Jag är så glad!

Jag har ett fadderbarn i Guatemala som är lika gammal som min egen pojke (7 1/2).
Vi brevväxlar med honom. Jag skriver på engelska som barnfonden översätter till spanska, och hans mamma som är läs och skrivkunnig skriver på spanska och jag får det översatt till engelska.
Vi har sedan vi fick hem Dino skickat många kort på honom och fått till svar att de tycker att han är fin och söt. Jag har undrat i mitt stilla sinne om de skriver så för att vara artiga, eftersom jag inte riktigt vet vad de har för hundhållning i Guatemala. I många länder anses ju´hundar som lite smutsiga och lägre stående.
Men nu damp det ned ett brev där de berättar att Bryan har fått en egen hundvalp.

Och han ska ta så väl hand om den att den blir lika stor och fin som Dino!
Då slog köpdjävulen sina klor i mig

Här ska det handlas hundsaker och skickas iväg!!!!
Men efter en stunds funderande blev det inte så lätt att skicka något... Så lite förslag från er kära odla vänner skulle vara på sin plats!
Vissa begränsningar finns nämligen. För det första får presenter inte vara större än att det får plats i ett vadderat A4 kuvert. Barnfonden har sagt ifrån det pga platsbrist för dem på deras kontor. (jag tror till och med att de skrev A5 storlek, men jag har skickat A4 och har ännu så länge inte fått några protester...)
Det första jag tänkte på var såklart koppel och halsband. Hum, i vilken storlek då? Jag kan inte gärna fråga efter vad det är för ras på hunden. Är nämligen helt övertygad om att det är en "byracka"

(sagt med mycket kärlek, jag har inget emot "byrackor" även om jag alltid har haft renrasiga själv) Men det är en fattig familj, så, såklart har de inte haft råd att köpa en renrasig hund.
Men så tänkte jag "jamen ett retriverkoppel är ju´perfekt, då spelar storleken på halsen ingen roll", men så blir jag orolig för att de får för sig att binda hunden i det någonstans, och det är strypeffekt på retriverkopplen om de drar i kopplet, så det kan bli tokigt....
"Ja, men en kloklippare, det ska jag skicka!" Hum... men tänk om de klipper för kort, så de klipper i pulpan ordentligt och de inte får stopp på blödandet och det blir inflamerat för de inte har ordentliga saker att tvätta med?
Herregud! Jag skulle aldrig kunna bli uppfödare, jag skulle oroa mig alldeless för mycket över om valparna får det bra!
Vad har ni för förslag?