CITAT (Gossen Ruda @ 20-01-2008, 09:11)

Överdriver du inte lite nu? Storm är över 25 m/s och det förekom inte i Skåne under detta oväder enligt SMHI. Beträffande fönster så borde dom klara en bra bit över 30 m/s så jag betvivlar att det enbart var blåsten som orsakade skadan.
nej jag överdriver inte , det är smhi som inte kan sitt jobb . smhi är inget att lita på . exempel under Gudrun varnade dom inget alls i skåne . och gossen ruda jag hade Gudrun här . stora skogspartier föll och grannens garage blåste bort .
det började storma runt 00-03 natten till lördag (med kraftiga stormbyar ) sedan lugnade det sig under dagen men ändå kraftiga vindar sedan blev det stormbyar under natten igen . som sedan avtog under sen natten och tidig morgon idag . nu är det äntligen vindstilla ute .
så det har varit byar på 25m/s , och sedan en medelvind på 20-23 . och jag bor rätt så nära småland också . så dom i södra skåne har haft långt ifrån vad jag haft .
men jag har ju haft långt ifrån vad det varit i västergötland och norra Götaland .
tror inte du kan veta vad jag hade när du bara kollade på smhi sida som inte kan få rätt prognos . plus är det svårt att få en exakt prognos . Göteborg fick ju också kraftigare vindar än vad smhi hade sagt .