Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kamelia japonica, Tips?
          flaxss
          Inlägg 09-01-2008, 17:18
          Länk hit: #21

Gäster

CITAT (nilssontherese @ 09-01-2008, 17:13) *
          Tack för ytterligare svar.Klarar den växlingen från att vara ute i det kalla till att vara inomhus ifall det skulle bli för mycket minus ute?? Så jag inte misshandlar den tongue.gif .Idag har det varit 4.5plus här.

egentligen inte klarar den av sådan förändring i miljön . det bästa är att tillfället kunna ta in den i ett utrymme som håller +5c +10c och fuktigt .

Citera
          susa
          Inlägg 09-01-2008, 21:11
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 149
          Medlem nr: 6 748

Har också en ny kamelia, i växthus(frostfritt). Jag har också hört att de är väldigt känsliga för att snurras, alltså som hibiskusar. Det vill säga även om man har dem i kruka så ska man inte hålla på att flytta runt dem? Är det någon som vet om det stämer? Annars skulle jag gärna flytta ut dem när det är plusgrader för att ha dem nära entrén tex.

Susa

Citera
          flaxss
          Inlägg 09-01-2008, 21:25
          Länk hit: #23

Gäster

CITAT (susa @ 09-01-2008, 21:11) *
          Har också en ny kamelia, i växthus(frostfritt). Jag har också hört att de är väldigt känsliga för att snurras, alltså som hibiskusar. Det vill säga även om man har dem i kruka så ska man inte hålla på att flytta runt dem? Är det någon som vet om det stämer? Annars skulle jag gärna flytta ut dem när det är plusgrader för att ha dem nära entrén tex.

Susa

det stämmer inte .

Citera
          MariaS
          Inlägg 10-01-2008, 16:49
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Min står för närvarande på en sån där växtvagn på hjul. Den snurrar och flyttas på hela året, beroende på framkomligheten på verandan.
          Altså, inga problem.

Citera
          nilssontherese
          Inlägg 14-01-2008, 09:04
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 420
          Medlem nr: 800

Kollade i den andra kamelia tråden och OJ vilka fina knoppar det var där!! biggrin.gif har nu satt ut min planta och hoppas att den ska slå ut i natt var det 2 grader och den ser kry ut.Ska inhandla såndär täckväv med så den får stå i förrådet ifall det blir kallare.
          Läste oxå i andra tråden att blommorna slår ut vis 5-15 grader!! Idag ser det ut att bli sol hurra! hoppas den vill blomma nu! wub.gif

Glömde ju alldeles att tacka ALLA för ALL info. ni gett mig! TACK! thanks.gif

--------------------

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 05:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon