kan se ungefär hur de ser ut, ja, den sista bilden ser man inte så mycket av stjälken men jag ska försöka att ta en bättre bild imorgon...

Ok , så växer de seg kanskje tjockare og starkare med tiden. tummenupp.gif

Får man fråga :
          Din gule Clivia med de enormt store blomstene , er det en plante du har sådd selv ?

Og de pastellfargede , hva skal man säga , man blir så klart avundsjuk whist.gif ,
          men det låter jo ikke så bra nono.gif ,
          så får man heller være saklig flirting.gif og fråga om det er planter du har sådd selv ,
          og om den du kallar "skott" kommer från "den äldre plantan" ( de har ganske olik farge ... ).

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 14-02-2009, 00:59
          Länk hit: #466

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (clivia @ 13-02-2009, 16:27) *
          Nej, Sussi, de behöver ingenting nu de väntar på vårsolen...Jag experimenterar inte med tillfört ljus no.gif då vet jag inte vilken effekt den har på cliviaplantor...Mina clivior alltid väntar på naturligt ljus...

blomma.gif

MVH/clivia

PS: Lycka till med dina småttingar, de kommer att växa snart. De ser ut som de ska, de har till och med "ryggsäckar" med mat, första året växer de långsamt, men sedan är tempot snabbare... oroa dig inte...Förberedd plats för dem de kommer att bli stora.... shy.gif

[attachment=30740:13.2.2009.jpg]

thanks.gif Clivia! (oj då, jag såg inte ditt inlägg tidigare... blush.gif )
          -
          Vårsolen var det ja...! Ok, det låter tryggt! Då är det bara att vänta på den då.
          Man märker ju så väl redan, att solen går högre och högre för varje dag och den har börjat att titta in i mitt fönster där "småtvillingarna" står!!! yahoo.gif yahoo.gif

Citera
          clivia
          Inlägg 14-02-2009, 15:40
          Länk hit: #467

Medlem

CITAT (Sunny @ 13-02-2009, 23:59) *
          Regnskog , hah , den var ikke dum , der har du mer rett enn du aner ... a0a.gif
          Ok , så växer de seg kanskje tjockare og starkare med tiden. tummenupp.gif

Får man fråga :
          Din gule Clivia med de enormt store blomstene , er det en plante du har sådd selv ?

Og de pastellfargede , hva skal man säga , man blir så klart avundsjuk whist.gif ,
          men det låter jo ikke så bra nono.gif ,
          så får man heller være saklig flirting.gif og fråga om det er planter du har sådd selv ,
          og om den du kallar "skott" kommer från "den äldre plantan" ( de har ganske olik farge ... ).

Nej, Sunny, den är inte så enorm...det är den här clivian från förra året, du säkert kommer ihåg henne...

Bifogad fil  blomningen_2008.jpg ( 85.16k ) Antal nedladdningar: 24

men det här året blommar hon lite tidigare...bilden är från början av april 2008...
          Den är köpt i vanlig blomsterbutik...

Den pastelfärgade blommar varje år hos mig (nu har jag mor och dotter yes.gif ) men nu har skottet blommat för första gången happy.gif ...Skillnaden mellan de två är i mängden av variegering, det kan hända hos variegerade plantor, skotten kan vara fint variegerade men också gröna och som du ser på blomman kan den också skiljas en del från moderplantan...Hos gröna plantor händer det inte så ofta men utesluta det vågar jag inte...Min planta var köpt som en liten planta, ja, inte så liten (men den har vuxit enormt), jag kommer inte ihåg odlaren, tyvärr (Sverige var det i alla fall...) det var ett treårigt skott...lite variegerad..., nu har jag några mindre plantor som jag har sådd själv (importerade frön) , de äldsta är 4 år gamla då hoppas jag att nästa år kommer äntligen blommor...Fem års väntan...Fröplantor som börjar blomma detta året är från mina plantor...(inte så exotiska... smile.gif ) Jag har lärt mig först att hantera frön för att inte ha stora förluster... smile.gif

Vad jag har glömt att skriva är att färgen på blommorna kan skiljas en del från år till år...ibland är det inte så många soliga och ljusa dagar och då kan clivian ha lite mindre färg i blommorna...Du kan se här - om den blommar på våren är färgningen klarare än hos de som blommar tidigare...Ja, men inte hos alla klivior har jag observerat detta... g.gif

blomningen 2008 och blomningen 2009 samma plantan:

Bifogad fil  den_variegerade_clivian__blomningen_2008_april.jpg ( 67.08k ) Antal nedladdningar: 18
          Bifogad fil  blomningen_2009_2.jpg ( 86.12k ) Antal nedladdningar: 17

skottet:

Bifogad fil  blomningen__skottet__2009.jpg ( 80.56k ) Antal nedladdningar: 16

Helt klart är clivior mycket spännande växter... smile.gif, Sunny... och din "regnskog"... 000.gif den är jag avundsjuk på... sick.gif flirting.gif

kompiskram.gif

MVH/clivia

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 14-02-2009, 16:09
          Länk hit: #468

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Jag tycker att ni visar upp "regnskogar" båda två! wub.gif -Det är bara helt överväldigande!!! bravo.gif
          Menar du verkligen att du har sååå många clivior Clivia, som blommar samtidigt...?

På den sista bilden, med din son, är det exakt lika gula färg som mina "småtvillingar" ska bli. Hoppas jag.
          Kan det bli så, när man sätter frön, att dessa avkommor inte blir som sin mor?

Citera
          Sunny
          Inlägg 14-02-2009, 20:27
          Länk hit: #469

Medlem

CITAT (clivia @ 14-02-2009, 15:40) *
          Nej, Sunny, den är inte så enorm...det är den här clivian från förra året, du säkert kommer ihåg henne...

Jeg tycker altså fortfarande at de gule blomstene er store , også på det her bildet sammen med din son ! Jeg tok ikke bilder av mine 2 gule i 2005 , og undras nå , var de verkligen så store ... confused.gif ... well , time will show ... flirting.gif
          Skillnaden mellan de två är i mängden av variegering, det kan hända hos variegerade plantor, skotten kan vara fint variegerade men också gröna och som du ser på blomman kan den också skiljas en del från moderplantan...Hos gröna plantor händer det inte så ofta men utesluta det vågar jag inte...

Jaha , da skiller Clivia seg från andre planter , det er jo ellers ganska ovanlig at skott blir annorlunda enn morplanten ...
          Så interessant , så fikk man lære noe nytt ! bravo.gif
          Vad jag har glömt att skriva är att färgen på blommorna kan skiljas en del från år till år...ibland är det inte så många soliga och ljusa dagar och då kan clivian ha lite mindre färg i blommorna...Du kan se här - om den blommar på våren är färgningen klarare än hos de som blommar tidigare...Ja, men inte hos alla klivior har jag observerat detta... g.gif

Ja , just det der kjenner jeg igjen fra andre krukväxter ; at fargen på blomstene varierer med hur mycket ljus planten har fått ... yes.gif

Stilkene på min gule Clivia växer nå så man ser skilnad från dag til dag.
          Den lengste stilken har strekt seg 4 - 5 cm sen i går !!! biggrin.gif

...............................

Sussie og Therese , til er båda ; takk for trevliga ord om min plante ! shy.gif blomma.gif

Citera
          clivia
          Inlägg 14-02-2009, 23:16
          Länk hit: #470

Medlem

CITAT (Sussie F-Flower @ 14-02-2009, 16:09) *
          Jag tycker att ni visar upp "regnskogar" båda två! wub.gif -Det är bara helt överväldigande!!! bravo.gif
          Menar du verkligen att du har sååå många clivior Clivia, som blommar samtidigt...?

På den sista bilden, med din son, är det exakt lika gula färg som mina "småtvillingar" ska bli. Hoppas jag.
          Kan det bli så, när man sätter frön, att dessa avkommor inte blir som sin mor?

Tack Sussie,... blomma.gif men jag tror inte att de är så många som blommar samtidigt, det är bara några... unsure.gif

Ja, det kan bli så...Man måste vara förberedd på besvikelse också men fröplantan kan ha också bättre egenskaper... trostar.gif

Tänk positivt, Sussie... flirting.gif

MVH/clivia

Redigerat av clivia: 14-02-2009, 23:22

Citera
          clivia
          Inlägg 14-02-2009, 23:32
          Länk hit: #471

Medlem

CITAT (Sunny @ 14-02-2009, 20:27) *
          Jeg tycker altså fortfarande at de gule blomstene er store , også på det her bildet sammen med din son ! Jeg tok ikke bilder av mine 2 gule i 2005 , og undras nå , var de verkligen så store ... confused.gif ... well , time will show ... flirting.gif

Jaha , da skiller Clivia seg från andre planter , det er jo ellers ganska ovanlig at skott blir annorlunda enn morplanten ...
          Så interessant , så fikk man lære noe nytt ! bravo.gif

Ja , just det der kjenner jeg igjen fra andre krukväxter ; at fargen på blomstene varierer med hur mycket ljus planten har fått ... yes.gif

Stilkene på min gule Clivia växer nå så man ser skilnad från dag til dag.
          Den lengste stilken har strekt seg 4 - 5 cm sen i går !!! biggrin.gif

...............................

Lycka till, Sunny....Håller tummarna att blommorna blir stora och håller lääänge...att du kan i lugn och ro dricka ditt kaffe och njuta av dem...då smakar kaffet mycket bättre... flirting.gif

blomma.gif

MVH/clivia

Citera
          lissa
          Inlägg 14-02-2009, 23:34
          Länk hit: #472

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

CITAT (clivia @ 13-02-2009, 16:18) *
          Nej, Lissa, mina clivior har inga speciella namn, men de blommar så snällt...de verkar att ha något av din karaktär... shy.gif Jag tror att du menar den här med två stjälkar tredje våren:

[attachment=30737:clivia_m...3.2.2009.jpg]

eller den här g.gif :

[attachment=30738:clivian....3.2.2009.jpg]

Lissa, är din clivia köpt eller ärvd? Är den inte den smalbladiga sorten? Många av dem har stora fina blommor....

blomma.gif

MVH/clivia

Nu har jag suttit och läst , sett alla härliga blommor, i alla olika färger och olika ställningar, samt letat efter mitt inlägg som jag skrev igår. Vet att jag skrev det minst 2 gånger , men det har tydligen försvunnit igen.. unsure.gif, Jag vet inte vad jag gör för fel eftersom det händer så pass ofta..
          Tack Clivia rose.gif du genomskådar både blommor och personer, för egentligen är jag nog rätt snäll fast inte alla upptäcker det.... kram2.gif
          Jättefina båda 2 men nummer 2 är favoriten, jag tycker att den är perfekt, kompakt, härlig färg och stora ståndare..
          Jag fick ett par av en väninna som hade sina krukor sprängfulla, eftersom dom var rätt små satte jag dom i samma kruka. Sen hände det inte så mycket med den, så den blev lite bortglömd. Efter något/några år tog jag fram den, böt jord, satt den mer i solen och fick sen en vacker blomma förra året..och efter av vad jag just har läst så¨kommer den nog att bli mörk eftersom den står i solen om sommaren...
          Hur är det där med att vissa växter vill ha trångt om rötterna...är det sant ?? Vad har ni för åsikter/ erfarenheter om det??

--------------------

Citera
          clivia
          Inlägg 15-02-2009, 10:57
          Länk hit: #473

Medlem

CITAT (lissa @ 14-02-2009, 23:34) *
          Nu har jag suttit och läst , sett alla härliga blommor, i alla olika färger och olika ställningar, samt letat efter mitt inlägg som jag skrev igår. Vet att jag skrev det minst 2 gånger , men det har tydligen försvunnit igen.. unsure.gif, Jag vet inte vad jag gör för fel eftersom det händer så pass ofta..
          Tack Clivia rose.gif du genomskådar både blommor och personer, för egentligen är jag nog rätt snäll fast inte alla upptäcker det.... kram2.gif
          Jättefina båda 2 men nummer 2 är favoriten, jag tycker att den är perfekt, kompakt, härlig färg och stora ståndare..
          Jag fick ett par av en väninna som hade sina krukor sprängfulla, eftersom dom var rätt små satte jag dom i samma kruka. Sen hände det inte så mycket med den, så den blev lite bortglömd. Efter något/några år tog jag fram den, böt jord, satt den mer i solen och fick sen en vacker blomma förra året..och efter av vad jag just har läst så¨kommer den nog att bli mörk eftersom den står i solen om sommaren...
          Hur är det där med att vissa växter vill ha trångt om rötterna...är det sant ?? Vad har ni för åsikter/ erfarenheter om det??

Ja, Lissa, denna clivian är ganska vanlig men ändå...man kan se att alla cliviaplantor på något sätt fångar våra ögon...

Bifogad fil  clivian__15.2.2009.jpg ( 105.4k ) Antal nedladdningar: 18

alla har något i sig...

Vem kom först med påståendet att klivior vill ha trångt runt fötterna? Ibland är det intressant att höra om plantornas "vilja" från människor som inte ens har odlat några växter i mer än kanske några enstaka år med varierande resultat men så duktiga att upprepa för andra "mantra" de har läst i böckerna som många gånger bara skriver om som andra tidigare utgivna böcker redan har skrivit...Och nu har vi Internet till...Nej, Lissa, med åren har jag blivit ödmjuk gentemot naturen och tar avstånd från att påstå någonting utan att prova och tänka själv...Ja, jag kan också fela men sannolikheten med åren och nya erfarenheter om du arbetar och lever med växter en längre tid, sjunker en betydande del...Mina clivior har i alla fall tillräckligt med plats och jag har aldrig upplevt deras strejkande vad gäller blommning...även om de var omplanterade året innan...Därför har jag ingen anledning att tro på detta påstående...Att använda sunt förnuft är aldrig fel...

Våren är i luften....

Bifogad fil  gula_och_variegerade_clivior_finns_nu_p__balkongen__15.2.2009.jpg ( 93.03k ) Antal nedladdningar: 92
          Bifogad fil  knoppar_hos_en_smalbladig_clivia__15.2.2009.jpg ( 83.48k ) Antal nedladdningar: 19

Bifogad fil  knoppar_2__15.2.2009.jpg ( 54.34k ) Antal nedladdningar: 17
          Bifogad fil  knoppar_3__15.2.2009.jpg ( 52.98k ) Antal nedladdningar: 24

Bifogad fil  den_andra_gula_clivian_vaknar__15.2.2009.jpg ( 79.75k ) Antal nedladdningar: 17
          Bifogad fil  gula_clivian_som_blommar_den_sista__15.2.2009.jpg ( 114.42k ) Antal nedladdningar: 16

kompiskram.gif

MVH/clivia

Citera
          nilssontherese
          Inlägg 15-02-2009, 13:29
          Länk hit: #474

Medlem

åter igen jag *bugar och bockar* vilka fantastiska clivor!! Jag har fått riktig clivia mani igen giggle.gif Letar fröer som en galning!!

--------------------

Citera
          Sunny
          Inlägg 15-02-2009, 15:27
          Länk hit: #475

Medlem

clivia , gjør du noe spesielt for å få så mange blommor på en stilk ? bravo.gif
          Anvender noen spesiell gödning , til exempel ???
          ( Min gule får bare 12 på ene og 6 på andre blomsterstilken ... )

Therese , du har jo redan mange spennande Cliviaer , jeg har sett din hemsida ... flirting.gif
          Men jeg hoppas der kommer bilde av flere av dem !

Citera
          clivia
          Inlägg 15-02-2009, 19:24
          Länk hit: #476

Medlem

CITAT (nilssontherese @ 15-02-2009, 13:29) *
          åter igen jag *bugar och bockar* vilka fantastiska clivor!! Jag har fått riktig clivia mani igen giggle.gif Letar fröer som en galning!!

Tack, Therese...

Du har magiska fingrar vad gäller hoyor, det kommer inte att bli något stort problem att "förstå" clivior, hoppas att du finner riktigt häftiga frön som leder till ännu häftigare plantor och blommor... kram2.gif

rose.gif

MVH/clivia

Citera
          clivia
          Inlägg 15-02-2009, 19:42
          Länk hit: #477

Medlem

CITAT (Sunny @ 15-02-2009, 15:27) *

Therese , du har jo redan mange spennande Cliviaer , jeg har sett din hemsida ... flirting.gif

Ja, Sunny, jag använder gödning...men inte någon speciell, alltid är det något som finns hemma köpt redan tidigare och använt för andra växter också. Provado pinnar får de nu enligt dosering...Det kommer inte så många sköldlöss och de får gödning med... yes.gif

MVH/clivia

Citera
          nilssontherese
          Inlägg 15-02-2009, 20:03
          Länk hit: #478

Medlem

CITAT (Sunny @ 15-02-2009, 15:27) *

Åh tack blush.gif Jag ska lägga upp biler men de är små ännu dock biggrin.gif

CITAT (clivia @ 15-02-2009, 19:24) *
          Tack, Therese...

Du har magiska fingrar vad gäller hoyor, det kommer inte att bli något stort problem att "förstå" clivior, hoppas att du finner riktigt häftiga frön som leder till ännu häftigare plantor och blommor... kram2.gif

rose.gif

MVH/clivia

Tack igen blush.gif nu är jag riktigt generad giggle.gif Jag drömmer om den dagen alla mina clivor kommer blomma! Jag har nu ett brett antal färger och sorter och mer lär det bli *fniss*.

--------------------

Citera
          lissa
          Inlägg 15-02-2009, 20:29
          Länk hit: #479

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Jättefina bilder igen, tack för dom, och gratulerar... Förutom blommorna så tycker jag att deras bladfästen är underbart vackra, speciellt när det är med så många blad..Ja egentligen så är alla delar av en växt vackra, det är ju bara att vi automatiskt tittar på blommorna, men egentligen borde vi beundra allt på dom..
          Nån gång nästa år ska ni få se mina,från alla håll och kanter naughty.gif

--------------------

Citera
          clivia
          Inlägg 16-02-2009, 07:43
          Länk hit: #480

Medlem

CITAT (lissa @ 15-02-2009, 20:29) *
          Jättefina bilder igen, tack för dom, och gratulerar... Förutom blommorna så tycker jag att deras bladfästen är underbart vackra, speciellt när det är med så många blad..Ja egentligen så är alla delar av en växt vackra, det är ju bara att vi automatiskt tittar på blommorna, men egentligen borde vi beundra allt på dom..
          Nån gång nästa år ska ni få se mina,från alla håll och kanter naughty.gif

Tack, Lissa...jag ser fram emot dina bilder och håller alla mina tummar att de är med blommor också...

blomma.gif

MVH/clivia

Bifogad fil  clivian__16.2.2009.jpg ( 94.53k ) Antal nedladdningar: 17

Citera

60 sidor V  « < 22 23 24 25 26 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-12-2025, 18:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon