Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

36 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Världens bästa katt, en helt vanlig bondkatt
          Wilmer
          Inlägg 05-12-2009, 12:27
          Länk hit: #321

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

CITAT (Risberg @ 04-12-2009, 23:33) *
          Så otroligt många fina små katt-"bäsar" smiley_small_hug.gif Blir glad av att se så mycket kärlek!

Måste bidra med bilder på några av våra och "trädhuset" som jag byggde till dom i somras, hanarna har lagt beslag på det och blivit ett mycket populärt tillhåll =)

[attachment=45010:aliceco.gif] Alice, Sudden och Felicia.
          [attachment=45011:kerstin.gif] Kerstin
          [attachment=45012:katthuset.gif] Katternas hus i äppelträdet.

Nuttenutt, vilket soff-mys wub.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 05-12-2009, 14:22
          Länk hit: #322

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Älskade, älskade Majsan gillar att ha koll på matte i trädgården!

Bifogad fil  DSCN0552.JPG ( 254.88k ) Antal nedladdningar: 45

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-12-2009, 20:12
          Länk hit: #323

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

En till med sån där vacker färg! Vad söt hon är.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 05-12-2009, 23:09
          Länk hit: #324

Medlem

Har inte sett honom idag än. Man kan ju inte heller ställa ut maten kl. sju och ta in den igen efter en kvart och låta honom svälta. Svårt det här. g.gif KKS-tjejen som matade honom där han kommer ifrån berättade ju också att han i motsats till de andra katterna inte var där varje dag, ibland inte på flera dagar. En väldigt speciell och självständig katt wub.gif bara lite opraktiskt ibland.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 05-12-2009, 23:17
          Länk hit: #325

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 05-12-2009, 14:22) *
          Älskade, älskade Majsan gillar att ha koll på matte i trädgården!
          Bifogad fil  DSCN0552.JPG ( 254.88k ) Antal nedladdningar: 45

wub.gif Sååå söt och full av liv! Precis som min lill Sqrula!!

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 06-12-2009, 10:33
          Länk hit: #326

Gäster

CITAT (Myosotis @ 05-12-2009, 23:09) *
          Har inte sett honom idag än. Man kan ju inte heller ställa ut maten kl. sju och ta in den igen efter en kvart och låta honom svälta. Svårt det här. g.gif KKS-tjejen som matade honom där han kommer ifrån berättade ju också att han i motsats till de andra katterna inte var där varje dag, ibland inte på flera dagar. En väldigt speciell och självständig katt wub.gif bara lite opraktiskt ibland.

Han kanske är en riktig sorkjaktsexpert och äter sig mätt på sork? confused.gif Hur får man in honom maskmedel tro?

Citera
          Myosotis
          Inlägg 06-12-2009, 16:09
          Länk hit: #327

Medlem

Mycket bra fråga. Upptäckte igår att det är dags igen att avmaska den andre. Man vill ju rimligen göra det samtidigt på båda. Flytande medel som man blandar i fodret måste man ge tre dagar i följd så det faller bort. Jag tror inte han går med på att jag stoppar en tablett i munnen på honom, så enda sättet är att ge en tablett i burkmat och hoppas att han sväljer. Vildkatter brukar äta det mesta i alla fall. Någon som vet om man får krossa tabletten? Så får jag hålla den röde inne tills jag vet att den svarte har fått i sig maskmedel och sen avmaska honom efter det. Det är inga problem i alla fall, han bara sväljer och spinner. Jag har bara haft såna supersnälla katter.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 06-12-2009, 20:16
          Länk hit: #328

Gäster

Ingen aning, men det borde man väl kunna göra tycker jag? Krossa och blanda i? Bara det inte smakar för konstigt så borde det ju funka. Kanske bäst att höra med apoteket ändå om man går miste om något när man krossar.
          Man tycker att katter ska vara lättare att ge maskmedel än små gerbiler, men när de inte är så himla tama ännu, så är det lite klurigt förstås... Du luskar nog ut nåt sätt ändå, Myo.... kompiskram.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 06-12-2009, 20:27
          Länk hit: #329

Medlem

Han var här igen, kl. 19.24 kom han fram till maten och jag stod och tittade på honom medan han åt. yahoo.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 06-12-2009, 20:30
          Länk hit: #330

Gäster

Nämen! wub.gif Det är tålamod som gäller med honom verkar det som. Men oj vilken glädje varje kväll han kommer och mumsar i sig maten! yahoo.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 06-12-2009, 22:19
          Länk hit: #331

Medlem

Ja, MYCKET tålamod. Han får ta den tid han behöver. Bara jag får se honom ibland så jag vet att han lever.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-12-2009, 15:29
          Länk hit: #332

Medlem

Kissen har varit framme nästan varje kväll. En kväll kom där en tredje katt som skrämde bort båda mina sos.gif , men den har jag inte sett fler gånger sedan dess. Nu är det slut på obevakad mat ute i flera timmar.
          Igår kväll var mina båda där samtidigt, han är ju mycket mindre skygg när kompisen är med. Så jag testade att öppna dörren så tyst och försiktigt som möjligt, han ryckte till några gånger eller sprang några steg bort men kom tillbaka på en gång. Nu stod jag knappt en halvmeter ifrån honom utan dörr emellan. Gick ner på knä och höll i kanten på skålen, han kom fram och åt ändå, och när han kom åt min hand var jag tvungen att klappa honom lite på huvudet wub.gif Han t.o.m. satte framtassarna på tröskeln (jag trodde han var mätt och tog in skålen varpå den röde följde med in och fortsatte att äta och den svarte skulle kolla vad han gjorde). Nu börjar vi komma någonvart!! yahoo.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Wilmer
          Inlägg 11-12-2009, 16:10
          Länk hit: #333

Medlem
          Antal inlägg: 10 735
          Medlem nr: 2 529

kompiskram.gif Härligt! Små små pissesteg bara wub.gif

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-12-2009, 19:28
          Länk hit: #334

Gäster

Men det är ju underbart! wub.gif Jag är imponerad av ditt tålamod! tummenupp.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 11-12-2009, 19:31
          Länk hit: #335

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Myosotis @ 11-12-2009, 15:29) *
          Kissen har varit framme nästan varje kväll. En kväll kom där en tredje katt som skrämde bort båda mina sos.gif , men den har jag inte sett fler gånger sedan dess. Nu är det slut på obevakad mat ute i flera timmar.
          Igår kväll var mina båda där samtidigt, han är ju mycket mindre skygg när kompisen är med. Så jag testade att öppna dörren så tyst och försiktigt som möjligt, han ryckte till några gånger eller sprang några steg bort men kom tillbaka på en gång. Nu stod jag knappt en halvmeter ifrån honom utan dörr emellan. Gick ner på knä och höll i kanten på skålen, han kom fram och åt ändå, och när han kom åt min hand var jag tvungen att klappa honom lite på huvudet wub.gif Han t.o.m. satte framtassarna på tröskeln (jag trodde han var mätt och tog in skålen varpå den röde följde med in och fortsatte att äta och den svarte skulle kolla vad han gjorde). Nu börjar vi komma någonvart!! yahoo.gif

Du ska se, att till sommaren när dörren är öppen, kommer han att följa med den andre in...
          Han blir snart en katt som ligger utanför och stannar där när du visar dej...
          Kompisen lär honom... tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-12-2009, 22:47
          Länk hit: #336

Medlem

Ja, det är en stor hjälp att ha en tam katt som visar och förklarar för vildkatten. Vet inte om jag skulle klarat detta utan honom.
          Idag fick jag vänta i 1½ timme innan de kom. Öppnade dörren igen och tog in skålen, så hela vildkattsframdelen har varit inne! Jag håller i skålen så jag får röra vid honom... wub.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          pejori
          Inlägg 12-12-2009, 04:32
          Länk hit: #337

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Myosotis @ 11-12-2009, 22:47) *
          Ja, det är en stor hjälp att ha en tam katt som visar och förklarar för vildkatten. Vet inte om jag skulle klarat detta utan honom.
          Idag fick jag vänta i 1½ timme innan de kom. Öppnade dörren igen och tog in skålen, så hela vildkattsframdelen har varit inne! Jag håller i skålen så jag får röra vid honom... wub.gif

Bättre lärare kan han inte få... tummenupp.gif
          Någon som visar var värmen och maten finns, det är oslagbart... tummenupp.gif smiley_small_hug.gif
          Han lär sig varje dag, av tamkatten, att man kan lita på "tvåbeningar" utan päls...... tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Meriona
          Inlägg 12-12-2009, 09:58
          Länk hit: #338

Gäster

CITAT (Myosotis @ 11-12-2009, 22:47) *

smiley_small_hug.gif Vildkattsframdelen....så sött uttryckt.
          Härliga framsteg! tummenupp.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 12-12-2009, 11:50
          Länk hit: #339

Medlem

Framdelen är ju den delen som äter upp all den dyra maten. Fast kanske roligare ändå än att bara ha bakdelen inne... giggle.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 12-12-2009, 21:36
          Länk hit: #340

Gäster

Oh ja, fast det är ju baken de vänder åt en när man klappar dem.... Hoppas att det gått lika bra ikväll! yes.gif Jag har ont om tummar nu när jag håller en får kissen och en för korven..... wacko.gif

Citera

36 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 02:11

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon