Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

36 sidor V  « < 12 13 14 15 16 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Världens bästa katt, en helt vanlig bondkatt
          skånepåg
          Inlägg 02-09-2009, 11:52
          Länk hit: #261

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Vad trevligt finns många katter som behöver hem, tog själv en en katt från ett katthem som mitt ex har hon har 4st nu men hade 6st innan, den jag tog var en grå bonna katt var skygg som fan men nu e hon hur go och kelig som helst till mej och till ett par st som är här ett par ggr i veckan kan hon vara lite kelen och nyfiken på annars gömmer hon sej under soffan tongue.gif
          Hon är 7 år nu fick henne när hon var 4 år och jag älskar den katten hon är så go så wub.gif

Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  molly2.jpg ( 156.77k ) Antal nedladdningar: 22

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Myosotis
          Inlägg 02-09-2009, 12:05
          Länk hit: #262

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Vad fin hon är! wub.gif Visst är det härligt med en så personlig katt som bara litar på dig.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          russin
          Inlägg 06-09-2009, 19:44
          Länk hit: #263

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 25 791

CITAT (Myosotis @ 17-02-2009, 09:55) *

Ååååååh - dom två paddorna är helt underbara. Vill ha...... wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          smuleborg
          Inlägg 07-09-2009, 19:04
          Länk hit: #264

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 31-08-2009, 14:59) *
          Hmmmm......kan man tussa ihop två hankatter som inte känner varandra utan att det blir ett himla slagsmål!?
          De har ju hyfsat stora revir om de är utekatter och att då släppa in en "färsking" i det egna huset t o m, trodde jag skulle bli världskrig...?

Själv har jag fortfarande "bara" Majsan wub.gif

Hon verkar inte gå ihop med nån annan katt! no.gif
          För det mesta är hon livrädd för dem, men nån gång (i yngre dagar) har hon också visat att hon nästan är färdig att bita ihjäl dem crazy.gif
          Jag vill så gärna ha en (eller två...) ytterligare men det går alltså inte.

Hunden är flockdjur. Katten är solitär. Dock, vi har två underbara katter. Det har inte varit problemfritt dem emellan, någon tredje blir det inte (även om vi, jag och sambon, på ett plan skulle vilja). Det är i alla fall härligt att se Sara och Piper här ute i skogen (långt till trafikerad väg); leva ut, komma och gå som de vill o.s.v.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 03-10-2009, 18:42
          Länk hit: #265

Medlem

En liten uppdatering. Datorn har pajat så jag har knappt varit här. Kan inte visa några bilder heller. "Blacken" fångades vid andra försöket (det var länge sen nu, 9.9.), jag körde honom direkt till veterinären för kastration etc. Han är extremt lugn och tyst, han är nog den förste katten jag har kört med som var knäpptyst hela vägen. Sedan dess har han bott hos mig, än så länge inomhus men nu är det snart dags för honom att gå ut. Han har lärt sig att förknippa mig med mat, kommer fram till mig och äter nära mig, jag har flyttat matskålen närmare mig för varje gång och i förrgår hade jag för första gången två små svartvita framtassar i knäet wub.gif och igår hela katten. Det har gått över förväntan med den andra katten också, de fick i början bara träffas korta stunder när båda var mätta och glada med den röde i transportbur, det hände ingenting. Hittils har ingen av dem fräst eller morrat. Efterhand fick de vara lösa tillsammans fast jag är med och kontrollerar, i början höll jag fast den röde, han är lite överentusiastisk och ville börja leka vilda lekar på en gång. 2-3 gånger har detta resulterat i att den svarte slagit lite mot honom med tassen, vilket har gjort den röde väldigt försiktig. Igår var det ett riktigt genombrott, jag satt på golvet med den röde först i knät, sen på en filt bredvid mig. Den svarte kom ner från sin favoritplats fönsterbrädan och la sig bredvid oss på filten, på den rödes tassar! Den röde blev helt förstummad av detta, annars brukar han spinna oavbrutet så väggarna skakar giggle.gif men nu fick jag chansen att höra den svarte spinna för första gången, jag har nog missat det för det var så tyst så man fick nästan hålla andan för att höra det. Jag smög in min hand mellan katterna och började klappa den svarte, han trodde nog att det var den andre katten för det var honom han tittade på. Annars hade han nog inte gått med på det, jag har aldrig försökt att klappa honom förut. wub.gif
          Det har känts bra hela tiden, som att det är rätt katt till mig, men nu känns det så klart ännu mycket bättre!!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          russin
          Inlägg 03-10-2009, 19:18
          Länk hit: #266

Medlem

CITAT (Myosotis @ 03-10-2009, 19:42) *
          En liten uppdatering. Datorn har pajat så jag har knappt varit här. Kan inte visa några bilder heller. "Blacken" fångades vid andra försöket (det var länge sen nu, 9.9.), jag körde honom direkt till veterinären för kastration etc. Han är extremt lugn och tyst, han är nog den förste katten jag har kört med som var knäpptyst hela vägen. Sedan dess har han bott hos mig, än så länge inomhus men nu är det snart dags för honom att gå ut. Han har lärt sig att förknippa mig med mat, kommer fram till mig och äter nära mig, jag har flyttat matskålen närmare mig för varje gång och i förrgår hade jag för första gången två små svartvita framtassar i knäet wub.gif och igår hela katten. Det har gått över förväntan med den andra katten också, de fick i början bara träffas korta stunder när båda var mätta och glada med den röde i transportbur, det hände ingenting. Hittils har ingen av dem fräst eller morrat. Efterhand fick de vara lösa tillsammans fast jag är med och kontrollerar, i början höll jag fast den röde, han är lite överentusiastisk och ville börja leka vilda lekar på en gång. 2-3 gånger har detta resulterat i att den svarte slagit lite mot honom med tassen, vilket har gjort den röde väldigt försiktig. Igår var det ett riktigt genombrott, jag satt på golvet med den röde först i knät, sen på en filt bredvid mig. Den svarte kom ner från sin favoritplats fönsterbrädan och la sig bredvid oss på filten, på den rödes tassar! Den röde blev helt förstummad av detta, annars brukar han spinna oavbrutet så väggarna skakar giggle.gif men nu fick jag chansen att höra den svarte spinna för första gången, jag har nog missat det för det var så tyst så man fick nästan hålla andan för att höra det. Jag smög in min hand mellan katterna och började klappa den svarte, han trodde nog att det var den andre katten för det var honom han tittade på. Annars hade han nog inte gått med på det, jag har aldrig försökt att klappa honom förut. wub.gif
          Det har känts bra hela tiden, som att det är rätt katt till mig, men nu känns det så klart ännu mycket bättre!!

Vilken underbar berättelse smile.gif
          Nu får du skörda vad allt ditt tålamod och din omtanke gett den kissen.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 03-10-2009, 19:46
          Länk hit: #267

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Myosotis @ 03-10-2009, 19:42) *

Underbar berättelse - tack!
          Hoppas det fortsätter lika bra.

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 03-10-2009, 20:05
          Länk hit: #268

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Åh Myosotis! Men så roligt! Grattis!!! Blacken är ju så stilig - precis som den röde wub.gif

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 03-10-2009, 20:25
          Länk hit: #269

Medlem

Tack. Han har precis fått kvällsmat i mitt knä. wub.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 03-10-2009, 23:32
          Länk hit: #270

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Min stora stiliga Findus blev sjuk i torsdags. Han fick (enl. veterinären) en blodpropp som fastnade i en förgrening på aortan och förlamade hans bakkropp. Prognosen var väldigt dålig...så vi bestämde direkt att han skulle få somna in.
          Han är nu begravd på min fästmans tomt, på en fin plats bredvid jordkällaren (Findus älsklingsplats).

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 04-10-2009, 08:31
          Länk hit: #271

Gäster

CITAT (Myosotis @ 03-10-2009, 21:25) *
          Tack. Han har precis fått kvällsmat i mitt knä. wub.gif

Jag visste att det skulle gå bra! blomma.gif Men nu är de snart dags att döpa om honom! Rinat och... angel_not.gif

CITAT (Eva-Helene @ 04-10-2009, 00:32) *
          Min stora stiliga Findus blev sjuk i torsdags. Han fick (enl. veterinären) en blodpropp som fastnade i en förgrening på aortan och förlamade hans bakkropp. Prognosen var väldigt dålig...så vi bestämde direkt att han skulle få somna in.
          Han är nu begravd på min fästmans tomt, på en fin plats bredvid jordkällaren (Findus älsklingsplats).

Neej så tråkigt Eva-Helene! -cry-.gif Nu blev jag deppig. Skönt ändå att ni fick hjälp så fort att avsluta. trostar.gif

Edit:Stavfel

Redigerat av Meriona: 05-10-2009, 11:39

Citera
          Monaxe
          Inlägg 04-10-2009, 10:45
          Länk hit: #272

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

DEt är verkligen roligt att se foton på alla ljuvliga katter som finns!

Jag måste säga Myosotis, du är fantastisk med dina katter, du har ett enastående tålamod och att du verkligen älskar dina djur framgår av din osjälviska handlingar! All heder åt dej!

Bidrar med några kort på min lilla "ängel" vid namn Cinna, hon är nu 4 månader, foton är tagna när hon är lite mindre. Kommer mer uppdaterade sen.
          Har också en gammelkatt på 18 år, har letat igenom datorn efter kort på honom, men de tycks alla ligga på sonens dator, så även där kommer det en uppdatering senare...

Cinna o ängel.JPG

Cinna i fönstret 2.JPG

Redigerat av Monaxe: 04-10-2009, 14:45

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Monarda
          Inlägg 04-10-2009, 15:36
          Länk hit: #273

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Monaxe, hur funkar det med en så liten nykomling när man redan har en gammelkatt? Fick hon inte smörj?
          Jag är själv jättesugen att skaffa en kattunge men jag törs inte tänka på hur vår gamla grinpelle skulle reagera.
          Han är 18 år och kastrerad och har nolltolerans mot andra katter.

Citera
          DragonLady
          Inlägg 04-10-2009, 19:02
          Länk hit: #274

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

En kattunge är inte så farligt... det e värre med en katt som har hunnit o bli könsmogen, dåå blir det slagsmål.

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera
          russin
          Inlägg 04-10-2009, 19:17
          Länk hit: #275

Medlem

CITAT (Monaxe @ 04-10-2009, 11:45) *
          DEt är verkligen roligt att se foton på alla ljuvliga katter som finns!

Jag måste säga Myosotis, du är fantastisk med dina katter, du har ett enastående tålamod och att du verkligen älskar dina djur framgår av din osjälviska handlingar! All heder åt dej!

Bidrar med några kort på min lilla "ängel" vid namn Cinna, hon är nu 4 månader, foton är tagna när hon är lite mindre. Kommer mer uppdaterade sen.
          Har också en gammelkatt på 18 år, har letat igenom datorn efter kort på honom, men de tycks alla ligga på sonens dator, så även där kommer det en uppdatering senare...

Cinna o ängel.JPG

Cinna i fönstret 2.JPG

Åh - det är ju bara nåt alldeles speciellt med paddor wub.gif

Citera
          Monaxe
          Inlägg 04-10-2009, 19:33
          Länk hit: #276

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

CITAT (Monarda @ 04-10-2009, 16:36) *
          Monaxe, hur funkar det med en så liten nykomling när man redan har en gammelkatt? Fick hon inte smörj?
          Jag är själv jättesugen att skaffa en kattunge men jag törs inte tänka på hur vår gamla grinpelle skulle reagera.
          Han är 18 år och kastrerad och har nolltolerans mot andra katter.

Faktum är att det har fungerat över förväntan! Och denne herre är också en riktig grinpelle, han har jagat många katter från reviret. Han har också en helt bedövande röst, den kan jämföras med en mistlur...förmodligen beroende på att han nu är nästan helt döv.

Han är inte glad...nej absolut inte, men han är tålmodig och talar mycket tydligt om var gränsen går. Han fräser och slår efter henne (inga klor, bara tass).Den sista veckan har han börjat att jaga henne, men den jakten känns inte som allvar, utan mest lek och ett sätt för Cinna att testa var gränsen går när det gäller "den gamle".
          Cinna vill gärna vara nära honom, och bara hon låter honom vara, dvs INTE leker med svans eller något liknande, så accepterar han det. Dom kan nu ligga och sova precis brevid varandra.
          Jag vågar dock inte lämna dem ensamna obevakade. När vi jobbar är antingen han ute eller hon instängd. Något annat skulle kännas som hasard.

Jag har inga tvivel om att detta kommer att gå bra, men det krävs ju en massa tålamod förstås.
          Vi har kelat extra mycket med den gamle hela tiden för att han inte ska känna sig bortglömd, och det verkar som det fungerar. När Cinna blir för enveten på honom, lyfter vi undan henne så han får vara ifred... som sagt, balangång hela tiden, men det blir nog bra med tiden.

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          Meriona
          Inlägg 04-10-2009, 19:38
          Länk hit: #277

Gäster

Vad mycket tid ni lägger på att få dem att gå ihop, jag är jätteimponerad! wub.gif Såklart kommer det att bli bra!

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-10-2009, 11:36
          Länk hit: #278

Medlem

-cry-.gif Såå sorgligt!! trostar.gif smiley_small_hug.gif Jag lider med dig, jag vet hur tomt det blir. Stor tröstekram!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 05-10-2009, 18:25
          Länk hit: #279

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Å, lille missen....! -cry-.gif
          Lika förfärligt varje gång en älskad familjemedlem går bort!
          kram2.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          rissen
          Inlägg 15-10-2009, 20:49
          Länk hit: #280

Medlem
          Antal inlägg: 215
          Medlem nr: 13 303

CITAT (Myosotis @ 16-06-2009, 21:00) *

Denna Kisse verkar veta att han är gudomligt vacker. Han verkar så medveten om sin skönhet

Citera

36 sidor V  « < 12 13 14 15 16 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 00:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon