Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > TEMO-undersökning, Vilka ska vi ge dödshjälp?
          Solstorm
          Inlägg 28-01-2008, 02:03
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Innan jag började svara så frågade jag vem som var uppdragsgivare. Det kan de inte svara på av sekretesskäl. Antagligen är det sekretess på det för att man inte ska påverkas i sina svar beroende på vad man tycker om dem som vill ha svaret. Det var ju frågor av väldigt skild karaktär så antagligen genomför de utfrågningen åt flera olika uppdragsgivare samtidigt.

En av idiotfrågorna var om man skulle ge dödshjälp åt gamla som var relativt friska men bara trötta och less på livet och ville dö. Minns inte exakt hur det var formulerat. Fruktansvärt! Nästa steg är väl att hjälpa alla deprimerade att dö.

Frågorna ger mig en känsla av att uppdragsgivaren inte är ute efter vad som är humant. Jag fick en känsla om att det låg ekonomiska motiv bakom. Sjuklig misstänksamhet av mig kanske. (Hoppas att min sjukliga misstänksamhet inte ses som anledning till att ge mig dödshjälp) Formulering av frågor och svarsalternativ var riktigt riktigt dålig.

En konspirationsteori bland många andra kan ju också vara att frågorna beställts av någon som är emot dödshjälp. Ställer man frågorna på ett så dumt sätt som gjordes här så kan man ju bara svara nej. Hmm, tål att tänka på.

Citera
          Gita
          Inlägg 28-01-2008, 10:05
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Stintan43 @ 27-01-2008, 23:10) *
          Men det kan ju inte vara frågan om att det ska tillämpas helt godtyckligt. Det måste väl i så fall vara att man kan erbjudas den hjälpen om man så önskar i livets slutskede. Det är väl inget som andra ska göra mot ens vilja hur som helst.

Precis så tänker jag att det skall vara.
          Redan nu kan man ju, om man har råd förstås, resa till kliniker i .tex. Schweiz för att få dödshjälp. Jag tänker på det för något år sedan så omskrivna fallet med den svårt trafikskadade Jocke, som gjorde så.
          Gita

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 23:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon