Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

189 sidor V  « < 53 54 55 56 57 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Jag undrar...
          Tosan
          Inlägg 17-08-2008, 19:40
          Länk hit: #1081

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

CITAT (Snöflinga @ 17-08-2008, 20:30) *
          Jaha, är det så det förhåller sig rolleyes.gif Alltså: en kviga som aldrig får en kalv går genom livet utan att behöva mjölkas tongue.gif Ägaren till sådana djur, är det de som kallas "köttbönder" ?

Ja, jag skulle nog tro att de är köttbönder... Vanligen har de väl det motsatta könet iofs, kvigorna blir nog oftast kossor till slut.

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Berith
          Inlägg 18-08-2008, 05:49
          Länk hit: #1082

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Snöflinga @ 17-08-2008, 10:18) *
          Om en kokalv aldrig blir mjölkad ... behöver man inte mjölka den som vuxen ko heller confused.gif

Jag ser att du fått svar, men jag kan ändå inte låta bli att undra.... Först trodde jag att jag missförstod frågan, men förstod sen att du verkligen undrade. kompiskram.gif

Hur kan man ha missat naturkunskapen eller sexualkunskapen så att man behöver undra över när honor (kvinnor) producerar mjölk till sina ungar...? Vet inte var du bor, men i storstäder får man väl också lära sej sånt även om man aldrig nånsin får se en ko i verkligeheten? Och trodde du verkligen att man mjölkade kalvar...?

Sen det där med köttdjur - jag kan inte så mycket om det (trots att jag bor på landet rolleyes.gif ) men jag tror att det är andra än mjölkdjur som är grunden till köttdjuren.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Betty
          Inlägg 18-08-2008, 07:55
          Länk hit: #1083

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Berith @ 18-08-2008, 06:49) *
          ...../

Sen det där med köttdjur - jag kan inte så mycket om det (trots att jag bor på landet rolleyes.gif ) men jag tror att det är andra än mjölkdjur som är grunden till köttdjuren.

yes.gif Tjurkalvar, (vad ska man annars ha "hannarna" till..?) som föds upp och skickas till slakt när de uppnått en viss ålder/vikt.
          Edit., tillägg:
          Här kan man läsa lite kortfattat om uppfödningsmodeller: Länk

Redigerat av Betty: 18-08-2008, 08:07

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 18-08-2008, 15:06
          Länk hit: #1084

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Berith @ 18-08-2008, 06:49) *
          Jag ser att du fått svar, men jag kan ändå inte låta bli att undra.... Först trodde jag att jag missförstod frågan, men förstod sen att du verkligen undrade. kompiskram.gif

Hur kan man ha missat naturkunskapen eller sexualkunskapen så att man behöver undra över när honor (kvinnor) producerar mjölk till sina ungar...? Vet inte var du bor, men i storstäder får man väl också lära sej sånt även om man aldrig nånsin får se en ko i verkligeheten? Och trodde du verkligen att man mjölkade kalvar...?

Berit, vet du vad det värsta är då blush.gif blush.gif jo, jag är född och uppvuxen på en bondgård slap.gif Var 11 när vi flyttade till staden ... Visst borde jag skämmas !

Men allvarligt, i naturkunskapen är det enda jag kommer ihåg av kossor var att de hade en massa magar och i sexualkunskapen var absolut inga kor inblandade .... det borde man ju i så fall ha kommit ihåg blink.gif nej där är jag mera auto di dakt ... Borde nog ha tillbringat mera tid i kohagen som litet barn ... fast jag tror inte våra kalvar fick dia, har ett svagt minne av att den första mjölken gräddade mor i vattenbad som vi åt med kanel till .....

Men min fråga var allvarligt menad och inget skämt sleep.gif mem nu vet jag, en kossa som mjölkar dåligt bör traska iväg till tjuren för en liten tetate flirting.gif (eller hur det nu stavas) och sedan efter ett visst antal månader nedkomma med en liten kalv som sätter fart på mjölkproduktionen biggrin.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 18-08-2008, 17:37
          Länk hit: #1085

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 18-08-2008, 16:06) *
          Berit, vet du vad det värsta är då blush.gif blush.gif jo, jag är född och uppvuxen på en bondgård slap.gif Var 11 när vi flyttade till staden ... Visst borde jag skämmas !

Men allvarligt, i naturkunskapen är det enda jag kommer ihåg av kossor var att de hade en massa magar och i sexualkunskapen var absolut inga kor inblandade .... det borde man ju i så fall ha kommit ihåg blink.gif nej där är jag mera auto di dakt ... Borde nog ha tillbringat mera tid i kohagen som litet barn ... fast jag tror inte våra kalvar fick dia, har ett svagt minne av att den första mjölken gräddade mor i vattenbad som vi åt med kanel till .....

Men min fråga var allvarligt menad och inget skämt sleep.gif mem nu vet jag, en kossa som mjölkar dåligt bör traska iväg till tjuren för en liten tetate flirting.gif (eller hur det nu stavas) och sedan efter ett visst antal månader nedkomma med en liten kalv som sätter fart på mjölkproduktionen biggrin.gif

Nej vet du vad, du ska inte skämmas! biggrin.gif Men lite konstigt är det allt att du inte visste att däggdjurshonor måste få ungar innan dom producerar mjölk. Precis som vi kvinnor, det finns väl ingen som producerar mjölk utan att ha fått barn?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anma
          Inlägg 18-08-2008, 19:07
          Länk hit: #1086

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Berith @ 18-08-2008, 18:37) *
          /.../det finns väl ingen som producerar mjölk utan att ha fått barn? /.../

Jo, skendräktiga hundar! blush.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 18-08-2008, 19:30
          Länk hit: #1087

Medlem

CITAT (Berith @ 18-08-2008, 18:37) *
          Nej vet du vad, du ska inte skämmas! biggrin.gif Men lite konstigt är det allt att du inte visste att däggdjurshonor måste få ungar innan dom producerar mjölk. Precis som vi kvinnor, det finns väl ingen som producerar mjölk utan att ha fått barn?

Det är klart att jag vet att djur, människor som får ungar diar dem .... Men kor var tydligen en vit fläck för mig giggle.gif Men tack för kunskapen, den sitter som gjuten i huvudet nu blomma.gif

Citera
          Tosan
          Inlägg 18-08-2008, 21:44
          Länk hit: #1088

Medlem

CITAT (Snöflinga @ 18-08-2008, 20:30) *
          Det är klart att jag vet att djur, människor som får ungar diar dem .... Men kor var tydligen en vit fläck för mig giggle.gif Men tack för kunskapen, den sitter som gjuten i huvudet nu blomma.gif

JA men ibland är det ju sådär. Det har väl alltid varit så självklart för dig att det kommer mjölk från kor så du har aldrig funderat på varför. Tro mig, jag har sådana ämnen jag med blush.gif

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Lilla Birka
          Inlägg 18-08-2008, 21:57
          Länk hit: #1089

Medlem
          Antal inlägg: 4 878
          Medlem nr: 9 054

Nja, jag kan inte hålla med om att människor diar ungarna, det är tvärsom! En hona, oavsett om det är djur eller människa ammar sitt barn eller unge och det är barnen eller ungarna som diar. Mamman kan dias av barnen inte tvärtom! biggrin.gif

--------------------
          Den som väntar på att ta nästa steg, kan bli stående på ett ben resten av livet.

Citera
          Tosan
          Inlägg 18-08-2008, 22:15
          Länk hit: #1090

Medlem

CITAT (Lilla Birka @ 18-08-2008, 22:57) *
          Nja, jag kan inte hålla med om att människor diar ungarna, det är tvärsom! En hona, oavsett om det är djur eller människa ammar sitt barn eller unge och det är barnen eller ungarna som diar. Mamman kan dias av barnen inte tvärtom! biggrin.gif

giggle.gif Ja det har du ju rätt i, ungarna diar, mamman ger di...

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 19-08-2008, 10:02
          Länk hit: #1091

Medlem

CITAT (Tosan @ 18-08-2008, 22:44) *
          JA men ibland är det ju sådär. Det har väl alltid varit så självklart för dig att det kommer mjölk från kor så du har aldrig funderat på varför. Tro mig, jag har sådana ämnen jag med blush.gif

Go sister go tongue.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 19-08-2008, 12:05
          Länk hit: #1092

Medlem

CITAT (Anma @ 18-08-2008, 20:07) *
          Jo, skendräktiga hundar! blush.gif

Ja just det, tänkte inte på skendräktiga djur. Här säger vi att suggorna som inte får smått trots att allt tyder på det, att dom "grisar i tomme". yes.gif

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 07-09-2008, 11:30
          Länk hit: #1093

Medlem

Varför innehåller korvbrödspaketen 16 bröd när korvpaketen innehåller 10 korvar? unsure.gif

--------------------

Citera
          Chamomille
          Inlägg 07-09-2008, 11:32
          Länk hit: #1094

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Berith @ 07-09-2008, 12:30) *
          Varför innehåller korvbrödspaketen 16 bröd när korvpaketen innehåller 10 korvar? unsure.gif

Den frågan vill jag också ha svar på. Kanske det finns någon här som arbetar på korbrödsbagarn eller scan eller nåt g.gif Baskat irreterande är det.

Redigerat av Chamomille: 07-09-2008, 11:33

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 07-09-2008, 11:38
          Länk hit: #1095

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Berith @ 07-09-2008, 12:30) *

För att du skall köpa ett paket korv till, fast då behöver du köpa ett paket korvbröd till, fast då får du köpa ett paket korv till... o.s.v... Nån gång jämnar det väl ut sej! dunno.gif
          Du har inte funderat på att köpa ett 10-pack smala korvar och ett 6-pack tjocka korvar? Alltså bara ett exempel! Du får ju köpa hurdana korvar du vill! biggrin.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Netha
          Inlägg 07-09-2008, 11:40
          Länk hit: #1096

Gäster

Varför inte köpa 10-pack? Det gör jag. smile.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 07-09-2008, 12:41
          Länk hit: #1097

Medlem

Jodå, jag köper också 10 pack bröd emellanåt - dom grova är gôrgoa. Men dom som står hela dagarna och stoppar ner 16 bröd i varje påse måste ju också ha köpt korvpaket nån gång och tyckt att det är heltokigt. Jag ska ju inte behöva köpa 8 korvpaket för att komma upp i jämnt antal korv/bröd.

Eller är det så att man ska ha dom när man grillar på stranden med lilla Greta eller lille Knut som så gärna vill hjälpa till... -cry-.gif "mammmaaaa! jag tappade mitt korvbröd, det är alldeles sandigt!" - "ta ett nytt lilla vän, det finns och blir över."

g.gif

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-09-2008, 12:45
          Länk hit: #1098

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Tror att det är en "komplott" för att vi alltid ska få "över", antingen av korv eller bröd. En känd senapsfabrikör påstods ha sagt att hans förtjänst var det som blev över och kastades.... crazy.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Myosotis
          Inlägg 07-09-2008, 12:49
          Länk hit: #1099

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Aqvakul @ 07-09-2008, 13:45) *
          Tror att det är en "komplott" för att vi alltid ska få "över", antingen av korv eller bröd. En känd senapsfabrikör påstods ha sagt att hans förtjänst var det som blev över och kastades.... crazy.gif

Visst är det så. Det är ingen hemlighet att syltburkar mm. är konstruerade så att man inte får ut allting.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Berith
          Inlägg 07-09-2008, 13:43
          Länk hit: #1100

Medlem

Aha! Som kaviartuber tex. Och tandkrämstuber.

--------------------

Citera

189 sidor V  « < 53 54 55 56 57 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-12-2025, 19:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon