CITAT (Krakan @ 30-04-2008, 15:35)

Hej!
Ett riktigt vårtecken uppenbarade sig i morse. Hela köksbänken var full av myror. Sen ser jag hundratals som kalasade på en äppelskrutt i kompostpåsen. De resterande 1000 var på spaning efter annat gott i övriga köksskåp. Hu!
Sen gick jag ut i kallförrådet och möttes av en jättehög med jord på golvet innanför dörren. Det var små råtthål i alla mina säckar med plantjord. Dom hade krafsat ur jättemycket jord och det låg små plastbitar från säckarna överallt. Det hade nog varit ett jätteparty där i natt. Jag var nämligen in dit i går och då syntes ingenting. Och nu håller fåglarna på att stjäla gullfibern runt sovrumsfönstret. Varmt och skönt till bobyggandet antar jag.
Krakan
Det hörs som om du behöver låna min mäster ett tag...
Han upptäckte ett myrstråk på väg in i huset en dag förra året o då satt han där över en timme o trampade ihjäl myrorna som kom i en jämn ström.. till slut valde de nog en annan väg men som jag skrattade... vilket tålamod den katten har..
Musar o råttisar e heller inget problem.. dem får jag regelbundet i present på trappen.. fast de börjar sina nu med.. en skata låg det andra året på stengången.. då hade han tröttnat på terrorist fasonerna hos skatorna.. nu mer håller de sig på avstånd också.
Ska börja gräva om min damm nu i dagarna o hade tänkt ha lite guldfisk i........

en katt med enormt tålamod o inget annat att jaga o fisk i dammen.... vem satsar på fiskarna
Snygg kesarkrona Vindspel... min får aldrig vara ifred för liljebaggarna.....