Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

36 sidor V  « < 21 22 23 24 25 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Världens bästa katt, en helt vanlig bondkatt
          Pia L
          Inlägg 06-08-2010, 20:51
          Länk hit: #441

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Anki: Jag har gjort det men jag får ändå inte in dom så om Fenja är gullig så lägger hon kanske in dom åt mig ;-)

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Fenja
          Inlägg 06-08-2010, 21:44
          Länk hit: #442

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Jag min datorimbecill får bara till dem som små kopior, men här kommer de! (hoppas jag) Här kommer PiaLs kattungar.

Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Pia L
          Inlägg 06-08-2010, 21:46
          Länk hit: #443

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Tack snälla Fenja för hjälpen!! :-)

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 06-08-2010, 22:11
          Länk hit: #444

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Jisses så söta!!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          omk
          Inlägg 23-08-2010, 22:48
          Länk hit: #445

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Åh, den lille sköldpaddan på översta bilden ... VILL HA !!! Så j-drans söt !!

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-09-2010, 10:16
          Länk hit: #446

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Idag är det ett år sen min lilla vildkatt kom hem till mig. wub.gif Han har blivit mycket tuffare, jag är så stolt över hans framsteg, så duktig och modig!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 11-09-2010, 18:47
          Länk hit: #447

Gäster

Åh då är det födelsedagskalas idag då!
          Grattis A! wub.gif yaay.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 19-09-2010, 06:46
          Länk hit: #448

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Ny bild på lilla sötisen ^^
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Foto_0014.jpg ( 403.52k ) Antal nedladdningar: 23

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Meriona
          Inlägg 19-09-2010, 14:02
          Länk hit: #449

Gäster

Så himla söt hon är Skånepåg! Trots att bilden hamnat på sniskan. wub.gif

Citera
          skånepåg
          Inlägg 19-09-2010, 14:40
          Länk hit: #450

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (Meriona @ 19-09-2010, 15:02) *
          Så himla söt hon är Skånepåg! Trots att bilden hamnat på sniskan. wub.gif

Hehe bara testa min nya mobilkamera, sen e hon så kvick oxå så man får vara snabb att ta foto biggrin.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Gertie
          Inlägg 19-09-2010, 17:21
          Länk hit: #451

Medlem
          Antal inlägg: 768
          Medlem nr: 4 958

CITAT (Monarda @ 06-06-2010, 12:43) *
          Gamle Bassen fyller 19 år i dagarna och varma dagar vill han helst sova i skuggan under en vinbärsbuske. På nätterna är det dock hålligång som vanligt. Tyvärr har han tappat mycket av sin hörsel på sistone och lever väl lite farligt på grund av det. För oss är han världens bästa och mycket speciell. wub.gif

[attachment=50786:P6051210.jpg]

Du säger HAN!?! Det ser ju ut att vara en "padda"!
          Eller är det solen som spelar oss ett spratt? confused.gif

--------------------
          Gertie i Ystad

Citera
          Katie
          Inlägg 23-09-2010, 22:53
          Länk hit: #452

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 33 258

Detta är min prins, Bengt. wub.gif

Han är 'pappa' till Kurt och imorgon kommer en 'son' till, Morgan, att flytta in hit.

Bengt är nåt av det snällaste som existerar. Mot folk! Ja, mot husets hundar är han också snäll.

Mot räv och mink däremot är han rent livsfarlig. För ett par månader sedan vaknade jag vi två tiden på natten av ett herrans liv utanför sovrumsfönstret. När jag och hundarna kom ut fick vi se vad det var. Det var Bengt som attackerade en ungräv som ett rabiat monster. devil.gif Jag visste, innan den natten, inte att min älskade prins kunde se så grym ut. fear.gif Det var inte samma katt. När han äntligen släppte rävstackaren tog hundarna över och jagade iväg det chockade djuret.

Idag fick jag med egna ögon se minken. Att den funnits här vet vi. Vi har sett bevisen när den lyckats ta sig in till fjäderfäna. angry.gif

Efter att jag gjort morgonsysslorna ute så satte jag mig på kontoret. Hör plötsligt ett vansinnesvrål från utsidan. ohmy.gif Tittar ut genom fönstret och får då se Bengan tumla ur syrénbersån med nåt brunt djur. Inte förrän han släppte det kunde jag se att det var en mink. Minken lär nog fundera ett tag på om det är värt att komma tillbaka hit. Först blir han attackerad av en galen katt sen kommer en människa och hund sättandes efter den.

Denna katten är rent otrolig.
          För lite drygt en vecka sedan kunde han inte använda bakbenen. Han har förmodligen blivit sparkad av någon av våra hästar. Han har en förkärlek till att stryka sig mot deras ben. nono.gif
          Ryggen, höfterna och svansen svullnade rejält och bakbenen bar inte. Tror aldrig jag grinat så över en katt som blivit kraftigt skadad. crying.gif
          I går gick han ut för första gången efter olyckan. En smula vinglig och strakbent men han vägrade vara inne. Han skulle med ut till fåren som han alltid brukar. (vi har våra rutiner wink.gif ) Idag slogs han med en mink. fear.gif Inte en enda skada fick han.

Han är min prins, min (p)älskling, min (s)katt. wub.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Är det inte en Border collie så är det bara en hund.

Citera
          Bondbönan
          Inlägg 24-09-2010, 09:17
          Länk hit: #453

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 15 353

Hej!
          Jag bidrar med en bild på en katt som jag kanske ska ta mig an.
          Men jag har inte bestämt mig!
          Kan ni hjälpa mig?
          Jag har aldrig haft katt förut, har till och med varit lite rädd för dem.
          Nu har jag och min man flyttat ut på landet (villaområde) och kan ha katt om vi vill...
          Jag försöker komma på nackdelar och fördelar med katten:

Nackdelar:
          ¤ Min man vill egentligen ha en kattunge i stället
          ¤ Min mamma blev jättesur när jag berättade om katten. Hon har en hund som typ äter katter...
          ¤ Hårar ner (väldigt mycket, enligt min mamma)
          ¤ Kräks hårbollar
          ¤ Drar in halvdöda möss
          ¤ Har något ämne i bajset som kan ge missfall (ja, vi planerar barn)

Fördelar:
          ¤ Just den här katten verkar vara väldigt trevlig! Snäll och gosig, rivs eller bits aldrig.
          ¤ Kastrerad, öronmärkt och vaccinerad
          ¤ Jag gör en god gärning (kanske räddar livet på den) om jag väljer en vuxen katt
          ¤ Sällskap (min man är mycket bortrest)

katten.jpg

Kan ni kattägare komma på fler positiva fördelar? (eller nackdelar)

Kan man ändra namnet på en vuxen katt? Han heter Magneto vilket jag tycker är lite svårt att uttala... Kan man modifiera det på något sätt?

Tack! (ledsen om jag gör ett litet snedsteg i trådens tema...)

Citera
          ingrids
          Inlägg 24-09-2010, 09:59
          Länk hit: #454

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

Förklara för din man att en färdigfostrad katt är mycket snällar mot sin mattes och husses nerver, möbler och nattsömn. Dessutom kan det vara lite knöligt att bedöma en kattunges temprament medan en vuxen katt med utvecklad snällhet och gosighet är ett säkert kort. Det är din mors jobb som hundmatte att se till att hennes hund inte skadar andras djur och ett ansvar hon inte borde ha något emot att ta. En korthårskatt fäller inte horribelt mycket och många katter älskar att bli borstade. Visst kräks katter en del hårbollar, men inte överdrivet mycket. Jag lackade mitt ekgolv eftersom oljad ek och hårbollar nog inte är så bra, men parketten tål det lilla kisse ställer till.
          Det kan vara vettigt att din man gör rent kattlådan medan du är gravid för att vara 1000% säker, mest för att ni inte ska behöva oroa er.

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 24-09-2010, 10:07
          Länk hit: #455

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Klart du skall ta katten! Hundar hårar ju också och att kunna hjälpa en vuxen katt till ett bra liv är väl toppen!!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 24-09-2010, 20:49
          Länk hit: #456

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Katie @ 23-09-2010, 23:53) *
          Detta är min prins, Bengt. wub.gif

Han är 'pappa' till Kurt och imorgon kommer en 'son' till, Morgan, att flytta in hit.

Bengt är nåt av det snällaste som existerar. Mot folk! Ja, mot husets hundar är han också snäll.

Mot räv och mink däremot är han rent livsfarlig. För ett par månader sedan vaknade jag vi två tiden på natten av ett herrans liv utanför sovrumsfönstret. När jag och hundarna kom ut fick vi se vad det var. Det var Bengt som attackerade en ungräv som ett rabiat monster. devil.gif Jag visste, innan den natten, inte att min älskade prins kunde se så grym ut. fear.gif Det var inte samma katt. När han äntligen släppte rävstackaren tog hundarna över och jagade iväg det chockade djuret.

Idag fick jag med egna ögon se minken. Att den funnits här vet vi. Vi har sett bevisen när den lyckats ta sig in till fjäderfäna. angry.gif

Efter att jag gjort morgonsysslorna ute så satte jag mig på kontoret. Hör plötsligt ett vansinnesvrål från utsidan. ohmy.gif Tittar ut genom fönstret och får då se Bengan tumla ur syrénbersån med nåt brunt djur. Inte förrän han släppte det kunde jag se att det var en mink. Minken lär nog fundera ett tag på om det är värt att komma tillbaka hit. Först blir han attackerad av en galen katt sen kommer en människa och hund sättandes efter den.

Denna katten är rent otrolig.
          För lite drygt en vecka sedan kunde han inte använda bakbenen. Han har förmodligen blivit sparkad av någon av våra hästar. Han har en förkärlek till att stryka sig mot deras ben. nono.gif
          Ryggen, höfterna och svansen svullnade rejält och bakbenen bar inte. Tror aldrig jag grinat så över en katt som blivit kraftigt skadad. crying.gif
          I går gick han ut för första gången efter olyckan. En smula vinglig och strakbent men han vägrade vara inne. Han skulle med ut till fåren som han alltid brukar. (vi har våra rutiner wink.gif ) Idag slogs han med en mink. fear.gif Inte en enda skada fick han.

Han är min prins, min (p)älskling, min (s)katt. wub.gif

Vilket hääääärligt inlägg och vilken häääääärlig katt! wub.gif
          Hoppas ni får ha varandra länge!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Katie
          Inlägg 25-09-2010, 11:19
          Länk hit: #457

Medlem

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 24-09-2010, 21:49) *
          Vilket hääääärligt inlägg och vilken häääääärlig katt! wub.gif
          Hoppas ni får ha varandra länge!

Min plan är att han ska finnas här i MINST 15 år. haha Får se hur länge planen håller men jag kommer göra allt jag kan för att den ska hållas. tongue.gif

Igår fick jag hem Morgan. 1 dag försenat blev det.
          Bengt tog genast hand om den lille ligisten. Han visade maten och kattlådan för honom sen fick rackarungen en tvätt.
          Till och med Kurt tog direkt till sig den lille TROTS att han nu fick konkurens om Bengts uppmärksamhet.

Min prins är nu 'pappa' till två små röda gangstrar och han älskar det. wub.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Citera
          omk
          Inlägg 25-09-2010, 20:16
          Länk hit: #458

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

CITAT (Bondbönan @ 24-09-2010, 10:17) *
          Kan man ändra namnet på en vuxen katt? Han heter Magneto vilket jag tycker är lite svårt att uttala... Kan man modifiera det på något sätt?

Åh, vilken vacker katt !

Jag föredrar vuxna katter framför kattungar.
          Precis som ingrids skriver, personligheten är tydlig redan från början.
          Har själv tagit omhand 6 vuxna katter och JAG tycker det är KLART mkt lättare än en liten kattunge (även om di små är så förtvivlat söta ....).
          Ta hand om honom, ni kommer INTE att ångra er !!

Vad sägs om namnet Magnus ?

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Katie
          Inlägg 26-09-2010, 21:57
          Länk hit: #459

Medlem

CITAT (Bondbönan @ 24-09-2010, 10:17) *
          Nackdelar:
          1 Min man vill egentligen ha en kattunge i stället
          2 Min mamma blev jättesur när jag berättade om katten. Hon har en hund som typ äter katter...
          3 Hårar ner (väldigt mycket, enligt min mamma)
          4 Kräks hårbollar
          5 Drar in halvdöda möss
          6 Har något ämne i bajset som kan ge missfall (ja, vi planerar barn)

Fördelar:
          1 Just den här katten verkar vara väldigt trevlig! Snäll och gosig, rivs eller bits aldrig.
          2 Kastrerad, öronmärkt och vaccinerad
          3 Jag gör en god gärning (kanske räddar livet på den) om jag väljer en vuxen katt
          4 Sällskap (min man är mycket bortrest)

Nackdelar:
          1 Den är bara en söt kattunge tills den är 4 månader sen är den en ohängd k-f som hittar på rackartyg som bara var söta när den var 8-10veckor
          2 Din mamma kanske skulle lära sin hund att uppföra sig eller inte ta med den till ditt och kattens hem. Det är inte din mamma som ska ha katten
          3 Ja & Nej. Visst hårar katten men inte mer än en hund. Ha som rutin att borsta katten varje dag tex när du tittar på TV. Blir en mysstund för dig och pissen.
          4 Det är inte så vanligt som folk tror att katter kräks upp hårbolla och om du borstar varje dag så kommer katten inte ha mycket hår att spy upp.
          5 Mycket sällan. Här tas de in döda (om de kan ta sig förbi matte som är som en hockeymålvakt, inget släpps in)
          6 Det är mycket sällan som en människa smittas av kattens bakterier om man inte är väldigt närgången. Är du rädd att smittas, tvätta händerna noga varje gång du gjort rent i kattlådan.

Fördelar:
          1 Alla katter rivs och bits men sällan om de inte blivit provocerade. Då denna är vuxen så finns det ju dem som kan berätta om hennes beteende.
          2 Tacka och ta emot. Nu behöver du bara bekymmra dig om vidare vaccinationer. Du slipper kastrera katten själv.
          3 Perfekt!! Tänk om fler valde att ta en vuxen katt som redan vet hur man ska sköta sig i ett hem.
          4 Det finns inget bättre sömnmedel än en varm go katt som spinner intill örat. Katter är oftast väldigt sociala djur som äger sin människa. (tro inget annat flirting.gif ) Han kommer snabbt komma in i rutiner som ni tillsammans har.

Ta hem honom. Du kommer inte att ångra dig. Det är heller inga problem att döpa om honom. Magnus, som omk föreslog, låter väl bra.

--------------------
          Borderlitesbloggen

Citera
          Bondbönan
          Inlägg 27-09-2010, 08:32
          Länk hit: #460

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 15 353

Tack för alla svar!

Min man har blivit mer positivt inställd till vuxna katten! Vi ska åka och titta på honom i morgon!
          Dock fortsätter min mamma att komma på fler nackdelar med katt... Nu är hennes favorit-fras att "tillsammans med katten på huvudkudden finner du ofta en klase fästingar...MYYYsigt!!"
          Jag blir så trött, hon kan vara så töntigt omogen...
          Hennes airdelterrier-tik (som vi kallar för Alf, efter den där kattätande utomjordingen från åttitalet om ni minns) är dessutom väldigt sällan här. Och när hon är här kommer katten säkert hålla sig borta.
          Eftersom min mamma (och pappa) inte gillar katter har de inget intresse i att uppfostra hunden... *suck*

Magnus är ett bra namn! Dock heter en utav mina närmaste killkompisar det... smile.gif
          Det kanske blir Mange i stället.

Om någon är nyfiken kan jag skriva igen och berätta hur det gått!

Citera

36 sidor V  « < 21 22 23 24 25 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 16:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon