Medlem
Antal inlägg: 3 269
Medlem nr: 12 343
Jag hade inte en fråga men en fundring om dinosaurier när dom var uppe här i tråden. Berit funderade över höga viltstängsel om de funnits nu: Tror ni dom varit vilda? Tror inte jag. Jag tror vi hade haft dom som sällskapsdjur o dragare och då hade klimathotet varit mindre än det är nu. Stora dinosaurier i st f lokomotiv, något mindre att dra spårvagnar o bussar, och minidino för att dra min egna kärra (som har tak naturligtvis) till jobb o till affär. Och massa platser att kunna släppa dom lösa så att de får leka - inget koppeltvång här inte. Matboxar o stall utanför varje hus.
Tänk vad skoj det skulle varit. Och Odla hade haft en egen avdelning som hette Dino. Hade hoppats på ett gott spånande här
Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674
Jag svarade nog aldrig på den frågan för att vi skulle ju inte funnits om de hade överlevt. Det är en kul tankelek så jag tycker jag är väldigt tråkig som inte lyckas bortse från evolutionen. Fast egentligen har jag 6 stycken dinos som husdjur, mina höns. Fåglar är överlevande dinosaurier. Räknas det?
Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250
CITAT (Chamomille @ 26-05-2009, 15:40)
På hastighetsmätaren i min bil så finns ett (1) streck mellan varje siffra. Alltså 20 l 30 l 40 osv. Men, det finns ingen 90. Utan det är 80 l l 100. Två streck där emellan alltså. Var ligger 90? Mitt emellan de två strecken? Det första kanske? Och varför är det så?
Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18
Ja just det, det strecket kommer jag ihåg. Konstigt att inte nån har svar på det...
Hur gör dom när dom skriver in siffrorna på skivan då? Nån kanske skrev fel och hade inget tipex? Eller vad man nu har för att redigera hastighetsmätarskivetext...
--------------------
----<--<-@Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål.@->-->----
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930
VArför visar alla moderna europeiska bilar fel hastighet då? När jag enligt hastighetsmätare och GPS kör i 90km, då ligger jag och kör om de flesta på vägarna... Eller håller alla 75km på 90-vägar?