CITAT (Gunilla T @ 18-01-2008, 19:09)

Bee...det är inte jag som säger det om du nu tolkade mitt inlägg så fel!
Lite sen feedback men dock - nej det var inte ditt inlägg som fick mig att reagera. Jag reagerade mot uttrycket som sådant.
Finns det några bevis alls för att det gäller? "Tokiga" grannar har man alltid - inte sänker det det ens husvärde? Eller?
I så fall skulle jag ha väldigt lågt taxvärde...(se annan tråd).
Jag bor i Torslanda på Hisingen i Göteborg. Det var förr ansett som platsen Gud glömde. Det var ju på västra Hisingen, gubevars. Där kommungubbsen bestämt att alla tunga industrier skulle ligga. När jag flyttade dit på 70-talet gick folk runt med protestlistor mot en placering av kolkraftverk där!
Av den anledningen blev våra hus lägre taxerade än de på södra sidan om älven där "fint" fok bodde.
Nu är det så att platsbehov inom kommunen gjort att även Torslanda blivit "fint" och våra hus har ökat i värde. Vi har några boenden för handikappade av olika slag runt omkring oss men det har inte förändrat varken taxeringsvärdena eller försäljningvärdena.
Så nej, min tes om import av uttrycket består tills jag blir överbevisad.
Edit: PS: Ber om ursäkt. Det var inte Netha som pratade om glidning i förhållingssätt tidigare. Det var Kerstin. Rätt skall vara rätt.
Redigerat av Bee: 20-01-2008, 00:19