Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

60 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Klivior, Förökning?
          nilssontherese
          Inlägg 31-03-2009, 16:54
          Länk hit: #641

Medlem
          Antal inlägg: 420
          Medlem nr: 800

CITAT (lissa @ 26-03-2009, 03:46) *
          Sunny, gratulerar till den vackra blomman som verkligen ser ut att må bra, härliga färger.. dom så mörkt gröna bladen ihop med en intensivt oranga blommorna....verkligen läckert..
          Egentligen är de lite konstigt att det inte verkar finnas 2 växter som är likadana , även om dom tillhör samma art,familj etc.. Det är nästan som med våra fingeravtryck, alla är olika...Men nu när jag tänker efter så har jag ju 2 i krukan ( som blommar nu) och dom är faktiskt precis likadana...Oj, i morgon vet jag en som kommer att ta till luppen för att kontrollera om dom verkligen är exakta....
          Therese...hur går det med dina småttingar??

Jo det går fin fint! De växer på men sakta...hihi.
          Sunny!! otroligt fina bilder!!

--------------------

Citera
          clivia
          Inlägg 01-04-2009, 14:25
          Länk hit: #642

Medlem
          Antal inlägg: 1 126
          Medlem nr: 9 736

Den vanliga clivian och fyra "cliviabarn" på väg... smile.gif våren är verkligen här.... yes.gif

Bifogad fil  Den_vanliga_clivian__1.4.2009.jpg ( 24.95k ) Antal nedladdningar: 18
          Bifogad fil  cliviabarn_p__v_g...__1.4.2009.jpg ( 27.97k ) Antal nedladdningar: 15

frökapslar hos den variegerade clivian växer...stjälken är ocksä variegerad

Bifogad fil  fr_kapslar_v_xer__1.4.2009.jpg ( 60.86k ) Antal nedladdningar: 21
          Bifogad fil  variegerad_stj_lk__1.4.2009.jpg ( 37.86k ) Antal nedladdningar: 12

Lycka till!!!

MVH/clivia

Citera
          lissa
          Inlägg 01-04-2009, 23:43
          Länk hit: #643

Medlem
          Antal inlägg: 1 680
          Medlem nr: 6 830

Jättesöta bebisar !! Har du satt dom eller har dom skött sig själva...nej det måste väl nästan vara du som har satt dom...eller unsure.gif
          När vet du om det har blivit frön i den varigerade, eller måste du vänta och se om dom kommer att svullna upp?? Vilka vackra blad den har...och stammen också, så jag gratulerar till både växter och bilder i vanlig ordning wub.gif

Min har bara tappat 1 blomma hitintills...antagligen kan jag tacka kylan för det...Du sa att jag inte skulle låta den utveckla frökapslar för att det tar hårt på den, men skulle man inte kunna låta bara 1 enda kapsel vara kvar ( om det nu skulle bli en ) och ta bort resten..eller ramlar dom bort själva ??
          Uff, jag bara frågar och frågar shy.gif

--------------------

Citera
          clivia
          Inlägg 02-04-2009, 09:04
          Länk hit: #644

Medlem

CITAT (lissa @ 02-04-2009, 00:43) *
          Jättesöta bebisar !! Har du satt dom eller har dom skött sig själva...nej det måste väl nästan vara du som har satt dom...eller unsure.gif
          När vet du om det har blivit frön i den varigerade, eller måste du vänta och se om dom kommer att svullna upp?? Vilka vackra blad den har...och stammen också, så jag gratulerar till både växter och bilder i vanlig ordning wub.gif

Min har bara tappat 1 blomma hitintills...antagligen kan jag tacka kylan för det...Du sa att jag inte skulle låta den utveckla frökapslar för att det tar hårt på den, men skulle man inte kunna låta bara 1 enda kapsel vara kvar ( om det nu skulle bli en ) och ta bort resten..eller ramlar dom bort själva ??
          Uff, jag bara frågar och frågar shy.gif

Tack, Lissa.... Nej, jag har inte satt dem själv, det är nya skott som växer från jorden... Vad gäller den variegerade frökapslar har redan svullnat upp lite...men det viktigaste i detta läget är blad, 6 nya varav 4 är ganska stora redan... jag tror att man måste reducera frökapslar om man ser att tillväxten inte är tillräckligt stark... Hur många nya blad har du på väg? Om du har minst fyra (två på varje sida) då kan du låta henne att bära en kapsel utan att äventyra nästa års blomningen... De andra kapslarna (blommorna som inte blivit pollinerade) ramlar ibland, ibland ramlar de inte, jag vet inte vad detta beror på, men de händer att tomma kapslar mognar också... en planta kan bära två års gamla frökapslar utan problem... (ja om den inte är "trött")

Den variegerade clivian med frökapslar som sakta utvecklas...

Bifogad fil  fr_kapslar...__2.4.2009.jpg ( 46.83k ) Antal nedladdningar: 17
          Bifogad fil  Clivia_variegated__2.4.2009.jpg ( 67.62k ) Antal nedladdningar: 14

här kan du se nya och gamla frökapslar hos C. caulescens och miniata....

Bifogad fil  Clivia_caulescens_fr_kapslar_2007__2008__2.4.2009.jpg ( 72.76k ) Antal nedladdningar: 17
          Bifogad fil  Clivia_miniata__gamla_och_nya_fr_kapslar__2.4.2009.jpg ( 59.84k ) Antal nedladdningar: 16

Att du fortfarande har blommor beror verkligen på det kyligare vädret... Jag har fortfarande några blommor på min clivia med två stjälkar...

Bifogad fil  Clivia_med_tv__stj_lkar__2.4.2009.jpg ( 64.03k ) Antal nedladdningar: 22

Lissa, fråga hur mycket du vill, jag svarar om jag kan... shy.gif

MVH/clivia

Citera
          lissa
          Inlägg 05-04-2009, 02:02
          Länk hit: #645

Medlem

Oh, dom röda kapslarna dekorerar verkligen, visst är dom fina som dom är, men kapslarna pryder den på något vis.
          Spännande med kapslarna, T.om jag ser att den varigerades kapslar börjar svullna till sig lite...jätteroligt, och att få följa med i den utvecklingen också.
          Aha, är det rotskott, jag trodde att du planterade fler i krukan.. men nu när jag tänker...min minsta är också ett rotskott (tror jag) men dina är mycket längre ifrån resten av växten..men dom kommer väl där dom ska vara, för naturen är klok..
          Den sista bilden, är det inte monsterklivian, eller har du fler med så stora rotstammar ?? Är alla bladen som man ser i rotstammen kvar på växten, eller blir den delen större och högre med tiden ?? Vet inte om jag har förklarat mig, för det var lite svårt att formulera den frågan.... rolleyes.gif
          Bugar och tackar för både dina svar och bilderna kram2.gif

--------------------

Citera
          clivia
          Inlägg 05-04-2009, 08:46
          Länk hit: #646

Medlem

CITAT (lissa @ 05-04-2009, 03:02) *
          Oh, dom röda kapslarna dekorerar verkligen, visst är dom fina som dom är, men kapslarna pryder den på något vis.
          Spännande med kapslarna, T.om jag ser att den varigerades kapslar börjar svullna till sig lite...jätteroligt, och att få följa med i den utvecklingen också.
          Aha, är det rotskott, jag trodde att du planterade fler i krukan.. men nu när jag tänker...min minsta är också ett rotskott (tror jag) men dina är mycket längre ifrån resten av växten..men dom kommer väl där dom ska vara, för naturen är klok..
          Den sista bilden, är det inte monsterklivian, eller har du fler med så stora rotstammar ?? Är alla bladen som man ser i rotstammen kvar på växten, eller blir den delen större och högre med tiden ?? Vet inte om jag har förklarat mig, för det var lite svårt att formulera den frågan.... rolleyes.gif
          Bugar och tackar för både dina svar och bilderna kram2.gif

Nej, Lissa, den sista bilden är inte monsterclivian (Belgian hybrid), den har inte börjat blomma ännu... Men knoppar är redan högt upp och blommningen kommer igång inom några dagar... Tyvärr har den inte så många blommor på grund av lite "drastisk" omplantering förra året...Den som du tror är monsterclivian är plantan som blommade med fem stjälkar inom ett år, den brukar blomma med två stjälkar varje vår och förra året var det bonusblomman i höstas:

Monsterclivian och clivian med tre stjälkar just nu:

Bifogad fil  monsterclivian__5.4.2009.jpg ( 56.38k ) Antal nedladdningar: 16
          Bifogad fil  clivia_med_tre_stj_lkar__5.4.2009.jpg ( 53.64k ) Antal nedladdningar: 19

blomningen hos monsterclivian i 2008, 22.4., den brukar ha bara en stjälk med blommor...och hos clivian med två stjälkar i mars 2008:

Bifogad fil  blomningen_22.4.2008.jpg ( 74.2k ) Antal nedladdningar: 17
          Bifogad fil  clivia_med_tv__stj_lkar_i_2008.jpg ( 104.67k ) Antal nedladdningar: 13

jag vet inte hur många blad kan dessa plantor bära, de tappar någon ibland... men det är sant att de är mer breda än höga med tiden som går enligt min uppfattning hittils...

vad gäller rotskott, de kan mycket väl uppstå var som helst i krukan, de behöver absolut inte växa mycket nära till moderplantan...men de kan växa mycket tätt också...De här gula cliviorna växer ganska tätt bredvid varandra även om de inte är så generösa vad gäller nya skott, det finns just nu bara tre styck i krukan, två stora och ett "cliviabarn", den första bilden är tagen nu, den andra är lite äldre...

Bifogad fil  gula_clivior__5.4.2009.jpg ( 66.84k ) Antal nedladdningar: 15
          Bifogad fil  gula_clivior__lite__ldre_bild....jpg ( 106.55k ) Antal nedladdningar: 18

MVH/clivia

Citera
          lissa
          Inlägg 06-04-2009, 01:31
          Länk hit: #647

Medlem

thanks.gif för bilder och svar...Allt är ju bara så vackert..
          Nu kom jag just ihåg att jag måste kolla upp hur många nya blad dom har...OM dom har några nya, för dom är inte så där väkdigt pigga på att fabrikera nya blad...
          Ta i trä, men det verkar som om det inte blir fler gula blad iaf, men jag har börjar klippa av det torra på dom gula bladen, för där får dom ju garanterat inte mer näring, och det är ju synd att se det torra isf att se blommorna..Nu börjar dom trilla av så smått, och det kommer att bli trist utan dom, för dom lyser verkligen upp...jag ser dom så fort jag lyfter på huvidet när jag sitte i soffan , så jag har verkligen kunnat njuta av dom i år..... biggrin.gif

--------------------

Citera
          Sunny
          Inlägg 09-04-2009, 20:05
          Länk hit: #648

Medlem
          Antal inlägg: 295
          Medlem nr: 13 237

Frøkapslene på min gule Clivia vokser ganske raskt.
          Når man har få frøkapsler ( og her er bare 4 ) får de mye energi fra planten ,
          det er en erfarenhet jeg har fra andre planteslekter ...

..........................................

clivia , dine bilder er som vanlig fantastiske. blomma.gif

Citera
          clivia
          Inlägg 10-04-2009, 16:13
          Länk hit: #649

Medlem

CITAT (Sunny @ 09-04-2009, 21:05) *
          Frøkapslene på min gule Clivia vokser ganske raskt.
          Når man har få frøkapsler ( og her er bare 4 ) får de mye energi fra planten ,
          det er en erfarenhet jeg har fra andre planteslekter ...

..........................................

clivia , dine bilder er som vanlig fantastiske. blomma.gif

Tack, Sunny....

Det här med förbrukad energi... g.gif det är lite individuelt enligt min åsikt, stora plantor med många blad tar ingen skada att bära pollinerade frökapslar (ja, sunt förnuft säger att inte alla), kanske känns det lite på mängden av blommor nästa år (men inte alltid måste jag säga)... Jag har frökapslar varje år och det har inte hänt att cliviorna inte blommar nästa år..., Jag tror att blomningen beror på andra saker och helt säkert kommer clivian inte blomma om den är försvagad... men jag är lite tveksam att helt naturlig sak som förökning kan vara orsaken till försvagning... Det är förstås omständigheterna plantorna befinner sig i och inte är nöjda med som plågar dem och påverkar blomningen...Det kan vara vad som helst: inte tillräckligt med plats, fattig jord, temperatur, ljusförhållandena osv. Plantan alltid söker efter någon slags harmoni...

Fina kapslar har du redan... yes.gif 000.gif Grattis till dem!!!!

Mina största gula clivior fortfarande blommar....ännu inte i full blom...

Bifogad fil  Gula_clivior_fortfarande_blommar__10.4.2009.jpg ( 61.97k ) Antal nedladdningar: 18
          Bifogad fil  klivior__10.4.2009.jpg ( 64.35k ) Antal nedladdningar: 17

Kapslarna på den variegerade clivian växer...

Bifogad fil  kapslarna_p__den_variegerade_clivian__10.4.2009.jpg ( 59.37k ) Antal nedladdningar: 19

En av de gula cliviorna i full blom, 5.4.2009

Bifogad fil  En_av_de_gula__5.4.2009.jpg ( 45.97k ) Antal nedladdningar: 19

Glad Påsk till alla!!!! blomma.gif blomma.gif blomma.gif Värmen är äntligen här!!!! yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
          Första tulpaner blommar i Botaniska trädgården...

Bifogad fil  tulpaner__10.4.2009.jpg ( 49.85k ) Antal nedladdningar: 15

MVH/clivia

Citera
          bippo
          Inlägg 10-04-2009, 17:33
          Länk hit: #650

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 11 940

Hej!
          Jag undrar om någon har ett supertips för att få tjuriga cliviadamer att blomma? Har en planta som är sju år, den har ca. tjugo friska fina blad men vägrar att blomma. De senaste fyra åren har jag haft den på sval vintervila i två månader men det har inte heller hjälpt.

Den ska enligt säljaren vara gul och när jag köpte den var det fortfarande lite ovanligt med gula clivior. Eftersom den aldrig har velat blomma har jag köpt en annan gul som blommar här hemma nu. Men jag vill ju ändå ha blommor på den tjuriga också, tänk om den är helt annorlunda...!

Hoppas någon har något bra tips till mig!

/Lena

Citera
          clivia
          Inlägg 11-04-2009, 08:50
          Länk hit: #651

Medlem

CITAT (bippo @ 10-04-2009, 18:33) *
          Hej!
          Jag undrar om någon har ett supertips för att få tjuriga cliviadamer att blomma? Har en planta som är sju år, den har ca. tjugo friska fina blad men vägrar att blomma. De senaste fyra åren har jag haft den på sval vintervila i två månader men det har inte heller hjälpt.

Den ska enligt säljaren vara gul och när jag köpte den var det fortfarande lite ovanligt med gula clivior. Eftersom den aldrig har velat blomma har jag köpt en annan gul som blommar här hemma nu. Men jag vill ju ändå ha blommor på den tjuriga också, tänk om den är helt annorlunda...!

Hoppas någon har något bra tips till mig!

/Lena

Välkommen hit, Lena! blomma.gif

Jag känner inte till några tjuriga cliviadamer, bara till clivior som år efter år inte blommar för att någonting inte faller i deras smak... flirting.gif
          Några clivior i min ägo köpte jag på Tradera ett par år tillbaka just för det att deras ägare var uppriktiga och sade att de sålde klivior som inte blommat i åtskilliga år och de hade tröttnat på dem... Cliviadamer blommar regelbundet nu...
          Om du har möjlighet till sval övervintring varför unnar du bara två månader av den mörka säsongen dina plantor? Kanske är det viktigt vilka två månader väljer du också...Att pricka det rätta ögonblicket när det är lämplig tid att vara på sval plats är lite svårt enligt mig och kanske är du och din "tjuriga" cliviadam inte helt överens om det... g.gif Inte heller vad gäller längden av vistelsen där... Jag bör kanske påpeka att jag INTE VET var problemet ligger i ditt fall, men klivior är ganska känsliga till att byta plats när blomstängeln är på väg och känsligast när du ännu inte ser stängeln... Jag gör också det här felet ibland... och ser i senare skede att blomstängeln slutar växa och vissnar djupt nere bland bladena eller lite högre... Man bör vänta med att byta plats tills stängeln är 10-15 cm hög enligt min åsikt...

Här finns bilder på mina clivior som har bytt plats i olämpligt ögonblick... Den här clivian inte ens visade sina blommor, de vissnade djupt nere bland bladena:

Bifogad fil  clivian_som_var_st_rd...__11.4.2009.jpg ( 65.58k ) Antal nedladdningar: 18
          Bifogad fil  clivian_som_var_st_rd_...11.4.2009.jpg ( 64.03k ) Antal nedladdningar: 17

den här clivian hade funnits hela vintern på den inglasade balkongen och ändå när jag tog henne in i början av mars gjorde jag fel, nu är den tillbaka på sin plats men blomningen uteblir, blommorna vissnar...

Bifogad fil  clivian_som_var_st_rd.._11.4.2009.jpg ( 31.1k ) Antal nedladdningar: 19

Man måste ha i åtanke hela tiden att de reagerar individuellt...

Hoppas det hjälper lite...

MVH/clivia

Citera
          bippo
          Inlägg 12-04-2009, 16:53
          Länk hit: #652

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 11 940

Hej Clivia och tack för svaren!
          Det som du berättar om, att stängeln vissnar om man byter plats har jag också råkat ut för nu i år. Men den som jag kallar tjurig har aldrig haft någon stängel eller ens början till en....

Jag fick ett tips av någon för länge sen att ställa undan cliviorna svalt i två månader, när man sen tar in dem igen så kommer knopparna. Och det har funkat på alla utom denna. Men den kanske behöver stå där längre än de övriga, vad vet jag?( Jag brukar ställa undan dem vid adventstid, för då behöver man ju oftast mer plats i fönsterna.)

Jag får väl fortsätta att pröva mig fram lite med min dam...

/Lena

Citera
          lissa
          Inlägg 13-04-2009, 03:05
          Länk hit: #653

Medlem

Clivia...Vad underbara dom där gula är..otroligt många vackra blommor den har, och blommorna på den sista bilden ser nästan konstgjorda ut i sin fullkomlighet..Gratulerar wub.gif
          Min är nu helt slutblommad, men jag klagar inte , den har varit vacker längre än vad jag hade hoppats.

bippo..om någon kan hjälpa dig med att få en clivia att blomma, så är det Clivia..hoppas den tjuriga veknar lite...du kanske ska prata lite snällt med henne... tongue.gif

--------------------

Citera
          clivia
          Inlägg 13-04-2009, 15:26
          Länk hit: #654

Medlem

CITAT (lissa @ 13-04-2009, 04:05) *
          Clivia...Vad underbara dom där gula är..otroligt många vackra blommor den har, och blommorna på den sista bilden ser nästan konstgjorda ut i sin fullkomlighet..Gratulerar wub.gif
          Min är nu helt slutblommad, men jag klagar inte , den har varit vacker längre än vad jag hade hoppats.

bippo..om någon kan hjälpa dig med att få en clivia att blomma, så är det Clivia..hoppas den tjuriga veknar lite...du kanske ska prata lite snällt med henne... tongue.gif

Tack Lissa...

Ja, de gula är sagolika...Det går inte att beskriva vilken glädje de sprider... De sista blommande gula cliviorna har 10 cm i diameter och härlig gul färg happy.gif happy.gif happy.gif Jag är verkligen tacksam för varje blomma de här "cliviadamerna" öppnar för oss... Enda som saknas är kanske doften...ja, men den står citrusarna för i alla fall....Spektaklet kommer att sluta så småningom men jag vet att "cliviadamerna" kommer att göra det om nästa år...de är snälla mot oss... flirting.gif

Min man på den första bilden med cliviorna, bilder tagna idag....

Bifogad fil  gula_clivior__13.4.2009.jpg ( 191.06k ) Antal nedladdningar: 31
          Bifogad fil  gula_clivior_2__13.4.2009.jpg ( 182.42k ) Antal nedladdningar: 21

Bifogad fil  gula_blommor__13.4.2009.jpg ( 139.42k ) Antal nedladdningar: 19

Lycka till, Lissa, hoppas att dina "cliviadamer" kommer att förgylla vårdagarna med blommor nästa år också...

rose.gif

MVH/clivia

Citera
          nilssontherese
          Inlägg 13-04-2009, 15:30
          Länk hit: #655

Medlem

herregud vilka makalösa ex!! IGEN! *fniss*

--------------------

Citera
          lissa
          Inlägg 14-04-2009, 01:58
          Länk hit: #656

Medlem

ohmy.gif ohmy.gif bravo.gif Wow...Med din man ser man ju storleken på ett helt annat sätt...för även om du skrver 10cm i diameter så blir det ändå inte samma sak...klasarna är ju större än din makes huvud !!! biggrin.gif Tack Clivia för att vi fick se den riktiga dimentionen på "klasarna" Helt utan ord..
          Mina kommer nog att må bättre nästa vår ( hoppas jag hihi) för nu ska jag bara vänta lte till, och sen delar jag på dom..tror jag, för samtidigt så blir det vackert när man ser flera klasar i samma kruka, så i skrivande stund tror jag att jag bara ger dom en större kruka....undrar hur dom skulle må i en självbevattnande kruka g.gif Jag har flyttat över nästan alla perenner, och tycker att dom fungerar väldigt bra..när det är dags för att torka så får man bara komma ihåg att sluta vattna lite tidigare..

--------------------

Citera
          Sunny
          Inlägg 14-04-2009, 20:34
          Länk hit: #657

Medlem
          Antal inlägg: 295
          Medlem nr: 13 237

CITAT (clivia @ 13-04-2009, 16:26) *
          Tack Lissa...

Ja, de gula är sagolika...Det går inte att beskriva vilken glädje de sprider... De sista blommande gula cliviorna har 10 cm i diameter och härlig gul färg happy.gif happy.gif happy.gif Jag är verkligen tacksam för varje blomma de här "cliviadamerna" öppnar för oss... Enda som saknas är kanske doften...ja, men den står citrusarna för i alla fall....Spektaklet kommer att sluta så småningom men jag vet att "cliviadamerna" kommer att göra det om nästa år...de är snälla mot oss... flirting.gif

Min man på den första bilden med cliviorna, bilder tagna idag....

Bifogad fil  gula_clivior__13.4.2009.jpg ( 191.06k ) Antal nedladdningar: 31
          Bifogad fil  gula_clivior_2__13.4.2009.jpg ( 182.42k ) Antal nedladdningar: 21

Bifogad fil  gula_blommor__13.4.2009.jpg ( 139.42k ) Antal nedladdningar: 19

Lycka till, Lissa, hoppas att dina "cliviadamer" kommer att förgylla vårdagarna med blommor nästa år också...

rose.gif

MVH/clivia

Wow , wow , wow !!!

Hvilken inspirasjon dine bilder gir !

Fantastisk fine blomster ! bravo.gif

Citera
          clivia
          Inlägg 15-04-2009, 09:15
          Länk hit: #658

Medlem

Tack Therese, Lissa och Sunny för beröm...

Lissa, dela inte på dem om du inte behöver... De gillar att vara tillsammans... Jag delade min monsterclivia förra året men hon är inte nöjd med det... ser i alla fall jag. Den blommar bara med nio styck blommor även om rötterna inte var störda och inga frön producerades förra året. Hon är "ledsen" känns det som. När man tänker hur de lever i naturen... inga äldre plantor är ensamma, alla har "barn" och "barnbarn" omkring sig... kanske är det bra att tänka på det när man planterar om... För klivior skulle jag aldrig använda en självvattnande kruka... Deras rötter gillar torrare förhållandena och mycket luft omkring sig... När du vattnar är det viktigt att allt överflödigt vatten rinner bort... Ja, det är bara min åsikt...

Nu ett par bilder på min inneclivia (moder till mina fröplantor som blommade i mars) som bestämmt sig att blomma med 31 blommor det här året. Visserligen har redan fem blommor blommat ut men det finns fortfarande 26 som kommer att göra det och stängeln växer fortfarande, den har inte stannat mellan bladena.

Rekord för i år vad gäller mängden av blommor...

Bifogad fil  klivia_med_31_blommor__15.4.2009.jpg ( 62.91k ) Antal nedladdningar: 14
          Bifogad fil  klivia_med_31_blommor__15.4.2009_2.jpg ( 54.1k ) Antal nedladdningar: 21

Bifogad fil  klivia_med_31_blommor__15.4.2009_3.jpg ( 63.71k ) Antal nedladdningar: 20

MVH/clivia

Citera
          nilssontherese
          Inlägg 15-04-2009, 12:45
          Länk hit: #659

Medlem

du är helt makalös clivia *bugar och bockar* WOW

--------------------

Citera
          clivia
          Inlägg 15-04-2009, 15:45
          Länk hit: #660

Medlem

CITAT (nilssontherese @ 15-04-2009, 13:45) *
          du är helt makalös clivia *bugar och bockar* WOW

Nej, nej, Therese, det är clivior som är helt makalösa.... shy.gif

En liten bonus på väg... (en överraskning från den variegerade clivian), bara fem blommor men ändå... efter sådan fantastisk blomning i mars...

Bifogad fil  en_liten_bonus_p__v_g__15.4.2009.jpg ( 105.37k ) Antal nedladdningar: 16
          Bifogad fil  en_liten_bonus__15.4.2009.jpg ( 55.13k ) Antal nedladdningar: 20

MVH/clivia

Citera

60 sidor V  « < 31 32 33 34 35 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-12-2025, 22:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon