|
|
  |
Världens bästa katt, en helt vanlig bondkatt |
|
|
|
17-01-2009, 21:29
|

Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702

|
Krokus är förstås innekatt, men där klarar han sig bra! Han bor tillsammans med två dobermann och de funkar fint ihop De leker med varandra! jodå........ Här kramas de!
1_23okt_085.jpg ( 47.1k )
Antal nedladdningar: 40Han äter, busar, gömmer sig, går på lådan och gör sånt som alla katter gör.....och ibland trampar han fel eller går rakt in i väggen. Men det är "no big deal"
--------------------
|
|
|
|
|
18-01-2009, 08:39
|
Medlem
Antal inlägg: 240
Medlem nr: 11 874

|
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 17-01-2009, 21:29)  Krokus är förstås innekatt, men där klarar han sig bra! Han bor tillsammans med två dobermann och de funkar fint ihop De leker med varandra! jodå........ Här kramas de!
1_23okt_085.jpg ( 47.1k )
Antal nedladdningar: 40Han äter, busar, gömmer sig, går på lådan och gör sånt som alla katter gör.....och ibland trampar han fel eller går rakt in i väggen. Men det är "no big deal"  OJ så sött! Och vilken härlig historia, den lilla blinda katten och två stora hundar.
--------------------
Bor och odlar i Norrköping, zon 2.
|
|
|
|
|
18-01-2009, 13:20
|

Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702

|
Ja, de är ett härligt gäng som kamperar ihop! Krokus säger "kom igen bara din stora lufs!"
11_9okt_109.jpg ( 43.85k )
Antal nedladdningar: 45"OK, pysen - passa dig nu!"
1_9okt_054.jpg ( 43.73k )
Antal nedladdningar: 27"Äsch, biter du mig i benet så hugger jag dig i strupen!!"
1_9okt_061.jpg ( 35.85k )
Antal nedladdningar: 28"Nu vilar vi en stund!"
1_15nov_018.jpg ( 34.63k )
Antal nedladdningar: 34
--------------------
|
|
|
|
|
22-01-2009, 09:16
|

Medlem
Antal inlägg: 921
Medlem nr: 1 085

|
Så härliga bilder på krokus och vovven. Vi har 3 hundar och 4 katter och det är så kul när de leker och myser ihop.
|
|
|
|
|
29-01-2009, 19:31
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Myosotis @ 05-03-2008, 15:18)  ... ska snart lägga in kattungebilder, så fort jag orkar... Hrm, "snart".... Men nu så. Förra hösten ringde alltså min kompis till mig och sa att hennes katt hade blivit överkörd. De fem ungarna var ca. 4 dagar gamla och hade varit utan mat hela dagen. Kompisens man ville slå ihjäl dem, men barnen protesterade. Eftersom de har så mycket ändå (hundar, katter, 4 barn, jobb...) erbjöd jag mig att hjälpa till. Det var ju kväll så klart och djurkliniken stängd, men eftersom jag känner dem kunde jag ringa och assistenten kom och låste upp så jag kunde få mjölkersättning. Alla ungarna klarade sig, men det var jobbigt, man fick inte sova så mycket i sträck... Det var tre röda hannar och två sköldpaddor. Kompisen behöll två, och de andra fick bra hem de också. Tigger som jag visat bild på tidigare omkom som sagt i en tragisk olyckshändelse, kompisens lille son stängde in honom i tvättmaskinen, och när de äntligen hittade katten efter flera timmars letande var den död. Här är i alla fall hans syster Gumman. Visst känner man doften av kattunge när man tittar på bilden?
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
29-01-2009, 21:59
|

Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563

|
Jag har ju världens bästa katt !ingen annan  tyvär kan jag inte lägga in någon bild på honom än,har nämligen inte lärt mig förminska bilderna än och de jag har är för stora  ska be sonen om hjälp mig med det.Har haft min katt i sju år och han är helttastisk på alla vis utom att han inte gillar när det är en massa folk här!han är bara mattes katt och ingen annans. Underbart att se alla vackra katter här !jag tittar in då och då för att kolla.Det som fasinerar mig är hur olika alla katter är till utsende och färg teckning osv,vilken mångfald det finns Mvh Motti
|
|
|
|
|
01-02-2009, 17:17
|

Medlem
Antal inlägg: 1 228
Medlem nr: 5 153

|
Gode tid så söta! Härligt att höra att det gick bra för dem trots allt.
(Jag tror jag ska skaffa en scanner så att jag kan lägga upp bilder på mina när de var små. Hade bara analogkamera då.))
--------------------
Erfarenhet är värdelöst, du har den alltid strax efter att du behövde den.
|
|
|
|
|
17-02-2009, 09:04
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
 Jag får kattsug i hjärtat Vem har bitit av svansen på sköldpaddan? Eller är det medfött?
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
04-03-2009, 22:15
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
Idag fick jag avliva min katt. På de 8 år jag haft henne har hon aldrig ens fräst, morrat eller slagit med tassen, aldrig någonsin. Hon visste inte vad aggressivitet var. Jag t.o.m. vaccinerade henne själv för att hon skulle slippa åka bil. Det var aldrig några problem att ge medicin i munnen, hålla fast henne eller ta fästingar. Hon kunde vara mycket rädd och liksom krypa ihop, men aldrig försvara sig. I lördags blev hon galen, flög skrikande på mig utan anledning och bet mig så illa i handen att jag fick opereras. Nu idag var jag äntligen hemma och kunde ta henne till veterinären som sa att avlivning var enda alternativet. För mig hade hon kunnat gå här, man hade bara undvikit att klappa henne, men hon mådde inte bra själv. Det kan veterinären bedöma bäst. Så hon fick somna in, minst nio år gammal. Fast hon kan lika gärna ha varit 20, hon kanske var senil eller nåt. Nu när jag tänker tillbaka kanske de små förändringarna i hennes beteende berodde på att hon inte mådde bra.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
04-03-2009, 22:20
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Så sorgligt att behöva avliva ett djur - fast man vet att det är rätt...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
04-03-2009, 23:30
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
CITAT (Myosotis @ 04-03-2009, 22:15)  Idag fick jag avliva min katt. På de 8 år jag haft henne har hon aldrig ens fräst, morrat eller slagit med tassen, aldrig någonsin. Hon visste inte vad aggressivitet var. Jag t.o.m. vaccinerade henne själv för att hon skulle slippa åka bil. Det var aldrig några problem att ge medicin i munnen, hålla fast henne eller ta fästingar. Hon kunde vara mycket rädd och liksom krypa ihop, men aldrig försvara sig. I lördags blev hon galen, flög skrikande på mig utan anledning och bet mig så illa i handen att jag fick opereras. Nu idag var jag äntligen hemma och kunde ta henne till veterinären som sa att avlivning var enda alternativet. För mig hade hon kunnat gå här, man hade bara undvikit att klappa henne, men hon mådde inte bra själv. Det kan veterinären bedöma bäst. Så hon fick somna in, minst nio år gammal. Fast hon kan lika gärna ha varit 20, hon kanske var senil eller nåt. Nu när jag tänker tillbaka kanske de små förändringarna i hennes beteende berodde på att hon inte mådde bra.  Någonting måste ha varit fel på henne när hon gjorde sådär utan anledning. Hon måste ju själv ha mått fruktansvärt dåligt för att göra en sån här sak. Du gjorde helt rätt för hennes skull!
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|