Har också blivit mycket nöjd när jag handlat hos Roskraft. Kan rekommendera Bed & Breakfast hemma hos Else själv om man kommer långväga ifrån. Jag med familj testade det i somras, och det var jättetrevligt. Hon har ett fantastiskt utbud tycker jag, inte många Austin visserligen, men det beror väl på licensförfarandet. Constance Spry köpte jag av henne, det var nog den enda som fanns.
Men det stämmer att man får vänta längre på de rotäkta... Tror att de blir bättre längden, men de funkar ju inte som en okulerad, där man kan köpa en hel blommande buske i kruka i augusti och sedan ha full blomning ända in i november första säsongen.... Just Constance Spry växte INGENTING på hela första säsongen. Andra säsongen blev det lite mer fart på växandet, hon nådde väl nästan en meters höjd, men inte en blomma ännu. Ska bli kul att se nu i sommar om det är premiärdags nu?
Har jag rätt för mig om jag tycker mig minnas att någon (här eller på AoT) skrev att om man bara satte okulerade rosor tillräckligt djupt så skulle de utveckla egna rötter ovanför okuleringsstället, och sedan skulle vildroten helt sonika kunna tyna bort och rosen blev rotäkta av sig själv? (Var det Kajsa som skrev om det...?

Har för mig att det pratades om någon av de gula Austinrosorna i sammanhanget, och då hoppar ju tanken raskt till Kajsa...

)
(Hoppla - nu såg jag att Svennis redan skrivit något åt det hållet i samma tråd.... Då var det lite sanning i det, alltså!)
Redigerat av Mia, zon 3: 28-01-2008, 06:51