CITAT (kerstin z5-6 @ 12-01-2008, 19:16)

jag är övertygad om att grus är lika bra -juteväven får du förstås ta bort så fort det börjar ljusna och tina i vår
Där är plast bäst -ljus kommer åt sådderna -om de ska stå kvar ute -men just plastpåse är bara EN metod av många
För oss som packar sådderna i en låda , gräver ner lådan /låter den snöa över OCH ska ta IN den sen -är plast att föredra framför all sorts väv
lägger man väv överst i dessa förhållanden -kan fröerna på ytan vara fastfrusna i väven

när det är dags att ta in sådderna

Men om jag vill köra med både livrem och hängsel så drar jag påsar på mina byttor? Jag tänker ju ta in några av mina sådder när rätt antal veckor har gått, hur många det blir beror på hur trångt jag redan har det här inne... Det blir nog inte så många,

när jag tänker efter... Då är jag ju ingång med anuellerna och de varmgroende perennerna... Härligt problem!
Men om jag nu inte trär påsar på mina sådder, är det inte risk att de torkar ut då om det inte regnar några dagar, om vi mot förmodan får lite sol någon dag? Eller det är ingen fara nu i januari? Man får passa det mer framåt mars/april kanske?