| |
|
  |
Världens bästa katt, en helt vanlig bondkatt |
|
|
|
|
05-12-2009, 12:27
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
CITAT (Risberg @ 04-12-2009, 23:33)  Så otroligt många fina små katt-"bäsar"  Blir glad av att se så mycket kärlek! Måste bidra med bilder på några av våra och "trädhuset" som jag byggde till dom i somras, hanarna har lagt beslag på det och blivit ett mycket populärt tillhåll =) [attachment=45010:aliceco.gif] Alice, Sudden och Felicia.[attachment=45011:kerstin.gif] Kerstin[attachment=45012:katthuset.gif] Katternas hus i äppelträdet. Nuttenutt, vilket soff-mys
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
|
05-12-2009, 23:09
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
Har inte sett honom idag än. Man kan ju inte heller ställa ut maten kl. sju och ta in den igen efter en kvart och låta honom svälta. Svårt det här.  KKS-tjejen som matade honom där han kommer ifrån berättade ju också att han i motsats till de andra katterna inte var där varje dag, ibland inte på flera dagar. En väldigt speciell och självständig katt  bara lite opraktiskt ibland.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-12-2009, 23:17
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 05-12-2009, 14:22)  Älskade, älskade Majsan gillar att ha koll på matte i trädgården!
DSCN0552.JPG ( 254.88k )
Antal nedladdningar: 45  Sååå söt och full av liv! Precis som min lill Sqrula!!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
06-12-2009, 10:33
|
Gäster

|
CITAT (Myosotis @ 05-12-2009, 23:09)  Har inte sett honom idag än. Man kan ju inte heller ställa ut maten kl. sju och ta in den igen efter en kvart och låta honom svälta. Svårt det här.  KKS-tjejen som matade honom där han kommer ifrån berättade ju också att han i motsats till de andra katterna inte var där varje dag, ibland inte på flera dagar. En väldigt speciell och självständig katt  bara lite opraktiskt ibland. Han kanske är en riktig sorkjaktsexpert och äter sig mätt på sork?  Hur får man in honom maskmedel tro?
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
06-12-2009, 20:16
|
Gäster

|
Ingen aning, men det borde man väl kunna göra tycker jag? Krossa och blanda i? Bara det inte smakar för konstigt så borde det ju funka. Kanske bäst att höra med apoteket ändå om man går miste om något när man krossar. Man tycker att katter ska vara lättare att ge maskmedel än små gerbiler, men när de inte är så himla tama ännu, så är det lite klurigt förstås... Du luskar nog ut nåt sätt ändå, Myo....
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
06-12-2009, 20:30
|
Gäster

|
Nämen!  Det är tålamod som gäller med honom verkar det som. Men oj vilken glädje varje kväll han kommer och mumsar i sig maten!
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2009, 15:29
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
Kissen har varit framme nästan varje kväll. En kväll kom där en tredje katt som skrämde bort båda mina  , men den har jag inte sett fler gånger sedan dess. Nu är det slut på obevakad mat ute i flera timmar. Igår kväll var mina båda där samtidigt, han är ju mycket mindre skygg när kompisen är med. Så jag testade att öppna dörren så tyst och försiktigt som möjligt, han ryckte till några gånger eller sprang några steg bort men kom tillbaka på en gång. Nu stod jag knappt en halvmeter ifrån honom utan dörr emellan. Gick ner på knä och höll i kanten på skålen, han kom fram och åt ändå, och när han kom åt min hand var jag tvungen att klappa honom lite på huvudet  Han t.o.m. satte framtassarna på tröskeln (jag trodde han var mätt och tog in skålen varpå den röde följde med in och fortsatte att äta och den svarte skulle kolla vad han gjorde). Nu börjar vi komma någonvart!!
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
11-12-2009, 19:28
|
Gäster

|
Men det är ju underbart!  Jag är imponerad av ditt tålamod!
|
|
|
|
|
|
|
|
11-12-2009, 19:31
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Myosotis @ 11-12-2009, 15:29)  Kissen har varit framme nästan varje kväll. En kväll kom där en tredje katt som skrämde bort båda mina  , men den har jag inte sett fler gånger sedan dess. Nu är det slut på obevakad mat ute i flera timmar. Igår kväll var mina båda där samtidigt, han är ju mycket mindre skygg när kompisen är med. Så jag testade att öppna dörren så tyst och försiktigt som möjligt, han ryckte till några gånger eller sprang några steg bort men kom tillbaka på en gång. Nu stod jag knappt en halvmeter ifrån honom utan dörr emellan. Gick ner på knä och höll i kanten på skålen, han kom fram och åt ändå, och när han kom åt min hand var jag tvungen att klappa honom lite på huvudet  Han t.o.m. satte framtassarna på tröskeln (jag trodde han var mätt och tog in skålen varpå den röde följde med in och fortsatte att äta och den svarte skulle kolla vad han gjorde). Nu börjar vi komma någonvart!!  Du ska se, att till sommaren när dörren är öppen, kommer han att följa med den andre in... Han blir snart en katt som ligger utanför och stannar där när du visar dej... Kompisen lär honom...
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
12-12-2009, 04:32
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Myosotis @ 11-12-2009, 22:47)  Ja, det är en stor hjälp att ha en tam katt som visar och förklarar för vildkatten. Vet inte om jag skulle klarat detta utan honom. Idag fick jag vänta i 1½ timme innan de kom. Öppnade dörren igen och tog in skålen, så hela vildkattsframdelen har varit inne! Jag håller i skålen så jag får röra vid honom...  Bättre lärare kan han inte få... Någon som visar var värmen och maten finns, det är oslagbart... Han lär sig varje dag, av tamkatten, att man kan lita på "tvåbeningar" utan päls......
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
12-12-2009, 09:58
|
Gäster

|
CITAT (Myosotis @ 11-12-2009, 22:47)  Ja, det är en stor hjälp att ha en tam katt som visar och förklarar för vildkatten. Vet inte om jag skulle klarat detta utan honom. Idag fick jag vänta i 1½ timme innan de kom. Öppnade dörren igen och tog in skålen, så hela vildkattsframdelen har varit inne! Jag håller i skålen så jag får röra vid honom...   Vildkattsframdelen....så sött uttryckt. Härliga framsteg!
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
12-12-2009, 21:36
|
Gäster

|
Oh ja, fast det är ju baken de vänder åt en när man klappar dem.... Hoppas att det gått lika bra ikväll!  Jag har ont om tummar nu när jag håller en får kissen och en för korven.....
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|