Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Litet Forum
          Piccante
          Inlägg 09-01-2008, 17:24
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Berith @ 09-01-2008, 17:19) *
          Men det kanske bara är bra att det kommer upp? Det verka ju iaf som om det är lite oklara regler...? dunno.gif

Jo något gott kommer kanske ur det.... Det är aldrig bra med inkonsekventa regler. Fast iofs ska inte jag döma de som äger och river forumet. Men jag förstod det så när jag läste länken i tidigare inlägg att "reklam är i princip förbjuden om det inte är en medlem som bidrar med något som gör reklam för då är den tillåten". Sen är det inte tillåtet med länkar i signaturen men eftersom många inte verkar bry sig om det så blir det ju verkningslöst....

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-01-2008, 17:32
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Sitter fortfarande här och skäms blush.gif över att jag lät mig provoceras att använda alltför stora bokstäver!

Redigerat av aq42: 09-01-2008, 17:33

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 09-01-2008, 17:43
          Länk hit: #83

Gäster

CITAT (aq42 @ 09-01-2008, 17:32) *
          Sitter fortfarande här och skäms blush.gif över att jag lät mig provoceras att använda alltför stora bokstäver!

Men snigeln då....du är ju en mästare i att ta det lungnt.. (tröstar) även en liten snigel måste väl få rusa till ibland. Du klarar dig så bra!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-01-2008, 18:05
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag tycker att det framgår ganska klart vad forumansvariga anser om reklamen i Beriths tidigare inlägg.
          d.v.s företagare som enbart lägger in reklam och i övrigt inte tillför forumet något är inte önskvärt.
          För övrigt finns det ganska många som lägger in länkar i trådarna till allt möjligt men är det inte i kommersiellt syfte så är det ju inte fel.

Sen finns det några som visar vad dom pysslar med som hobby och vad skulle det vara för fel med det? Visserligen kanske dom kan sälja en och annan pryl men att kalla det för kommersiell reklam tycker jag är att ta i. Eller ska det vara förbjudet för medlemmmar att länka till sina hemsidor och bloggar också? Nej det tycker inte jag.

Abbbes länk var definitivt inte till något kommersiellt företag. Han hade suttit och lekt fram ett forum där det inte fanns några medlemmar och som aldrig skulle kunna konkurera med Odla. Att någon kan gå i taket för det förstår jag bara inte.

Istället för att misstänkliggöra och missförstå kan man faktiskt fråga och överlåta åt forumansvariga att ta ställnining om vad dom tycker är tillåtet och inte.

Det verkar som om det är ett måste att hålla på o peta i petitesser.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 09-01-2008, 20:23
          Länk hit: #85

Medlem

CITAT (Stintan43 @ 09-01-2008, 18:05) *
          Jag tycker att det framgår ganska klart vad forumansvariga anser om reklamen i Beriths tidigare inlägg.
          d.v.s företagare som enbart lägger in reklam och i övrigt inte tillför forumet något är inte önskvärt.
          För övrigt finns det ganska många som lägger in länkar i trådarna till allt möjligt men är det inte i kommersiellt syfte så är det ju inte fel.

Sen finns det några som visar vad dom pysslar med som hobby och vad skulle det vara för fel med det? Visserligen kanske dom kan sälja en och annan pryl men att kalla det för kommersiell reklam tycker jag är att ta i. Eller ska det vara förbjudet för medlemmmar att länka till sina hemsidor och bloggar också? Nej det tycker inte jag.

Abbbes länk var definitivt inte till något kommersiellt företag. Han hade suttit och lekt fram ett forum där det inte fanns några medlemmar och som aldrig skulle kunna konkurera med Odla. Att någon kan gå i taket för det förstår jag bara inte.

Istället för att misstänkliggöra och missförstå kan man faktiskt fråga och överlåta åt forumansvariga att ta ställnining om vad dom tycker är tillåtet och inte.

Klokt och genomtänkt. Inget att tillägga! tummenupp.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Alba
          Inlägg 09-01-2008, 21:13
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

quote name='Stintan43' date='09-01-2008, 18:05' post='733564']

[/quote]
          CITAT (aq42 @ 09-01-2008, 20:23) *
          Klokt och genomtänkt. Inget att tillägga! tummenupp.gif

Instämmer tummenupp.gif

Citera
          Monica i Nässjö
          Inlägg 10-01-2008, 18:47
          Länk hit: #87

Medlem
          Antal inlägg: 494
          Medlem nr: 8 480

CITAT (Lilla Birka @ 09-01-2008, 14:31) *
          Apropå reklam, vissa medlemmar får visst göra hur mycket reklam som helst! Även om det är söta och vackra prylar så handlar det om en ren skär reklam i de två nya trådarna om keramikgrejer som just dykt upp!

CITAT (Siv i Bollnäs @ 09-01-2008, 17:07) *
          Det är ju lite försåtligt...på hemsidan det gäller uppmanas man ju att ta kontakt om man är intresserad av prylarna?
          Och det kan väl inte vara annat än om man är intresserad av att köpa då?

Usch, jag tycker det luktar illa här. Vad kan det vara... just det, avundsjuka och missunsamhet.

Citera
          Gita
          Inlägg 10-01-2008, 19:34
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Stintan43 @ 09-01-2008, 18:05) *

Sämst nätetikett har väl i alla fall de självutnämda "ordningsvakterna".
          Varför inte göra precis som Stintan skriver, överlåt till forumägarna att ta ställning.
          Gita

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 10-01-2008, 21:46
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

CITAT (Monica i Nässjö @ 10-01-2008, 18:47) *
          Usch, jag tycker det luktar illa här. Vad kan det vara... just det, avundsjuka och missunsamhet.

Det handlar varken om avundsjuka eller missunsamhet, det handlar om att det tycks vara tillåtet med reklam för somliga medans andra får betala för det.Reglerna är faktiskt mycket otydliga, vissa får göra reklam för sina varor andra inte. Buxus t.ex. betalar väl för sin reklam, eller hur? Så det är helt ok då att jag säjer till min kompis som är trädgårdskunning att registrera sig som medlem och svara på en eller annan fråga och sedan puffa för sitt hantverk, lägga ut 8-10 nya trådar på en månad och puffa upp dem när de hamnat för långt ner?
          Var går egentligen gränsen? Det är vad jag vill veta?

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-01-2008, 21:58
          Länk hit: #90

Medlem

CITAT (Lilla Birka @ 10-01-2008, 21:46) *
          Det handlar varken om avundsjuka eller missunsamhet, det handlar om att det tycks vara tillåtet med reklam för somliga medans andra får betala för det.Reglerna är faktiskt mycket otydliga, vissa får göra reklam för sina varor andra inte. Buxus t.ex. betalar väl för sin reklam, eller hur? Så det är helt ok då att jag säjer till min kompis som är trädgårdskunning att registrera sig som medlem och svara på en eller annan fråga och sedan puffa för sitt hantverk, lägga ut 8-10 nya trådar på en månad och puffa upp dem när de hamnat för långt ner?
          Var går egentligen gränsen? Det är vad jag vill veta?

Lilla Birka vill ha tydligare regler. Det är helt rimligt, som jag ser det. tummenupp.gif

--------------------

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 10-01-2008, 21:59
          Länk hit: #91

Medlem

Jag tycker inte reglerna är ett dugg otydliga och fortfarande är det forumansvariga som bestämmer vad som är tillåtet och inte. Du kan ju maila dom och fråga var gränsen går om du inte förstog deras svar som finns citerat tidigare i den här tråden.

--------------------

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 10-01-2008, 22:50
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

CITAT (Stintan43 @ 10-01-2008, 21:59) *
          Jag tycker inte reglerna är ett dugg otydliga och fortfarande är det forumansvariga som bestämmer vad som är tillåtet och inte. Du kan ju maila dom och fråga var gränsen går om du inte förstog deras svar som finns citerat tidigare i den här tråden.

Nehej, och för att du inte tycker att reglerna är otydliga så ska ingen annan tycka det heller? confused.gif Sen kan ju jag tycka (och det har jag rätt till) att det vore trevligt med en mjukare ton i stället för som alltför ofta här en mästrande ton whist.gif

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 10-01-2008, 23:04
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

CITAT (Lilla Birka @ 10-01-2008, 21:46) *
          Det handlar varken om avundsjuka eller missunsamhet, det handlar om att det tycks vara tillåtet med reklam för somliga medans andra får betala för det.Reglerna är faktiskt mycket otydliga, vissa får göra reklam för sina varor andra inte. Buxus t.ex. betalar väl för sin reklam, eller hur?

Ja, vi betalar för reklamen som ibland visas högst upp och längst ner på en forumtråd.

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 10-01-2008, 23:11
          Länk hit: #94

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (aq42 @ 10-01-2008, 21:58) *
          Lilla Birka vill ha tydligare regler. Det är helt rimligt, som jag ser det. tummenupp.gif

yes.gif tydlighet är aldrig fel då slipper man tjafsa om det.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Kathy
          Inlägg 10-01-2008, 23:45
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Lilla Birka @ 09-01-2008, 14:31) *
          Apropå reklam, vissa medlemmar får visst göra hur mycket reklam som helst! Även om det är söta och vackra prylar så handlar det om en ren skär reklam i de två nya trådarna om keramikgrejer som just dykt upp!

Nä...men, inte är det reklam heller. Det är ju trådskaparens alster som hon vill visa upp. (Om det nu är de trådar jag tror du menar)

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-01-2008, 00:52
          Länk hit: #96

Medlem

CITAT (Lilla Birka @ 10-01-2008, 22:50) *
          Nehej, och för att du inte tycker att reglerna är otydliga så ska ingen annan tycka det heller? confused.gif Sen kan ju jag tycka (och det har jag rätt till) att det vore trevligt med en mjukare ton i stället för som alltför ofta här en mästrande ton whist.gif

Ber så mycket om ursäkt det var inte min mening alls att låta mästrande men jag tycker fortfarande att det är forumansvarigas sak att avgöra vad som är tillåtet och inte. Dom är ju dom enda som har möjlighet att agera om någon medlem gör något som strider mot reglerna. Det står ju vem som helst fritt att kontakta dom om man tycker att något är fel eller vill fråga om något man tycker är oklart gällande forumet.

Att jag skrev som jag gjorde var för att jag tycker det är så trist när det blir så mycket tjafs i trådarna och jag själv tyckte inte att varken TS eller den medlem som du angav gjort något direkt regelbrott då ingen av dom har kommersiella syften med sina länkar.

Vill någon sedan ha förtydligande av reglerna så är det ju bara forumansvariga som kan ge dom upplysningarna och då är det ju bättre att man hör av sig till dom.

--------------------

Citera
          sqrulan
          Inlägg 11-01-2008, 02:16
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

confused.gif Men hur mår ni egentligen? Varför slutar ni inte???Man skäms ju att man är svensk! thumbdown.gif

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 11-01-2008, 07:55
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (sqrulan @ 11-01-2008, 02:16) *
          confused.gif Men hur mår ni egentligen? Varför slutar ni inte???Man skäms ju att man är svensk! thumbdown.gif

Det där vet jag inte vad du menar med.

Såklart ska det vara klara regler. Om "vem som helst" (obs! inte negativt menat) får göra reklam för och sälja varor här så är väl det nåt som alla borde få veta? Det är kanske flera bland medlemmarna som har nåt att sälja till oss andra.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gita
          Inlägg 11-01-2008, 10:02
          Länk hit: #99

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (sqrulan @ 11-01-2008, 02:16) *

Tror att en del lider av ett enormt kontrollbehov och måste ha allt reglerat in i minsta detalj för att må bra.
          Tycker att vi skall låta forumägarna avgöra vad som är acceptabelt från fall till fall, tycker inte det är upp till oss
          att vara ordningsvakter.
          Dessutom tycker jag att en del inlägg har en bismak av avundsjuka och småaktighet.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-01-2008, 10:09
          Länk hit: #100

Medlem

Föreslår att vi avslutar diskussionen här. Ytterligare synpunkter kan lämpligen framföras till forumägarna direkt.

--------------------

zon 1

Citera

6 sidor V  « < 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 05:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon