CITAT (Azola @ 25-05-2008, 23:09)

** Bättre sent än aldrig Myosotis...här kommer två bilder på Azola (smt) och Blondie.
Underbar ras ... " oftast lättlärd

gillar att arbeta och är följsam, alltid med på allt, vansinnigt vackra (tycker jag)

...trogen sin familj i döden tror jag man kan säga... och inte minst en mycket bra vakthund!! Kanske inte en nybörjar hund i mitt tycke, de kan kräva en fast hand i alla fall i uppväxt åren...men det passar in på många raser i och för sig.Kul att du gillar rasen Myosotis...då är vi två!
[attachment=18730:Azola.jpg]
[attachment=18731:Blondie.jpg]
Sååå vackra!!

Jag har varit på några hundutställningar, då har jag nästan bara smygit runt där Hovawartarna fanns, tagit bilder, dreglat lite, lyckats klappa någon...
Jag har fastnat för utseendet, lynnet och att de verkar vara så friska. Man är ju tydligen mycket noga med vilka man tillåter i aveln, utseendet spelar mindre roll, de måste vara friska och ha bra psyke, visst är det så? Men saken är den att jag bara har läst mig till allt om rasen och inte känner någon. När jag jobbade på veterinärstationen träffade jag bara två hoffar, en tik som var skygg och konstig samt en valp som gömde sig under bordet och inte var nyfiken alls. Helt plötsligt blev jag lite osäker. Måste nog se till att träffa några stycken för att se om det känns rätt. Sen är det ju som du säger nog ingen bra förstahund.