Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Konståknings-EM 2008
          anna_rispan
          Inlägg 25-01-2008, 19:08
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Anma @ 25-01-2008, 19:04) *
          Har inte följt konståkning på flera år, var min favvosport förr... Denna tråd gjore mig nyfiken. Vad roligt med så många finska åkare som är duktiga! Och svenska med! Kiira är ju tokbra! tummenupp.gif Då jag kollade kan jag inte komma ihåg någon finska eller svensk som slogs om medaljer...

Ja visst är det kul. Jag hejar på Finland om inte Sverige är med o tävlar. wink.gif O nu när det är två stycken i topp tre så hejar jag jättemycket. Jag hörde nu när jag såg sammandraget att hela Finska landslaget i konståkning var väldigt bra och att den fjärde inte ens fick plats. Det lät som att det var tajt om vilka tre som skulle komma med i em??

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 25-01-2008, 19:35
          Länk hit: #62

Medlem

En annan blogg som skriver en del om konståkning

Citera
          Netha
          Inlägg 25-01-2008, 19:46
          Länk hit: #63

Gäster

Eurosport försvann när Com hem möblerade om bland kanalerna vi hade
          och övriga sändningar har jag av någon anl missat. sad.gif sad.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 25-01-2008, 20:27
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Åhhhh, vad kul att se fler som är konståkningsintresserade här bravo.gif

Och Anma! För Sveriges del har det inte gått så bra sen 1913!! För Finlands del har det ju gått ganska bra de senaste åren. Och dessutom med MVG i betyg skulle jag vilja påstå yaay.gif .

Nu ska jag bara vänta på eurosports sena sändning innan det är läggdags d010.gif

Sen vill jag bara säga att det inte är schysst för fem öre om inte Com Hem har Eurosport Netha! Själva har vi Canal Digital, och jag är livrädd för att byta leverantör!!..................tänk om inte Eurosport skulle ingå crying.gif !! Då går min värld under fear.gif

Redigerat av Gillan: 25-01-2008, 20:28

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Pirum
          Inlägg 25-01-2008, 22:29
          Länk hit: #65

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

CITAT (aq42 @ 25-01-2008, 09:27) *
          Sporten skrivs till stor del av män för män. Män är mer intresserad av handboll än konståkning. Så enkel är nog förklaringen. jmf utrymmet för fotboll i förhållande till ridsport - samma där.

Just fotboll och till viss del hockey är gravt överrepresenterat. Dag 2 av Tour de ski...eller...när det nu var, så skrev Aftonbladet.se spaltkilometer om utrikisk foppoll, och annat skvaller, men Tour de ski fick man leta fram i en notis till höger.

Sen blev det lite mer hausse när Kalla gick mot seger och medgångsskribenter vaknade till liv, men överlag är rapporteringen dålig från alla andra sporter än fotboll och hockey. Delvis beror det på att hockey och fotboll säljer, men skidskytte har ju de senare åren haft högre tittarsiffror än exempelvis engelsk fotboll...

--------------------
          zon2.5

Citera
          Gillan
          Inlägg 25-01-2008, 23:08
          Länk hit: #66

Medlem

CITAT (Pirum @ 25-01-2008, 22:29) *
          Just fotboll och till viss del hockey är gravt överrepresenterat. Dag 2 av Tour de ski...eller...när det nu var, så skrev Aftonbladet.se spaltkilometer om utrikisk foppoll, och annat skvaller, men Tour de ski fick man leta fram i en notis till höger.

Sen blev det lite mer hausse när Kalla gick mot seger och medgångsskribenter vaknade till liv, men överlag är rapporteringen dålig från alla andra sporter än fotboll och hockey. Delvis beror det på att hockey och fotboll säljer, men skidskytte har ju de senare åren haft högre tittarsiffror än exempelvis engelsk fotboll...

Du glömde Tennis pirum! För tennis är också nåt som alltid går före allt annat.

--------------------

Citera
          Pirum
          Inlägg 26-01-2008, 00:17
          Länk hit: #67

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Alpint prioriteras högt också tycker jag. Hm. Extra konstigt på SVT-text, som (minst) två gånger har haft ungefärliga rubriken "Bode Miller tvåa <blabla>", vadå? Jag vill väl veta vem som vann? Ok, om det hade stått "Anja Pärson tvåa i St Moritz", det hade väl varit relevant eftersom hon är svensk. Men varför denna fascination för Bode Miller?

--------------------
          zon2.5

Citera
          aanderss
          Inlägg 26-01-2008, 06:42
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

krönika av roger blokqvist
          http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8427...amp;lpos=lasmer

Citera
          Gillan
          Inlägg 26-01-2008, 08:33
          Länk hit: #69

Medlem

CITAT (Pirum @ 26-01-2008, 00:17) *
          Alpint prioriteras högt också tycker jag. Hm. Extra konstigt på SVT-text, som (minst) två gånger har haft ungefärliga rubriken "Bode Miller tvåa <blabla>", vadå? Jag vill väl veta vem som vann? Ok, om det hade stått "Anja Pärson tvåa i St Moritz", det hade väl varit relevant eftersom hon är svensk. Men varför denna fascination för Bode Miller?

Hihi, ja du, det kan man fråga sig??

Men nu var det ff konståkning det gällde och jag har tillräckligt svårt med att vara objektiv när det gäller isdansen för att sätta mig in i din frågeställning. Isdansen är ett gissel tycker jag. Man ( jag ) tycker och tänker så mycket och så blir det inte som man tycker och tänker ändå crazy.gif . Det är svårt att vara en objektiv tittare när det gäller just dansen. Och även om jag tycker det franska paret är jätteduktiga, så finns det fler som är lika duktiga. De som van tex giggle.gif .

Men vad kul det hade varit att sitta vid samma bord och prata om samma sport med er andra,...........................precis lika kul som det hade varit att sitta vid samma bord och pratat frösådd och plantor.............vem vet, nån gång i framtiden kanske wub.gif

CITAT (aanderss @ 26-01-2008, 06:42) *

Enligt Roger själv så finns det mesta där.......jag har inte utforskat det själv, men det kan kanske vara nåt dunno.gif

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 26-01-2008, 08:42
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Gossen Ruda @ 25-01-2008, 12:53) *
          Tyvärr gillar inte min dator pdf-filer just nu så jag kunde inte läsa närmare. Frågeställningen dök upp mär jag råkade se ett par, ryskt?, där den manliga åkaren ivrigt bollade med sin partner som lika villigt skrevade ordentligt och visade upp dom minimala "trosorna", som definitivt inte hade kunnat täcka väsentliga delar utan hjälp av en kroppsstrumpa. Då började Rudan fundera över klädreglerna.

Ja man kan ju undra.... Ibland är det som om dom kvinnliga deltagarna ska visas upp medan männen ska utöva sin idrott.

Och det gäller inte bara inom konståkningen. Kommer ni ihåg när det under OS 2004 diskuterades dom kvinnliga beachvolleybolldeltagarnas *puh!* minimala kläder.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gillan
          Inlägg 26-01-2008, 09:06
          Länk hit: #71

Medlem

CITAT (Berith @ 26-01-2008, 08:42) *
          Ja man kan ju undra.... Ibland är det som om dom kvinnliga deltagarna ska visas upp medan männen ska utöva sin idrott.

Och det gäller inte bara inom konståkningen. Kommer ni ihåg när det under OS 2004 diskuterades dom kvinnliga beachvolleybolldeltagarnas *puh!* minimala kläder.

Här kan ni som vill, fortsätta disskussionen som uppkom i den andra, också väldigt trevliga tråden om konståkning som fanns, innan "nån" dök upp och ville disskutera trivialiteter som vi som är riktigt intresserade inte ens ser eller tittar på.

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=62154&hl=

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 26-01-2008, 09:13
          Länk hit: #72

Medlem

CITAT (Gillan @ 26-01-2008, 09:06) *
          Här kan ni som vill, fortsätta disskussionen som uppkom i den andra, också väldigt trevliga tråden om konståkning som fanns, innan "nån" dök upp och ville disskutera trivialiteter som vi som är riktigt intresserade inte ens ser eller tittar på.

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=62154&hl=

Vad menar du med det...? dunno.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Gillan
          Inlägg 26-01-2008, 09:22
          Länk hit: #73

Medlem

CITAT (Berith @ 26-01-2008, 09:13) *
          Vad menar du med det...? dunno.gif

Den här tråden heter Konståknings-EM 2008.............behövs det fler förklaringar?

Om du väljer att inte förstå det Berith, så svarar jag bara, inget speciellt..........disskutera gärna här ni, vi andra får väl starta en ny tråd antar jag.....

--------------------

Citera
          Berith
          Inlägg 26-01-2008, 09:32
          Länk hit: #74

Medlem

anna_rispan! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag trampade över i din tråd.

--------------------

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 26-01-2008, 10:24
          Länk hit: #75

Medlem

CITAT (Anma @ 25-01-2008, 19:04) *
          Har inte följt konståkning på flera år, var min favvosport förr... Denna tråd gjore mig nyfiken. Vad roligt med så många finska åkare som är duktiga! Och svenska med! Kiira är ju tokbra! tummenupp.gif Då jag kollade kan jag inte komma ihåg någon finska eller svensk som slogs om medaljer...

Nej jag har så dåligt mine så jag kan inte hitta något. Men en sak de sa häromdagen var att det var 1997?? som reglerna ändrades o då slutade semifinalerna? Minns jag galet Gillan??

Hur som helst. Om jag får tolka det så innebär det att hade Sverige med nån gubbe* så försvann den redan i semifinalen.

*gubbe =konståkare, man eller kvinna

CITAT (Berith @ 26-01-2008, 09:32) *
          anna_rispan! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag trampade över i din tråd.

Tack så mycket! Jag förlåter dig.

Citera
          Gillan
          Inlägg 26-01-2008, 13:22
          Länk hit: #76

Medlem

CITAT
          CITAT (anna_rispan @ 26-01-2008, 10:24) *
          Nej jag har så dåligt mine så jag kan inte hitta något. Men en sak de sa häromdagen var att det var 1997?? som reglerna ändrades o då slutade semifinalerna? Minns jag galet Gillan??

Hur som helst. Om jag får tolka det så innebär det att hade Sverige med nån gubbe* så försvann den redan i semifinalen.

*gubbe =konståkare, man eller kvinna

Nån Finsk eller svensk som slåss om medaljer har jag tyvärr inget minne av att jag ens hört talas om. Det innebär ju inte att det inte har hänt. Vi får forska i det.

Nu är det damernas friåkning om en stund ( ja,ja, om nästan en timme då tongue.gif )........glöm inte det tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Irene_L
          Inlägg 26-01-2008, 14:49
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

Så synd..det gick inte så bra för Viktoria. sad.gif Hon blev nog lite för nervös!!

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Gillan
          Inlägg 26-01-2008, 15:01
          Länk hit: #78

Medlem

CITAT (Irene_L @ 26-01-2008, 14:49) *
          Så synd..det gick inte så bra för Viktoria. sad.gif Hon blev nog lite för nervös!!

Så var det nog. Det var ju debut för henne i EM och det gäller att få erfarenhet tror jag. Det går bättre i Göteborg i mars tummenupp.gif

Nu får vi hålla tummarna för de finska tjejerna, och det gör jag så gärna yes.gif

--------------------

Citera
          Irene_L
          Inlägg 26-01-2008, 15:06
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 4 111
          Medlem nr: 5 006

ja det gör jag också...håller tummarna för de finska !!!! tummenupp.gif

--------------------
          Irene sår och odlar i zon 3

Citera
          Gillan
          Inlägg 26-01-2008, 20:13
          Länk hit: #80

Medlem

Jaa, nog höll jag tummarna för Laura under halva hennes åk, sen dog allt som gick att dö här. Strömmen försvann och den kom alldeles nyss tillbaka. Om det är nån som har nåt att berätta om det senaste ang konståkningen, så lyssnar jag mer än gärna.

--------------------

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-10-2025, 12:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon